Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 oktober 2020

Av Malin wiper - 18 oktober 2020 15:00

 

I dag på vår promenad så var man tvungen att ha nåt på huvudet för det var väldigt blåsigt så löven bara yrde omkring. Det var i alla fall soligt och skönt ute. 


 

Först gick vi igenom centrum och där har det hänt lite mer med utbyggnaden från ICA Matkassen. Nu är tydligen taket klart och nu har isoleringen kommit på. Det skall bli Café hos ICA så småningom och jag skall gå in dit och fråga om det även blir restaurang och när dom öppnar


 

Så här tjock är isoleringen i väggarna


 

En flaska stack upp i en plantering omgärdad av en sittplats. Har det varit fest här? eller!


 

Vilken märklig värld vi lever i nu då man måste kedja fast både blomkrukor och bänkar mm. 

 

                        animated-dividing-line-image-0245


 

Ett par utslitna bildäck som stod vid en parkering. Undrar om dom bytt däck och bara lämpat av dom gamla?


 

I ett träd vid stora parkeringen bakom ICA såg jag en cykel som hängde i trädet likt en installation. Nån/några har roat sig med att hänga upp den där


 

Ytterligare ett träd har blivit barrikerat av denna gång två cyklar. Det var svårt att fota för solen låg lite fel för mig. Ingenting förvånar mig längre        

 

       

The Bicycle Song med David Rovics. David Rovics är en amerikansk indiesångare, låtskrivare och anarkist

 

 

En bil med en röd, lång smal kanot på taket. 


 

Kanoten var av märket Zegul Arrow Play MVPE


 

En blå liten och nätt cykel stod lutad så fint mot en husvägg. Jag älskar att cykla och har gjort så i många år men ländryggen och nacken satte stopp för detta roliga till slut. Har haft rätt många cyklar genom åren både nya och gamla. 


 

I går köpte vi lördagsgodis till oss båda..  . Vi har bestämt oss för att bara äta sånt på lördagar. Det är choklad som gäller för oss båda för det gillar vi bäst. Jag valde en Fazer chokladkaka och min man en Lindt Les Grandes med 34% hazelnuts. Jag kan inte tugga på nåt hårt än så jag suger på chokladen så den smälter så gott i munnen. Jag har ju problem med bettet i och med att jag biter ihop och skär tänderna på nätterna. Fast nu börjar jag bli lite bättre i och med bettskenan men det kommer att ta tid. Efter att vi varit ute med bilen så myste vi resten av dan och kvällen. 

 

        

En favorit i repris ett soundtrack till filmen Chocolat från 2000 Minor Swing. En toppenfilm som håller än. Ha nu en fortsatt skön dag

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev om en film som även den handlade mycket om choklad

 

                

 

#Blåsigt #Utbyggnaden #Isoleringen #Flaska #Kedja #Bildäck #Cyklar #Träd #David #Kanot #Fazer #Minor

Av Malin wiper - 18 oktober 2020 10:00

 

Detta är en FORD CUSTUM CLUB DL från 1950. Vi åkte förbi Erikslunds Shoppingcenter och då såg jag denna läckra turkosa skönhet. Klockan var 11.00 så det var inte läge att gå in på Erikslund för parkeringarna var fullsmockade. Vi har bara varit inne där några gånger på 10 månader och då 10.00 då dom öppnar för då är det minimalt med folk. Vi har då mest fikat där och inte gått igenom stället. Det känns bäst att avstå.

 

 

Riktigt bullig och läcker

 

          

 

Inne i Västerås dök jag på denna CHEVROLET CAPRICE från 1990


 

Så tjusigt glänslande blå och välskött

 

                                   


Dahlhems

   

En annan gång då vi var ute med elbilen såg vi denna röda långa tjusiga CHEVROLET IMPALA från 1969

 

  

Carsevolutionnet

 

Nu är det bara att titta ut över nejden och njuta av dom sista höstlöven som denna skata gör. Vi har 2 grader varmt i dag så snart är nog frosten här. Solen skiner i alla fall så det känns lockande med uteliv. Än om vi hyr bil så går vi ur bilen och promenerar ca 20 till 30 minuter. Nu önskar jag er en skön söndag mina kära besökare. Klicka här för att höra vem jag tycker är bäst i Idol i år. Den finns tyvärr inte på Youtube. Han har känsla när han sjunger

 

       

Här kommer en låt av Jonas Gardell "Våra liv i skymningen" den sjungs här så känslosamt och avskalat av Ulrik Munther


#Ford #Chevrolet #Skata #Jonas #Ulrik 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards