Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 oktober 2020

Av Malin wiper - 6 oktober 2020 14:00


I augusti fick vi  köpa jättefina goda blåbär av en granne. Dom var så bra rensade och för 3 liter fick vi betala 100 kr. Sen fryste vi in dom men i går gjorde min man blåbärssylt av 1/3 av blåbären.

 

           

 

Här häller min man upp sylten i burkar och det både luktade och smakade fantastiskt gott

 

 

                                

Zazzle

 

Det blev två burkar denna gång och sen får han koka mer sylt då dessa är slut. Vi brukar ha sylt till havregrynsgröt och jag brukar även lägga i lite när jag ibland äter keso till mellanmål och det är jättegott. 

 

Klicka här för att komma in på ett klipp på Youtube där det bakas Gulkaka med blåbär. Det går ju även att göra en Blåbärsmojito av blåbär. Eller göra en blåbärsdrink, Blåbärsmuffins. Listan kan göras lång

 

         

Chris Bell & 100% Blues och låten heter Money doesen't grow on trees. Han har en sån härlig röst

 

                    animated-money-image-0026          animated-money-image-0026          animated-money-image-0026         

 

Vi har sämre väder här i dag än vi hade i går men det hindrar inte att man kan fortsätta att promenera för man blir beroende i och med att man mår så mycket bättre. Jag blir full av kraft då jag kommer hem ifrån mina promenader och man får mer gjort hemma. Fast jag misstänkte att vi skulle få regn i och med att jag fick huvudvärk, så det stämde och vi har nyss haft ett skyfall. Min man har varit tillbaka till Fysioterapin på Vårdcentralen och hon gjorde en massage som fick det att bli bättre i axeln men hon sa att det kommer att ta tid att få bukt med detta. Det är bara för honom att fortsätta sin träning och sånt är vi båda bra på när vi måste. Min man har samma Fysioterapeut Elisabeth Axelsson som jag hade och hon är både skicklig och trevlig. Klicka här för att se när jag var till Elisabeth Axelsson i oktober 2018. Jag har inga problem alls med knäna nu bara när jag går för länge på kullerstenar. Ha en fortsatt fin onsdag mina kära besökare

 

#Blåbärssylt #Chris #Fysioterapin

Av Malin wiper - 6 oktober 2020 07:30


                      
   

Jag köpte filmen Save the date från 2012 då vi var in till Myrornas en sväng sist vi hyrde bilen. Det är en komedi, romantik i regi av Michael Mohan. I rollerna ser vi Lizzy Caplan, Alison Brie, Martin Starr, Geoffrey Arend, Mark Webber, Melonie Diaz, Timothy Busfield, Gigi Bermingham mfl

 

Handlingen

 

Om Sarah redan tvekade inför att flytta tillsammans med pojkvännen, musikern Kevin, blev det inte bättre när han bestämde sig för att fria till henne. Och dessutom valde att göra det från scen, inför ungefär 200 personer. Ett oförglömligt ögonblick - men inte på det sätt Kevin hoppats. Dagen efter är Sarah singel igen och försöker luska ut vad hon egentligen vill ha. Kan svaret vara den urcharmige Jonathan, som lämpligt nog börjar dyka upp i hennes liv?

 

                      

Linsen seating

 

Recension

 

Filmen handlar om uppbrott och relationer men den blir en liten bagatell än om Lizzy Kaplan som har huvudrollen spelar den rätt bra. Den var inte usel utan lite småmysig och man väntade med spänning hur allt skulle sluta så den var inte helt förutsägbar. Den hade ett rätt långsamt tempo och det passade mig i går då jag tittade på filmen i soffan med en kopp kaffe framför mig. Jag satt ihopkurad med en pläd över mig och småmyste. Tyvärr blev det ett abrupt slut

 

Jag ger filmen 3 svaga bultande hjärtan i betyg av 5 möjliga 


animated-heart-image-0086    animated-heart-image-0086    animated-heart-image-0086

       

Trailern till filmen

 

                        Jag önskar er en filmisk dag..animated-film-camera-image-0036



#Save #Michael

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards