Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2020

Hairdesign by Amanda och Jackie Sjödin

Av Malin wiper - 29 oktober 2020 09:15

 

I går 14.00 hade jag tid hos frissan för jag stod inte ut längre och hade ingen lust att börja med hästsvans. Hairdesign by Amanda ligger på vänster sida om allen

 

  

Så här ser det ut utanför friseringen. Jag har ju två friseringar jag brukar gå till och en av dom är denna. 

 

                             


Herba 

 

Först går man igenom en dörr där man kommer in i ett litet rum innan man går in genom nästa dörr. Dom har pyntat så fint där

 

 

Här ser ni frisören Josephine (Jossan) som jag gått hos dom gånger jag varit dit. Hon är både skicklig, gullig och supertrevlig och lätt att samtala med

 

Klicka här för att se när jag var dit sist. Klicka här för att se när Josephine (Jossan) räddade mitt hår efter en misslyckad hemmatoning

 

 

Här satt jag så bra och njöt av att bli fin i håret. Det var coronaanpassat där med långa avstånd mellan stolarna och det var bara jag och en kund till där just då. Josephine hade dessutom visir på sig så jag kände mig så trygg

 

 

Det var rätt mycket hår på golvet efter klippningen. Jag har tappat så mycket hår på sista tiden men hon sa att håret var lika tjockt som vanligt och hon fick dessutom tunna ur håret. Hon sa att man kan tappa extra mycket hår ibland för det återbildas. Jag hade funderat på om det berodde på stress i och med corona.

 

  

Kolla in vilka snygga tidningsställ dom har vid varje spegel

 

 

Ytterligare en bild på fina Josephine där hon fått bort allt mitt hår från golvet. Jag glömde bort att få mitt hår fotat efter klippningen så det kommer en bild senare. Jag är i alla fall supernöjd och det känns så skönt att håret nu är mer lättskött

 

      

Kärlek In the stream med Jacke Sjödin feat Helen Sjöholm. Texterna ligger bra i munnen och dom framför den så bra. Klicka här för att läsa lite mer om underfundiga Jacke Sjödin För första gången på ett tag så vaknade jag till att solen sken. Klicka här för att se fler videor han skapat. Sen ser det rätt vindstilla ut så jag längtar till dagens promenad. Ha en skön torsdag

 

                                Hjärtlig hälsning från Malinanimated-heart-image-0392

 

#Hairdesign #Josephine #Coronaanpassat #Tidningsställ #Jackie

 
 
Amisa

Amisa

29 oktober 2020 12:42

Haha, känner absolut igen mig i den videon! Fördelen är väl att man hinner att lära känna den andra lite bättre innan man behöver bestämma sig för om man vill ses eller inte.

Jag trodde jag skulle få se en bild på hur du ser ut nu med din nya frilla? Jag ser fram emot en bild i dina kommande inlägg!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

29 oktober 2020 12:50

Ja du det var ju en fördel för nu skall ju allt gå så fort. Förr så träffades man många gånger innan man blev ihop på riktigt.

Jag har ingen ny frisyr utan det är bara klippt bort det som var slitet. Jag hade nyss tonat så jag behöver tvätta håret en gång till innan jag blir fotad.

Ha en fin dag
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

29 oktober 2020 15:49

Skönt att bli ompysslad och fin i håret,du har riktigt tjockt och fint hår.
Trodde med att få en bild på dig och frisyren. Klippte mig mig för två veckor sedan, nästan ett år sedan då jag klippt mig själv.
Är en långhårsperson som gillar långt hår med är nu kortklippt och lockig.Det är endast att skaka på huvudet så är jag kammad.

Så passande låt och svängde gjorde det med.
Ha en fortsatt skön dag! Kram!

Malin wiper

29 oktober 2020 16:15

Det var verkligen skönt och jag visar en bild så fort jag kan. Ja du man får vara glad för att man har nåt i behåll ;) Tack!

Jag har också haft långt hår i nästan hela mitt liv förut. Kul att du också har lite kortare hår nu och det känns mer lättskött. Jag fick rätt många cm bortklippta men då behöver jag inte klippa mig på ett tag.

Vad skönt att du har sånt lättskött hår. Gissar att du är naturligt lockig?.

Kul att du gillade låten

Ha en fortsatt fin dag själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards