Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 december 2019

The Rise of Skywalker på Filmstaden i Uppsala

Av Malin wiper - 22 december 2019 14:00

                        

Till slut i fredags så hamnade vi på Filmstaden i Uppsala för att se "The Rise of Skywalker". Min son hade plastat in biljetterna och min man var förberedd med pop corn. Nästa gång måste jag tänka på att få en bild med min son och mig på också. När man fotar glömmer man bort sig själv

 

                     animated-star-wars-image-0028                                          animated-star-wars-image-0028       


 

Robert min sons kompis fotade oss när vi var ensamma i biografen

 

 

Sen fotade jag Mr T, Mr C och Mr R. Vi satt där så länge och kollade på reklamen men ingen annan dök upp. Vi trodde till sluta att vi skulle bli ensam i biografen som hade 77 stolar. Strax innan filmen började så dök det upp folk men inte så många för filmen går flera gånger/dag. Filmen visades i 3D så vi fick glasögon med på biljetterna. 

 

                         

 

Jag som högkänslig och nackskadad borde ha suttit längre ifrån för jag kunde inte fokusera riktigt och det var rätt högt ljud. Skulle ha tagit med mig mina egna öronproppar för det var mycket action och fart. Jag höll för öronen några gånger och fick blunda men till slut så verkar hjärnan ha ställt in sig lite så det funkade och tiden rusade iväg

 

  

För regin står J.J Abrams. I rollerna ser vi: Carrie Fisher (dog2016) så hon var inklippt. Mark Hamill, Adam Driver, Daisy Ridley, John Boyega, Oscar Isaac, Anthony Daniels, Naomi Ackie, Richard E. Grant mfl. Sen är det John Williams som står för musiken som vanligt

 

           animated-star-wars-image-0120           animated-star-wars-image-0120           animated-star-wars-image-0120           animated-star-wars-image-0120 

 

Det överlevande motståndet möter första ordningen ännu en gång i det sista kapitlet i Skywalker-sagan

 

Jag tycker att filmen var bra och det är alltid bra skådespelare i dessa Star Wars- filmer så vi hade en härlig stund alla fyra på bion. Det var flyt genom hela filmen och den var välgjord från regi till kostym. Jag blev även jätteglad att min favoritrobot BB-8 var med plus några andra från dom äldre filmerna. Dessa filmer innehåller både humor, action och känslosamma scener. En kul sak som man inte var beredd på var att Harrison Ford dök upp i en scen

 

Jag ger filmen 3 BB-8 robotar av 5 möjliga i betyg. 

 

         

     

                                        

                          Dart Wader som både nyckelring och flasköppnare från DHgate.com    

#Filmstaden #Skywalker #John

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

22 december 2019 16:19

Hej!
Så du har varit i Uppsala?
Som sagt,då va filmen värd att se.
Och bra väder va det.Ha det gott nu.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

22 december 2019 19:54

Ja det har jag. Den var värd att se.Det var inget vidare väder

Ha en fin kväll
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards