Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 oktober 2020

Av Malin wiper - 23 oktober 2020 10:00

 

Hej på er! Hoppas ni sovit gott och är utvilade. Själv känner jag mig som fotöljen på bilden, lite sned och vind. Har sovit dåligt till och från och vid 03.00-tiden så var jag tvungen att gå upp för jag hade sån värk i ena örat och det kan komma från min nackskada. Satt uppe framför tv:n med en icepåse på nacken och efter ett tag kunde jag gå och lägga mig igen. Jag vaknade 08.30 så jag känner mig någolunda utvilad. 

 

 

En träbänk jag fotade i går då vi gick omkring och njöt vid Öster Mälarstranden och båthamnen. Det var så mysigt med alla höstlöv. Jag har bara några få bilder klara så jag sätter in lite sånt som blivit överblivet. Jag brukar undvika att kolla på nyheterna innan jag är helt klar med morgonbestyren. Det är ju inte bara Corona utan så mycket annat elände

 

 

Ovanför denna går tåget i Hallsta. Naturligtvis har det fått lite klotter och graffiti på sig.

 

 

Ytterligare några ytor som fått påsprayat graffiti men man ser inte vad det föreställer men man kan ju fantisera. På väggen till höger ser det ut som en robot som sitter ihopklämd

 

 

En promenadbild där vi gick på små gångvägar

 

 

Fotade några kärlekslås på broräcket över Svartån för ett tag sen. Min man och jag satt själva dit ett kärlekslås så klicka här för att komma in på det inlägget. Det låset finns inte kvar längre för dom måste klippa bort låsen när det blir för många. Klicka här för att se ett lås med en tennmugg

 

                     animated-heart-image-0159                                                 animated-heart-image-0159 

 

         

  

Det är så roligt att titta på alla lås för dom är så olika så man blir överraskad varje gång

 

               

Än har vi lite höstlöv kvar på träden men dom flesta ligger nu på marken. I dag skall min man dammsuga och jag skall stryka en tvätt och i går lämnade vi in lite saker till second hand så nu kan man pricka av en sak på "Att göra" listan. Den 24 februari så har vi bott här i Hallstahammar 4 år och jag fattar inte vart dom åren tagit vägen. Då var allt så spännande och nytt än om vi varit till både Enköping och Västerås under åren min son och min mans bror bott i dessa städer. Det var ändå så mycket att upptäcka och vi var fulla av liv och lust. Nu är det lite tungrott och trist men läget är ju så och man måste finna sig i detta. Jag känner mig så glad att jag inte lever ensam för det hade varit jobbigt nu. Nu är klockan 10.00 så jag måste avsluta detta inlägg och klä på mig så vi kan ta en promenad innan vi börjar att fixa hemma.

 

Ha nu en så skön fredag ni kan och sköt om er. Tack för att ni tittade in till miganimated-heart-image-0814


        

Nu blir det lite nostalgi igen. Mike Oldfield ft Maggie Reilly med låten Moonlight Shadow 

 

 

#Fotölj #Träbänk #Graffiti #Kärlekslås #Mike

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards