Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 oktober 2020

Av Malin wiper - 26 oktober 2020 12:15


  

Så här såg det ut på en gata i dag då vi var ute och promenerade. Jag har inte hunnit in förrens nu i med corona så har jag inte lika mycket att skriva om så jag får börja leta i mina minnen och bilder, skriva om lite mer filmer och serier mm. Förut kunde jag skriva om sånt jag såg på butiker men jag är ju inte inne så ofta numera och då tidigt när dom öppnar. Det blev en större blandning och jag hade lite inlägg på kö. 


 

Jag tar till lite bilder som jag fotade för ett tag sen men inte blivit klara förrens nu. Detta är en Galleria i Västerås som var full av liv tills 2018 då dom flyttade till en annan galleria som heter Igor. Gallerian här skulle lägga ner och det skulle bli nåt annat ev kontor. Detta är den finaste gallerian i Västerås så det var tråkigt när dom la ner


 

Rakt fram låg Systrarna Ericssons Bakeryshop Caféteria dit vi varit mycket under åren. Först och främst sen 2012 då vi var och hälsade på min son och min mans bror. Vi har nog varit dit långt tidigare också men bilderna från dom gångerna är förlorade i och med att den hårddisken kraschade. Nu har jag flera backup med mina bilder. 

 

                                  

 

Systrarna Ericsson startades av systrarna Lisa & Greta Ericsson år 1930. Lisa & Gretas höga krav på råvaror och kärlek till bröd sitter kvar i väggarna än. År 1994 togs det över av ett tvillingpar.


                                                                

Måttsats från It's Design

Klicka här för att se när vi fikade där i april 2017. Då hade vi bara bott i Västmanland 2 månader. Klicka här för att se när vi var dit i december 2014. Då bodde vi inte där men firade jul hos min son i Enköping. Klicka här för att se när vi var dit 2012. Klicka här för att se när vi var dit 2013.

 

      

Ett klipp jag skapade av mina bilder på blandade bakverk 29 maj 2019. Klicka här för att se Västerås från ovan 2019. En del av bakverken är från Systrarna Ericsson, Malmborgs Lilla och några ställen som inte finns längre


Så här tomt är det nu och inget annat har startas där än


Klicka här för att se hur det ser ut hos Systrarna Ericsson numera i gallerian Igor 

 

 

En sån här jul blir det inte i år. Detta var dukningen hos oss på julafton 2018 då min son och min mans bror firade julen hos oss. Nu blir det bara jag och min man på julafton. Fast vi skall träffa vår lilla familj helgen före julafton men inte hemma hos nån utan vi skall göra det så coronasäkert vi kan


 

Det är så luftigt och högt i tak i denna galleria. Det går att gå igenom den fortfarande och det finns en Restaurang som är öppen och även Handelsbanken men för övrigt är det helt tomt


 

Här ser man övervåningen där det fanns många butiker bland annat ett parfymeri


   

Här ser man ingången till Handelsbanken till höger


 

Här går man ut och även in men man kan gå igenom hela stället och ut på andra sidan till Skrapan

 

Nu har jag inget mer att skriva om för det blir lunch och sen skall jag fortsätta och fixa lite hemma. Vi skall även ta ytterligare en promenad. Hoppas ni får en fin början på veckan. Klicka här för att se dansande näsor

 

       

Steve'n' Seagulls med November Rain. Dom är ett finskt band som spelar bluegrass versioner av välkända hårdrock och metal låtar

 

#Promenerade #Galleria #Systrarna #Bakverk #Stev'n

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards