Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 december 2019

Av Malin wiper - 3 december 2019 13:30

 

Vi gick ut på en promenad medans dom fixade nya dörrar i vår trappuppgång. Passade även på att göra lite ärenden i centrum


   

Här ser man några gamla dörrar som fraktats ut för att slänga    


        

När vi kom hem så hade denna hantverkare börjat med våran dörr. Han var en jättetrevlig man och vi bjöd honom på kaffe med dopp.               

 

 

Det såg för härligt ut på denna balkong med lite snö på markisen. Nu har det börjat snöa igen och det känns toppen för då får vi behålla ljuset. 


 

Utanför ICA Supermarket Matkassen så stod fiskbilen


 

Fotade ytterligare en tomte och den stod vid delikatessdisken


 

Utanför Pizzeria Skeppet såg jag denna gamla läckra cykel


   

Om inget oförutsett händer så skall vi gå på bio i kväll 19.00 på Sagabiografen. Det är en film som heter Knives Out som har fått bra betyg. Det är en comedy, crime, drama från 2019 i regi av Rian Johnson

 

       

Trailern till filmen. Nu önskar jag er en härlig vinterdag

#Dörrar #Hantverkare #Markisen #Fiskbilen #Tomte #Cykel #Knives

Av Malin wiper - 3 december 2019 07:45


 

I går tog vi en lång promenad runt samhället och bara njöt av snön, solen och att det var så befriande vindstilla


 

I rondellen där dom läckra cyklarna livar upp har dom nu inför julen lindat in dom i ljusslingor. Det måste vi kolla nån kväll för det är nog en mäktig syn


 

Min man leker lokförare i en park..  

 

                                    


                                                                                             India Overseas

       

Leka bör man annars...man

 


På vårt ICA Supermarket Matkassen är dom otroligt bra på att julpynta. Jag filmade en liten sekvens uppepå en disk där det fanns en säng där en tomte låg och snarkade och man såg hur magen åkte in och ut. Det är jättemycket att titta på när man går in där.

 

Här följer några exempel

 

                animated-christmas-tree-decorations-image-0032

 

    

   

 

Det finns hur mycket som helst och jag skall fota lite mer och blanda in i inläggen så småningom. I går fick vi nycklarna till nya lägenhetsdörren som skall sättas in i dag. Vi väntar med spänning. Det är så mysigt att sitta och fika på morgonen med levande ljus och julpynt i fönstret. Nu önskar jag er en härlig tisdag

 

      

Bruce Springsteen med Santa Claus Is coming to town

 

                                         animated-christmas-tree-decorations-image-0037


 

#Promenad #Rondellen #Lokförare #Matkassen #Bruce

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards