Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 oktober 2020

Av Malin wiper - 9 oktober 2020 15:15

 

Jag såg en fjäril inomhus och den satt så stilla och vackert där i fönstret. Det känns som ett tecken att jag inte skall fundera så mycket utan ge mig till tåls och ta vara på tiden än om jag inte kan göra allt jag vill. Just fjärilar blev min tröst då jag opererades för en tumör i sköldkörteln 26/2 2015. Läkaren sa att den kan ha växt i över 30 år och jag hade tur att den var inkapslad. Blev i alla fall av med halva sköldkörteln så jag blev en halv fjäril. Jag hade nog inte fått den om jag inte hade arbetat 5 år i ett hus fullt av mögel. Så passar er noga för mögel för det får konsekvenser i kroppen. Om tumören inte varit inkapslad så hade jag nog varit död nu. Då hade den kunna sprida sig till lymfkörtlarna. Klicka här för att se vad jag skrev då det gått 3 år sedan jag opererade mig. Klicka här för att se vad jag skrev 2018. Nu har det gått 5,5 år sedan operationen och jag fick tillbaka mycket av min enérgi efter operationen som förut höll på att slockna utan att jag visste vad det var som hände i min kropp.

 

    

En fjärilsbild jag tog 2019. Jag fattar inte att det snart är 6 år sedan jag opererade bort halva sköldkörteln och inte har fått några bakslag. Det är bara att konstatera att tiden rusar iväg och den går inte att bromsa

 

        

 

Vi tog en lång promenad lite utanför samhällskärnan i dag. Så här kommer några höstbilder

 

            

Jag har lite låg enérgi i dag så jag kommer ut på era bloggar i morgon istället. Har inte nåt mer att skriva om just nu så ha det så bra ni kan mina kära besökare

 

      

Joan Baez med Brothers In arms . Hennes röst ger mig gåshud och hon har varit  en favorit ända sen jag var tonåring.

 

#Fjäril #Sköldkörteln #Höstbilder #Joan

Av Malin wiper - 9 oktober 2020 10:15

 

Jag är lite ledsen  nu för dom har höjt hyran för elbilen och det utan att vi fått reda på detta men dom har tydligen skickat ett meddelande till alla men vi har inte fått nåt. Det är Move About som har en plats för bilen hos Hallstahem och vi är med i deras elbilspool. Om man hyr 5 timmar så har det kostat 275 kr nu kostar det 395 kr för 5 timmar och då blir det svårare för oss att hyra lite oftare. Jag sa till min man häromdan att det är för bra för att vara sant och jag kände på mig att nåt skulle hända. Det är min högkänsliget som går igång och det brukar sällan slå fel. Därför hyrde vi bara 3 timmar sist och det kostade 285 kr. Jag gillar verkligen detta koncept och har njutit av att åka omkring i den fina bekväma elbilen. Sen har Move About en otrolig service med ständig bemanning och bra personal

 

                                   


tradera 

   

Min man kontaktade Move About och dom kom snabbt med ett svar och vi får acceptera detta för det är ändå billigare än hos andra biluthyrare. En del tar 390 kr/timme och det hade vi aldrig haft råd med. Det är bara det att jag har ett stort behov av att komma ut och åka för det är det enda vi haft råd med som en guldkant på tillvaron. Synd att vi inte kan ha egen bil längre för att ta ett lån i min ålder känns inte kul och vi har ändå inte råd att köpa en helt ny bil och den sista vi köpte här kostade oss i reparationer 15.000 kr på bara 1,5 år. Den vi hade när vi flyttade hit hade också kostat oss lika mycket. Jag är så rastlös nu så jag måste gå ut en längre promenad för att lugna ner kroppen. Dessutom är jag jättepigg bakom mina arbetsskador så hade jag inte fått dom så hade jag nog varit i toppform nu.  

 

 

Man får gå ut och njuta av dom höstvackra färgerna som ännu finns kvar ett litet tag till. Såg ändå i går att löven börjar falla och flera träd var som kala skulpturer. Vi har så mycket att fixa hemma men jag vill bara ut för det rycker i upplevelsetarmen. Önskade att jag var en lugn och cool typ som kunde finna mig i tristess. 

 

Nu ha jag avreagerat mig så jag önskar er alla en härlig fredag. Vädret hos oss ser ut att bli bra för solen visar sig emellanåt.  

 

      

Jag såg för några dagar sen att Johnny Nash har gått ur tiden. Den här låten I can see clearly now med honom för den känner jag så väl igen. Klicka här för att höra en ung tjej sjunga samma låt. Jag gillar honom och han har en jättebra röst. Johnny Nash var en amerikansk sångare och låtskrivare. Han medverkade till att göra reggaen internationellt populär. Han var även med i en svensk film som heter Vill så gärna tro från 1971 i regi av Gunnar Höglund. Johnny Nash blev 80 år gammal

 

 

                                      animated-candle-image-0134 Rest In peace Johnny Nash 

 

 

#Elbilen #Move #Hallstahem #Höstvackra #Johnny

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards