Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 oktober 2020

Av Malin wiper - 24 oktober 2020 18:45


  

I går var jag i urusel form och hade sovit dåligt på natten, nacken var uppspänd och i och med detta en jobbig huvudvärk i några dagar. Min man gjorde bindvävsmassage på rygg och nacke med sina magiska händer. Sen gjorde jag avslappningsövningar, la på en icegelépåse och vilade resten av dan. I natt har jag sovit mycket bättre och vaknade utan huvudvärk och nacken kändes mycket bättre. Jag blev så lycklig och glad så vi hyrde elbilen några timmar och bara åkte ut och myste än om det inte var nåt vidare väder. Lite regntungt och grått. Nu skall vi inte hyra bilen förrens nästa helg då vi skall åka till min son i Enköping och umgås under lördagen. 

 

 

En cykel stod mitt på asfalten framför vårt hus. När vi kom hem stod den fortfarande där så min man lyfte in den mot cykelstället. 

 

 

Vi åkte in mot centrum och där har dom ett jättefint cykelställ i snyggt format tak och i en härlig lilaröd färg. Sånt piggar upp

 

 

Vi var så tidiga så vi gick in på Myrornas second hand och jag hittade denna tröja för endast 59 kr. Den såg helt ovanvänd ut och märket är Kapp Ahl. En sån får man betala 300-400 för nu i och med att både mönster och färger är aktuella i höst och vinter. Vi gick bara en sväng därinne och sen ut igen och vi har varit inne på second hand 2 gånger på 10 månader och det har varit nu på sista tiden

 

  

På nära håll 

 

 

Gick omkring lite i stan och jag såg denna fina gamla dörr med lite blomsterbuskar runtom

 

 

Vi stannade vid ett bostadsområde och jag fotade denna skulptur från öppen bilruta. Vi skall åka förbi när det är bättre väder så jag kan gå ur och se vem som skapat den

 

  

Lite pyntat i ett skyltfönster i ett annat område vi åkte till. Kul halloweenkruka med passande kaktus som såg ut som en peruk

 

        

Här passar det bra med en låt som heter Cactus och sjungs av Gustavo Cerati. Gustavo Cerati var en argentinsk sångare, kompositör och producent. Han dog 2014 endast 55 år gammal. Dödsorsaken var en massiv stroke i Caracas efter en konsert. Klicka här för att läsa lite mer om honom

 

  

Det var blött ute men det regn som kom var mest duggregn. Nu skall vi mysa med en räkbakelse och en öl för det är ju lördag och man vill njuta lite än om det känns lite ensamt i lägenheten när vi inte kan bjudan hem nån.

 

 

Här har jag dukat upp för lite minimys. Varsin öl och räkbakelse från vårt ICA Matkassen som är jättegoda

 

 

Vi tände ljus i ljushållaren som vi fått av A-G och L-G då vi flyttade in i denna lägenhet. Den har vi alltid framme på köksbordet för den är så fin, vi saknar dom så mycket. Ha nu en skön lördagskväll mina härliga besökare. Sköt om er och mys i det lilla formatet

 

                         


Enjoj your Brand 

 

         

Eurythmics med Here comes the rain again

  

#Elbilen #Cykel #Myrornas #Dörr #Skulptur #Gustavo #Räkbakelse #Eurytmics

 

Av Malin wiper - 24 oktober 2020 09:30


 

Efter att vi promenerat i går så gick vi in på Håkans Hembageri för jag hade fått slut på mitt rågbröd. Det är så otroligt gott och lättuggat nu när jag inte kan äta på nåt hårt. Ändå har jag blivit mycket bättre nu så jag ser tiden an. Jag brukar ta en halv till kaffet och som pålägg skivad banan och min mans egen blåbärssylt på toppen men bara lite. Brödet och pålägget går så bra ihop.


 

Min man valde några mango och tranbärsbröd plus tomatbröd. Dom är säkert jättegoda också men han har inte testat dom än


 

Det är ju snart Halloween och jag såg dessa kakliknande bakelser med en chokladbit på varje som var i form av Batman symbolen. Bakelsen var magiskt god och den var i chokladmoussé en botten av lite mörkare choklad av lite stabilare form. I mitten en överraskningsgömma av vad jag gissar hallon och det blev som pricken över i:et. Det är fredag så det får bli fredagsgodis istället för lördagsgodis.

 

        

The Dark Knight  (Batman) Soundtrack av Hans Zimmer/J.Newton Howard


 

Sen gick vi in på Hallsta Café & Restaurang för att få en njutningsfull stund. Jag tog cappuccino och min man vanligt kaffe. Till detta tog jag min favorit som är deras blåbärsmuffins och min man tog sin favorit morotskaka. Den har dom bakat själva


 

Jag fick ta en bild på söta gulliga Siba som driver cafét tillsammans med sin man Bazel. Vilka fina namn dom har. 


 

I dag hade dom torghandel och bland annat detta där allt kostar 10 kr/st. Jag kunde bara fota en del av stället för det var rätt mycket folk i farten


 

Här ett gosedjur i form av Joakim Von Anka som dom sålder för 50 Kr så dom ingick inte i 10-kronors sortimentet


 

Nu har dom kommit lite längre med utbyggnaden från ICA Matkassen där det skall bli Café. Fasaden ser inte rolig ut och ser ut som en lagerbyggnad och passar inte riktigt in. Hoppas slutresultatet blir bättre. 

 

 

På vår promenad gick vi förbi ett hus där en katt låg och njöt i solen vid husgrunden. Den rörde sig inte ur fläcken och brydde sig inte ett dugg om mig 


   

Den var så söt och en riktigt cool cat

 

        

Nisse Hellberg med Nu smet katten in till grannen igen.

 

Det här inlägget skulle vara klart och inne i går eftermiddag men jag har såna besvär från min nackskada så jag fungerade inte. Min man fick göra bindvävsmassage och sen satt jag med icegelépåse på nacken. Jag har varit rätt bra länge nu men det går så upp och ner. Nu fick jag en dålig period med nacken och denna gång har jag även fått huvudvärk. Jag har levt med denna skada i 30 år så jag är van men den begränsar mig mer eller mindre. Nu önskar jag er en härlig lördag och helg mina fina besökare. Tack för att ni tittade in

 

                   

Kattkompaniet      


#Håkans #Rågbröd #Batman #Hans #Morotskaka #Siba #Torghandel #Joakim #Katt #Nisse

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards