Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 december 2019

Av Malin wiper - 22 december 2019 14:00

                        

Till slut i fredags så hamnade vi på Filmstaden i Uppsala för att se "The Rise of Skywalker". Min son hade plastat in biljetterna och min man var förberedd med pop corn. Nästa gång måste jag tänka på att få en bild med min son och mig på också. När man fotar glömmer man bort sig själv

 

                     animated-star-wars-image-0028                                          animated-star-wars-image-0028       


 

Robert min sons kompis fotade oss när vi var ensamma i biografen

 

 

Sen fotade jag Mr T, Mr C och Mr R. Vi satt där så länge och kollade på reklamen men ingen annan dök upp. Vi trodde till sluta att vi skulle bli ensam i biografen som hade 77 stolar. Strax innan filmen började så dök det upp folk men inte så många för filmen går flera gånger/dag. Filmen visades i 3D så vi fick glasögon med på biljetterna. 

 

                         

 

Jag som högkänslig och nackskadad borde ha suttit längre ifrån för jag kunde inte fokusera riktigt och det var rätt högt ljud. Skulle ha tagit med mig mina egna öronproppar för det var mycket action och fart. Jag höll för öronen några gånger och fick blunda men till slut så verkar hjärnan ha ställt in sig lite så det funkade och tiden rusade iväg

 

  

För regin står J.J Abrams. I rollerna ser vi: Carrie Fisher (dog2016) så hon var inklippt. Mark Hamill, Adam Driver, Daisy Ridley, John Boyega, Oscar Isaac, Anthony Daniels, Naomi Ackie, Richard E. Grant mfl. Sen är det John Williams som står för musiken som vanligt

 

           animated-star-wars-image-0120           animated-star-wars-image-0120           animated-star-wars-image-0120           animated-star-wars-image-0120 

 

Det överlevande motståndet möter första ordningen ännu en gång i det sista kapitlet i Skywalker-sagan

 

Jag tycker att filmen var bra och det är alltid bra skådespelare i dessa Star Wars- filmer så vi hade en härlig stund alla fyra på bion. Det var flyt genom hela filmen och den var välgjord från regi till kostym. Jag blev även jätteglad att min favoritrobot BB-8 var med plus några andra från dom äldre filmerna. Dessa filmer innehåller både humor, action och känslosamma scener. En kul sak som man inte var beredd på var att Harrison Ford dök upp i en scen

 

Jag ger filmen 3 BB-8 robotar av 5 möjliga i betyg. 

 

         

     

                                        

                          Dart Wader som både nyckelring och flasköppnare från DHgate.com    

#Filmstaden #Skywalker #John

Av Malin wiper - 22 december 2019 09:15



   

Jag köpte ju en sån här dubbel blanketthållare för kontor på Omtanken second hand i skinnskatteberg. Jag hade tänkt ha den på vår lilla toalett som tidningsställ på väggen. Min man var med på noterna också


 

Det blev för klumpigt med båda hyllorna så vi delade så det blev en istället. Där ryms ca 5 tidningar. Den passade bäst och var minst i vägen mellan handukar och toalettstol. Vi har ju även ett stort badrum så vi får se om det går att sätta upp den andra delen där. Det är nästan omöjligt att fota vår lilla toalett

 

Klicka här för att komma in på det inlägget där jag visar upp kartongen. Klicka här för att se en likadan men genomskinlig. Klicka här för att se ett tidningsställ som också hade passat om vi haft en större toalett

 

                   

                                 Rolig toarullehållare från Mundo Ameno  

     

 

Så här ser det ut på nära håll. Det gick inte att ljusa upp hållaren i fotoprogrammet för då kom skuggor fram eftersom det är blankt hårdplast. Det som är tänkt för nåt annat kan ändå passa till en annan funktion och sånt har vi en del av hemma. Brick- och skärbrädor har vi i ett ställ som är till för annat ändamål

 

                            


Klicka här för att se vart jag hittade detta lilla tidningsställ som också hade kunnat passa. Fast det hade nog inte passat in till vår inredning och det är kul att använda nåt annorlunda. Nu närmar sig julafton med stormsteg och vädret är fortfarande milt, grått med lite duggregn. Nu önskar jag er en fin söndag

 

     

David Thibault med låten Blue Christmas. Han låter lite som Elvis Presley. Ingen kan låta helt som orginalet men detta klipp är lite roligt också. Han var 16 år i detta klipp, nu är han 22 år. David är en fransk kanadensisk sångare. Han blev intresserad av Elvis på grund av sin farfar

 

#Blanketthållare #Tidningar  #David 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards