Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 april 2021

Hairdesign by Amanda, Yoda, Nagellack och Fleetwood Mac

Av Malin wiper - 7 april 2021 18:15


 

Jag stod inte ut längre med håret som blivit vildvuxet så jag klippte mig i dag hos Hairdesign By Amanda

 

Klicka här för att se när jag var dit sist


 

Jag blev klippt av denna fina, gulliga och trevliga frisör som heter Bea. Jag blev jättenöjd och dom är alltid så trevliga där. Dom har munskydd och det finns både handsprit och munskydd där. Sen är det högst 2 st samtidigt som dom klipper. 

 

                           


fashion girls  

     

Fleetwood Mack med Gold Dust Woman


     

Trots att hon klippte bort rätt många cm så har jag mycket hår kvar ändå för jag vill inte ha för kort. Passar även på att visa munskydd som min son skickat till både mig och Mr T. Han har även köpt såna till sig själv. Det roliga är att det är Yoda från Star Wars som är avbildad på munskyddet. Jag har ju själv sett alla Star Wars filmerna och det tillsammans med min son

 

 

Hon som brukar klippa mig i vanliga fall heter Jossan. Jag fick fota hennes häftiga naglar som såg mycket läckrare ut i verkligheten än jag fick fram. Kul med olika färg på alla naglar. 

 

Klicka här för att se en timelapse Spring Is Here

 

 

Dom hade fått in nya nagellack så jag köpte mig en flaska och färgen är glittrig silver. Jag är så dålig på detta med naglar så jag bara klipper och filar dom och ibland har jag nagellack och för det mesta rosa men den färgen är jag less på nu. Nagellacket jag köpte heter 1944 Le Vernis Vegan. Klicka på länken och läs om lacket som är av det hälsosamma och miljövänliga slaget

 

                                      


Åhlens  

        

Nail art design 2021. Det är som om allt vaknat upp lite i dag i och med att det känns vår i luften. Det var rätt mycket med folk i centrum och många satt på bänkarna och myste i solen. Hoppas ni haft en fin dag och får en skön kväll.   

 

#Hairdesign #Bea #Fleetwood #Munskydd #Naglar #Nagellack #Art

 
 
Ingen bild

Gunilla

8 april 2021 10:48

Vad bra att du kom iväg att fixa håret, du har tjockt och fint hår.
Skulle behöva gå jag med, allt ligger bara att vänta på att nu lättar det.De var ju de som blev smittade fastän dom var vaccinerade både personal och brukare som det så vackert heter.
Så vad skall man tro om allt. Det är väl hoppet man skall ta fram.
Häftigt munskydd, på min affär har de börjat med munskydd och dom sålde också, så jag köpte, men har inte använt men får väl göra det.
Ha en bra dag och ser att det går framåt för maken.
Kram!

Malin wiper

8 april 2021 14:04

Det kändes skönt och det var ett tag sen sist. Jag har alltid haft tjockt hår och ännu tjockare förr. Jag läste också om det så jag undrar om dom hade tagit båda sprutorna. Vad bra att du får tag på munskydd på din butik. Jag har inte på mig munskydd utomhus utan bara när jag går och handlar på matbutik. Det går verkligen framåt för min man

Ha en riktigt skön vårdag
kram från Malin

 
Michael

Michael

8 april 2021 12:18

Jo,jag klipper mig själv för nu är det ju inte rätt tid att gå till frisören under pandemin.Jag har gjort en bra investering i detta och spar pengar.

http://www.waxmann.se

Malin wiper

8 april 2021 14:07

Min man kan klippa sig själv också för han har en sån hårklippningsapparat så vi sparar in på detta. Såna borde finnas för kvinnor också. Jag klipper mig väldigt sällan nu och går till ställen där dom har munskydd och lite folk. Jag har sparat in på att låta bli att köpa kläder och andra saker.

Ha en fin vårig dag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards