Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 oktober 2020

Av Malin wiper - 20 oktober 2020 15:00

 

Det var så vindstilla och vackert ute i dag så det var en fröjd att promenera. Än om det är kallare så känns det inte lika mycket då det inte blåser. Vi promenerade nog i en timme och vi skall gå ut i eftermiddag också

 

Jag såg denna vita fina katt på långt håll så jag fick zooma det mesta jag kunde. Jag har 30x i zoom.

 

 

Katten hade ett öga brunt och det andra blått

 

 

Ytterligare en katt jag zoomade in

 

     

Eartha Kitt I'm a different kind of cat. Hon har kallats "Catwoman". Hon dog 2008 i en ålder av 81. Eartha Kitt var en amerikansk sångare, skådespelare, dansare, komiker, aktivist, författare och låtskrivare.  


     

 

Sen var det dags att vuxenleka lite i närmaste park. Jag hade min nya täckkappa på mig som jag köpt på second hand. Till den följde även med en kapuschong med fuskpäls runtom. Den sätter jag på när det blir kallare

 

 

Nu har jag verkligen "Coronahår" Har inte klippt mig på länge och man ser hur otonat håret är också. Fortfarande finns det lite mörkt hår under det ljusare. Min naturliga färg är ju mörkt brunt nästan svart med en liten röd ton i.

 

       

Roffe Wikström med Himlen är blå. Jag har sett honom live i Göteborg på Nefertiti och det var en höjdare. Roffe Wikström är en svensk bluessångare, gitarrist och låtskrivare. Till min glädje ser jag att Nefertiti skall öppna igen efter en tids nedläggning

 

 

Det här såg lite roligt ut med en massa barncyklar och en skylt där det står: Endast personal

 

 

En läcker skateboard i ett cykelställ

 

  

En av dom buslekar man höll på med då jag växte upp var denna: Jag och en kompis ringde upp en person som bodde på Storgatan och hette Löv. När en man svarade så sa jag: är det löv på storgatan?. Ja! sa mannen och då sa jag: Sopa upp dom då..  sen slängde man på luren. Den mannen måste ha blivit less till slut för det var många som ringde dit och sa samma sak.

 

                         animated-laughing-image-0116                    animated-laughing-image-0116                    animated-laughing-image-0116

 

Här kommer ett minne som min man har från sånt bus: 

 

När jag var 13-14 år skojade vi med vuxna på telefon. Några av oss kunde ringa till ett slumpvis nummer och fråga efter "Lasse" eller annat namn. När de fått ett antal förfrågningar efter "Lasse" och varje gång förklarat att det inte fanns någon "Lasse" här så var de lite irriterade. Sen ringde den sista upp och sa: Hej, det är "Lasse", har det varit något?Efter en tyst sekund kom det: - Ungjävlar...

 

#Katt #Eartha #Vuxenleka #Roffe #Barncyklar #Buslekar

Av Malin wiper - 20 oktober 2020 09:45

 

Nu är det bara att kliva ut på livets scen och spela sin roll så inlevelsefullt och bra man kan. Jag hade inga bilder klara när jag vaknade i morse och ligger efter med bloggandet. Har en liten svacka som jag måste komma över. Min man vispar ihop morgonvällingen och jag försöker få ihop ett inlägg. Nu har vi nollgradigt så det är vinterjacka som gäller. Det är som vanligt promenad som är på tapeten i dag och det börjar bli lite tråkigt och långdraget med denna corona. 

 

 

Vi har en lång väg att ta oss igenom och när Covid-19 är över så är inte allt rosenrött ändå för mycket måste byggas upp och inget är som förut utan det kommer att kännas som då och nu. Jag tänker på alla som dött i denna pandemin och även deras anhöriga. Vilken sorg vi har i hela världen i och med detta. Jag känner så med alla som mist nån/några i pandemin. 

 

 

För ett tag sen åkte vi igenom detta område där husen hade färgsprakande balkonger och sånt livar verkligen upp

 

 

Svindlande höjder fast under en bro. Jag skall åka dit och fota en serie bilder då det är klart väder men solfritt

 

 

En gammal fyrkantig husvagn stod på en tomt så fint

 

 

Jag önskar er en så fin tisdag som möjligt med denna bild jag tog från Svartån i Västerås häromdan. Var rädda om er. Jag tittar in på era bloggar under dagen

 

                                   Hjärtlig hälsning från Malinanimated-heart-image-0630



       

En nostalgitripp med The Turtles och låten Happy Together. Det gäller att krama ur dagarna så mycket man kan men under ansvar och med corona. The Turtles var en amerikansk popgrupp som bildades 1965 i Los Angeles, Kalifornien av Mark Volman och Howard Kaylan.

 

           


Hänge 

 

 #Scen #Pandemin #Turtles

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards