Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 december 2019

Nygårda lagrad julmust, Nyckelbryggerier, Fazer och Smokey Robinson

Av Malin wiper - 18 december 2019 14:30

 

I förmiddags då vi promenerade ner mot centrum för att handla så kom det en polisbil åkande emot oss. Det kändes betryggande och jag vinkade glatt till polisen som nickade tillbaka. 

 

              animated-police-and-cop-image-0110                   animated-police-and-cop-image-0110                      animated-police-and-cop-image-0110


Det som är så bra nu då vi inte har bil utan bara hyr är att vi promenerar mycket mer. Förut kunde vi ta bilen ner till centrum som bara är 5 minuters väg. Nu kan vi gå och handla två gånger och bära hem och nu i juletid får vi bra motion. När man sen kommer hem så är vi mycket piggare och får mer gjort hemma. Det var pyttelite snö på marken, kallare, blåsigare men solen kom fram en stund

 

 

Min son Mr C tipsade mig om denna lagrade julmust från Nygårda. Den har dom på vårt ICA och den har smak och karaktär från ekfat och lagrad i 6 månader.

 

                         


                           Happy Holdayware 

    

Vi köpte även en jättestor flaska med Gammaldags julmust från Nyckelbryggerier. Klicka här för att läsa om julmusten som har fått bäst i test. Den är inte lika söt som andra julmuster. Klicka här för att komma in på Nyckelbryggeriet:s facebook

 

 

ICA har dom nu kartonger med Karl Fazer julgodis och man får två för 59 kr. Vi tycker bäst om sorten i dom blå kartongerna längst upp. Så här till jul så är dom superfärska och smälter i munnen. 

 

 

På vårt Apoteket Hjärtat fick man köpa tre saker men betala för två. Sen hade vi 25% rabatt så det gick bara på drygt 70 kr. Min man var nyfiken på årets senap som innehåller grovkornig chili ancho. Den andra saken vi valde var en 70%:ig mörk chokladkaka som är ekologisk. Den tredje saken är en marmelad med smak av saffran och apelsin. Vi har rätt många marmelader nu i jul och även glöggsorter

 

 

Nu är vår barvagn full med dricka, godsaker och lite annat. Vi har hamstrat i några månader och det är så man får göra när man har mindre inkomst. Annan öl såsom Staropramen har vi köpt då Matpiraten sålt dom för 5 kr/flaska. Min son och min mans bror tar med sig lite grejer också

 

                                  

     

Detta är en flaska med speldosa i som jag köpte på second hand för ett antal år sedan. Den kan man ha likör i och när man sen lyfter på den för att servera så börjar den spela en melodi. Den har sin givna plats på barvagnen och klippet ovan är från vår förra lägenhet i Vaggeryd.

 

                                                 

 

Vi fick inget gjort före lunchen i dag men sen sydde jag i axelvaddar i blusen jag lagt upp ärmarna på. Sen bakade jag pepparkakor och det kommer i ett annat inlägg. Min man skall försöka hinna med att sätta upp tidningsstället i dag som vi köpte på Omtanken

 

     

Smokey Robinson & The Miracle med låten Tears of a clown från 1970. Det är en av dom cd skivor som låg i boxen som vi köpte hos Omtanken second hand i Skinnskatteberg. Nu önskar jag er alla en härlig fortsättning på dagen. Klicka här för att komma in på Smokey Robinsons facebook

 

 

#Polisbil #Nygårda #Nyckelbryggerier #Fazer #Apoteket #Barvagn #Speldosa #Smokey

 
 
wiolettan

wiolettan

18 december 2019 17:05

Det är bra detta att gå ut och gå, både på lång och kort sikt. Vi försöker också det, men nu den senaste veckan har det inte blivit mycket till promenader.
Vinka till polisbilen? Ja, det kanske man ska göra. Undrar om dom skulle stanna här då.
Det var en barvagn som heter duga. Så mycket gott att välja på.
Jag har inte bakat några pepparkakor, det känns lite jobbigt, eller så är jag för lat.
Jag tycker om den fina katten längst upp.
Ha det bra.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 december 2019 19:04

Jag skojade bara lite för där vi bodde förut såg man knappt några poliser. Barnvagnen var verkligen fin och väl bibehållen

Jag hade inte tänkt baka några pepparkakor och gjorde inte det förra året. Ändrade mig då jag fick smaka på dessa och köpte då degen. Har inte bakat dom än

Katten var verkligen fin och jag fotad bilden i Bernshammar Haga Vintage

Ha en jättefin kväll
kram Malin

 
Veiken

Veiken

19 december 2019 08:20

Så mycket gott på en gång! Mums! Synd att det nästan är barmark. Julen kommer och går i alla fall! Det är mycket stök i husen nu!
Det går utan att jäkta! :)

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

19 december 2019 08:27

Ja du man blir frestad ;). Jag vill ha en vit jul men det är sällan det är det numera tyvärr. Som du säger så blir det jul ändå. Jag slipper jäkta för vi blir bara 4 vuxna och vi gör en sak i sänder

Ha en härlig torsdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards