Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 december 2019

Av Malin wiper - 18 december 2019 14:30

 

I förmiddags då vi promenerade ner mot centrum för att handla så kom det en polisbil åkande emot oss. Det kändes betryggande och jag vinkade glatt till polisen som nickade tillbaka. 

 

              animated-police-and-cop-image-0110                   animated-police-and-cop-image-0110                      animated-police-and-cop-image-0110


Det som är så bra nu då vi inte har bil utan bara hyr är att vi promenerar mycket mer. Förut kunde vi ta bilen ner till centrum som bara är 5 minuters väg. Nu kan vi gå och handla två gånger och bära hem och nu i juletid får vi bra motion. När man sen kommer hem så är vi mycket piggare och får mer gjort hemma. Det var pyttelite snö på marken, kallare, blåsigare men solen kom fram en stund

 

 

Min son Mr C tipsade mig om denna lagrade julmust från Nygårda. Den har dom på vårt ICA och den har smak och karaktär från ekfat och lagrad i 6 månader.

 

                         


                           Happy Holdayware 

    

Vi köpte även en jättestor flaska med Gammaldags julmust från Nyckelbryggerier. Klicka här för att läsa om julmusten som har fått bäst i test. Den är inte lika söt som andra julmuster. Klicka här för att komma in på Nyckelbryggeriet:s facebook

 

 

ICA har dom nu kartonger med Karl Fazer julgodis och man får två för 59 kr. Vi tycker bäst om sorten i dom blå kartongerna längst upp. Så här till jul så är dom superfärska och smälter i munnen. 

 

 

På vårt Apoteket Hjärtat fick man köpa tre saker men betala för två. Sen hade vi 25% rabatt så det gick bara på drygt 70 kr. Min man var nyfiken på årets senap som innehåller grovkornig chili ancho. Den andra saken vi valde var en 70%:ig mörk chokladkaka som är ekologisk. Den tredje saken är en marmelad med smak av saffran och apelsin. Vi har rätt många marmelader nu i jul och även glöggsorter

 

 

Nu är vår barvagn full med dricka, godsaker och lite annat. Vi har hamstrat i några månader och det är så man får göra när man har mindre inkomst. Annan öl såsom Staropramen har vi köpt då Matpiraten sålt dom för 5 kr/flaska. Min son och min mans bror tar med sig lite grejer också

 

                                  

     

Detta är en flaska med speldosa i som jag köpte på second hand för ett antal år sedan. Den kan man ha likör i och när man sen lyfter på den för att servera så börjar den spela en melodi. Den har sin givna plats på barvagnen och klippet ovan är från vår förra lägenhet i Vaggeryd.

 

                                                 

 

Vi fick inget gjort före lunchen i dag men sen sydde jag i axelvaddar i blusen jag lagt upp ärmarna på. Sen bakade jag pepparkakor och det kommer i ett annat inlägg. Min man skall försöka hinna med att sätta upp tidningsstället i dag som vi köpte på Omtanken

 

     

Smokey Robinson & The Miracle med låten Tears of a clown från 1970. Det är en av dom cd skivor som låg i boxen som vi köpte hos Omtanken second hand i Skinnskatteberg. Nu önskar jag er alla en härlig fortsättning på dagen. Klicka här för att komma in på Smokey Robinsons facebook

 

 

#Polisbil #Nygårda #Nyckelbryggerier #Fazer #Apoteket #Barvagn #Speldosa #Smokey

Av Malin wiper - 18 december 2019 08:11

 

Hallå där! hoppas ni sovit gott. Jag har sovit jättebra i natt än om jag drömt en del men inga mardrömmar. Vi har många vägar att välja på ner till centrum så vi varierar oss, på bilden ovan gick vi genom husen bort till vårt som ligger längst bort. Detta blir inget långt inlägg för jag har bara några bildert klara och sen skall jag baka pepparkakor så jag återkommer ev lite senare i dag. Det regnar ute och är nollgradigt så det känns mer som en tidig höst än vinter

 

     

BJ Thomas med Raindrops keep falling on my head. Videon från filmen Spider Man 2

 

                                       animated-spider-man-image-0016

 

 

Såna här cykelställ skulle vi ha också på våra gårdar. Husen tillhör också Hallstahem och jag har för mig att dom även skall fixa så det ser snyggare ut i cykelställen.

 


Får jag luta mig mot dig lite så vi kan "Hänga". En alltmer vanlig syn i cykelställ

 

                                 


                                                          Etsy 

 

Dala Sushi höll på att julpynta i fönstret då vi gick förbi i går. Dom stänger inför julen 23/12 och öppnar igen på annandan

 

 

Fina gamla resväskor som finns på Haga Vintage. Klicka här för att se vad man kan göra med gamla resväskor. För många år sedan så hade jag själv tänkt hitta en gammal resväska på second hand och göra nåt av den. Exempel: bord, barskåp, sängbord mm men det blev aldrig av

 

 

Två marmelader vi köpte på Haga Vintage och dom är tillverkade från grunden med egna bär av Carina Svensson. Den till höger innehåller: plommon, chili och citron. Den till höger innehåller: krikon, citron, bittermandel och hibiskus te. Nu har vi barvagnen full av godsaker

 

 

Ett vackert gammal hjärta som hängde i taket hos Haga vintage. Avslutar med att önska er en hjärtligt bra onsdag. 

 


#Bostadsområdet #Thomas #Cykelställ #Dala #Resväskor #Marmelader

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards