Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2021

Joy film från 2015

Av Malin wiper - 28 april 2021 08:15



                         

 

Jag har sett en film på Disney Channel som heter Joy och det är en amerikansk biografisk dramakomedi från 2015. För regin står David O. Russell. I rollerna ser vi: Jennifer Lawrence, Robert DeNiro, Bradley Cooper mfl. Filmen hade premiär i Sverige 25/12 2015 

 

                                    


                                                         Fotosidan 

Handlingen

 

Joy är den sanna historien om Joy Mangano som blev mångmiljonär på sin Miracle Mop. Filmen handling börjar 1989, Joy lever tillsammans med sin familj i ett hus. Hennes mamma tittar på såpa hela dagarna, hennes pappa driver en bilverkstad och bor i källaren där även hennes före detta man bor. Joy är arg och frustrerad över vad livet har tagit vägen och att aldrig fått leva ut sina drömmar. Efter en incident där hon fått skärsår i händer så uppfinner hon en mopp som vrider ur sig själv. Men vägen framåt är inte så spikrak som Joy hoppats på men med järnvilja och attityd tänker hon lyckas, kosta vad det kosta vill.

 

                       animated-cleaning-image-0021                                      animated-cleaning-image-0021 

 

Recension

 

Jag gillade filmen för det var bra skådespeleri så rätt personer blev castade. Den hade en komisk ådra mitt i det dramatiska. Joy fick verkligen kämpa för att inte bli lurad på konfekten när hennes moppar blev en storsäljare. Många män i branschen försökte lura henne så hon höll på att mista allt men sen kom urkraften ur denna kvinna och hon satt männen på plats och tog tillbaka det dom stulit av henne både vad gäller formarna till moppen och ritningarna. Sen dess har hon uppfunnit fler saker så det tog inte stopp där. Det var uppfriskande att se en kvinna som gav tillbaka med samma mynt som en man hade gjort. Filmen blev rätt spännande i och med många vändningar. 

 

Av mig får filmen 3 starka moppar i betyg av 5 möjliga

 

        

          

Trailern till filmen. Klicka här för att läsa om Joy Mangano den verkliga persionen som är uppfinnare av bland annat moppen

 

I dag påbörjar min man sin strålningsbehandling på Västerås Sjukhus. Han fick reda på i går att det brukar ta några veckor innan man känner av biverkningar och i slutet av 8 veckors behandling så blir det flytande mat igen. Han fick hem en hel kartong med näringsdrycker i dag som kommer att behövas framöver. 

 

                            

Nu är det onsdag igen och veckorna går fort trots allt. Fullmånen har legat närmare oss denna gång och det kallas för supermåne. Därför har jag haft en jobbig natt med flera drömmar och sen har jag legat vaken i timmar och det har ryckt i benen och jag har inte kunnat varva ner. Antar att jag måste lägga mig och vila mitt på dan än om det inte tillhör vanligheterna för mig. Nu önskar jag er en så fin dag som möjligt. Sköt om er

 

#Joy #David #Moppen

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 april 2021 13:20

Skall titta på månen i natt lite extra nu när den skall lysa
starkare, ja det märks för det blir ljusare inne av månen.
Så inte undra på att du snurrar runt och så tänker du väl på
allt och inget när man ligger och snurrar,inte roligt att just på nätterna kommer allt upp till ytan.
Önskar maken lycka till nu med behandlingarna, inte kul inte.Men det blir bra i slutändan.
En fin onsdag från mig önskar jag!
kram!

Malin wiper

28 april 2021 13:47

Jag tänkte också kolla och även se om det går att fota den. Jag är så konstig i dag och trött så en natt till blir inte kul. Jag kommer nog inte att gå ut nåt i dag.

Han åkte nyss iväg med sjuktaxi för strålbehandling. Skönt ändå att han är i så bra form för då går det nog lättare

Tack för din omtanke, den värmer.

Ha en fin onsdag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards