Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 oktober 2020

Av Malin wiper - 12 oktober 2020 15:00


                               

 

Katten ser ut att säga: måste du störa mig mitt i grävandet?

 

 

Färgstarkt och höstlikt

 

 

Grym blick

 

 

Tåg inne på stationen 

 

 

Tomten börjar visa sig nu

 

 

Än finns det tid att sätta sig ner och filosofera

 

      

Vangelis La petite fille de la mer 

 

  

Rött är sött

 

 

Torghandel

 

 

Ringduvan tycks säga: finns det nåt gott att hämta här

 

 

Välkommen in 

 

  

Än blommar det

 

 

Plåtniklas. Vi tog en längre promenad i det vackra vädret med solsken, svag vind och skön luft att inandas. Efter lunchen skall vi fortsätta med inomhusfix men det blir nog ändå en promenad till för vädret visar sin bästa sida

 

   

        

Joe Banamassa med Drive

 

#Katten #Färgstarkt #Tåg #Tomten #Vangelis #Ringduvan #Plåtniklas #Joe

Av Malin wiper - 12 oktober 2020 09:45

  

En bild från då vi gick omkring lite ovanför ett av hamnområdena i Västerås. Ett ankare som stod lutad mot ett träd och sen ett cykelställ bredvid. Jag har fått lite bloggtorka och vet inte vad jag skall skriva om. Det är total låsning så är jag borta härifrån så samlar jag ihop nåt att förmedla 

 

  

Såg i alla fall denna stora segelbåt i Västerås hamn. Baktill på båten står det Bugia Bianca Stockholm

 

                         


Plånboksbutiken 

 

På denna båts baksida stod det Hakuna Matata. Det är swahili och betyder ungefär "Det finns inga bekymmer". Klicka här för att läsa lite mer


 

Vi åkte även förbi Västerås Arena och framför huset står en staty som ser ut som två träd som kramar varandra. Västerås Arena är en idrotts- och evenemangshall som ingår i Rocklunda IP på stadsdelen Rocklunda i Västerås

 

                          animated-sports-image-0281                                                           animated-sports-image-0281


 
Skulpturen på lite närmare håll. Det går under namnet Sammanvuxna träd och är skapad av Olavi Lanu 1990 och är i materialet betong

Solen skiner, himlen är blå och vi har 4 grader varmt. Vi kom upp lite sent i morse och skall om en stund ta en lång promenad. Hoppas ni får en fin början på veckan mina kära besökare

 

TV-tipset: Chokladens underbara värld på TV 4 play..  

 

      

Hanne Boel med Can't run from yourselves. Hanne Boel är en dansk popsångerska. Sedan sin debut har hon släppt över tio album

 

 #Ankare #Segelbåt #Rocklunda #Arena #Olavi #Chokladens #Hanne

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards