Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 oktober 2020

Av Malin wiper - 25 oktober 2020 11:45


 
Hej på er mina besökare. Hoppas ni haft en god natts sömn. Vi kommer att vara inne i dag och ägna oss åt hemmet. Fast jag skall ändå få in nån film, serie eller dokumentär under dagen. Det är så tyst i huset och utanför så man nästan tror man bor ensam här. Jag missade första avsnittet av "Så mycket bättre" så det skall jag även se i dag

 

                   animated-eye-image-0196               animated-eye-image-0196               animated-eye-image-0196               animated-eye-image-0196               animated-eye-image-0196 

 

Jag såg en dokumentär på SVT play för ett tag sen som heter Dicks rop på hjälp. Det är skamligt att övergrepp, moddning, misshandel får ske på speciella bonden där personer inte kan försvara sig utan är helt utlämnade. Att ingen har nån som helst koll på detta är skandal. Jag blev så sorgsen och berörd så jag kunde inte se hela dokumentären på en gång utan fick dela upp den. Fast det är viktigt att sånt här kommer fram i ljuset. 

 

 

Vi åkte ner för att promenera vid Öster Mälarstrand och där såg vi en tjej och en kille som vinterbadade..burr!. När dom kom upp frågade jag om jag fick fota när dom satt i solstolarna, det gick bra. Dom hade cyklar med sig och en person som även fotade dom när dom badade. Jag skulle ha frågat lite men fick hjärnsläpp

 

Klicka här för att se ett vinterbad 24 december 2019. Kyla är bra mot inflammationer i kroppen men under en viss tid. Jag använder ju kyla för mina skador i nacken precis som idrottsmän gjort i alla tider

 

       

Jon Henrik Fjällgren feat Elin Oskal  med The way you make me feel


 

Själv var jag varmt klädd och bara tanken på att hoppa i det kalla vattnet var en overklig känsla. Fast jag beundrar deras mod och jag tror att det kan vara nyttigt i små doser. 


 

Det var tomt, grått och ödsligt vid vattnet där folk brukar bada på somrarna. I år har det varit helt tomt så bara fåglarna har uppehållit badplatsen


 

Två solstolar tillbaka i en uppsamlingsplats. Det var nästan inget folk ute heller men det var skönt att promenera där en stund


 

En rutschbana står där så tom tills nästa år igen


 

Min man med paraplyet i högsta hugg


 

Vi åkte förbi detta ställe i går som hade en läcker skyt "Bil Gubben"

 

        

Jag tar en låt från Så mycket bättre i går som fick deltagarna att gråta. Lisa Nilsson tolkar Ana Diaz låt 100. Den är både vacker och sorglig. Med den önskar jag er en skön och vilsam söndag

 

#Dicks #Mälarstrand #Vinterbadade #Jon #Ödsligt #Solstolar #Paraplyet #Gubben #Lisa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards