Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 december 2019

Av Malin wiper - 6 december 2019 12:45

 

Vi promenerade ner till centrum för att handla lite och på den gångväg vi gick nu arbetas det för fullt. Jag antar att dom kommer att sätta upp julpynt i rondellen. Ute är det så varmt nu så jag fick ta på mig min höst- och vårkappa som jag köpte förra året. Det är lite regnstänk och helt snöfritt, många vill inte ha snö men jag blir mycket piggare av snön så skall det fortsätta så här så blir det en ljusterapilampa så småningom.      


 

Här fick jag en bild från sidan

 

 

Här syns det i centrum hur grått och trist det är, tur att jag själv har en period då jag känner mig rätt ljus till sinnet. Jag har träffat så många nya bekanta nu så jag känner för att så småningom ha en "Tjejkväll", om dom som jag tänker på vill komma. Minst 6 st har jag i mina tankar.

 

                                        

Klicka här för att se en av tjejvällarna jag hade i Vaggeryd på Storgatan då det begav sig. Klicka här för att se en kaka som jag hade på en av mina "Tjejkvällar" det var Lillemor som stod för receptet och den var underbart god. Klicka här för att se och få recept på en fantastisk god bärkaka som jag bakat på en av tjejkvällarna. Receptet hade jag fått av min bloggvän Lena B. Sen hade jag även fått ett recept av Skrivmoster på en "Slå iop kaka" som också var fantastiskt god. Vad roligt vi hade tjejer, saknar er..  . När vi sen var tvungna att flytta från den stora, härliga och annorlunda lägenhet på grund av väsen så fick vi mindre yta och mina tjejkvällar dog ut. Jag hade ju tipspromenader (i lägenheten) med priser på mina tjejkvällar och lite andra aktiviteter ex servettvikning mm. 

 

 

En Minion jag såg på Ankis Fyndbod Loppis. Klicka här för att se minions byggd av bildäck. Klicka här för att se en minion som min väninna A-G virkat. Jag går lite på minnenas allé just nu

 

     

Minions Christmas song. Jag tycker själv att minions är jätteroliga figurer 

 

 

En volswagen bubbla som jag såg i en monter på en second hand i Jönköping för ett antal år sedan. En liten minnesbild. Jag har lite mindre tid just nu på grund av att vi städar och förbereder oss på besök och även inför julen. Kommer in då jag har lite tid över. 

 

                         animated-christmas-tree-decorations-image-0014                                           animated-christmas-tree-decorations-image-0014

 

        

Petter feat Linnea Henriksson med låten Sanningen. Tyvärr fanns det ingen snygg video till låten 

     

 

 #Promenerade #Tjejkvällarna #Minions #Bubbla #Petter 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards