Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2020

Elbilspool Hallstahem, blandade bilder, räkbakelser, Gustavo Cerati och Eurythmics

Av Malin wiper - 24 oktober 2020 18:45


  

I går var jag i urusel form och hade sovit dåligt på natten, nacken var uppspänd och i och med detta en jobbig huvudvärk i några dagar. Min man gjorde bindvävsmassage på rygg och nacke med sina magiska händer. Sen gjorde jag avslappningsövningar, la på en icegelépåse och vilade resten av dan. I natt har jag sovit mycket bättre och vaknade utan huvudvärk och nacken kändes mycket bättre. Jag blev så lycklig och glad så vi hyrde elbilen några timmar och bara åkte ut och myste än om det inte var nåt vidare väder. Lite regntungt och grått. Nu skall vi inte hyra bilen förrens nästa helg då vi skall åka till min son i Enköping och umgås under lördagen. 

 

 

En cykel stod mitt på asfalten framför vårt hus. När vi kom hem stod den fortfarande där så min man lyfte in den mot cykelstället. 

 

 

Vi åkte in mot centrum och där har dom ett jättefint cykelställ i snyggt format tak och i en härlig lilaröd färg. Sånt piggar upp

 

 

Vi var så tidiga så vi gick in på Myrornas second hand och jag hittade denna tröja för endast 59 kr. Den såg helt ovanvänd ut och märket är Kapp Ahl. En sån får man betala 300-400 för nu i och med att både mönster och färger är aktuella i höst och vinter. Vi gick bara en sväng därinne och sen ut igen och vi har varit inne på second hand 2 gånger på 10 månader och det har varit nu på sista tiden

 

  

På nära håll 

 

 

Gick omkring lite i stan och jag såg denna fina gamla dörr med lite blomsterbuskar runtom

 

 

Vi stannade vid ett bostadsområde och jag fotade denna skulptur från öppen bilruta. Vi skall åka förbi när det är bättre väder så jag kan gå ur och se vem som skapat den

 

  

Lite pyntat i ett skyltfönster i ett annat område vi åkte till. Kul halloweenkruka med passande kaktus som såg ut som en peruk

 

        

Här passar det bra med en låt som heter Cactus och sjungs av Gustavo Cerati. Gustavo Cerati var en argentinsk sångare, kompositör och producent. Han dog 2014 endast 55 år gammal. Dödsorsaken var en massiv stroke i Caracas efter en konsert. Klicka här för att läsa lite mer om honom

 

  

Det var blött ute men det regn som kom var mest duggregn. Nu skall vi mysa med en räkbakelse och en öl för det är ju lördag och man vill njuta lite än om det känns lite ensamt i lägenheten när vi inte kan bjudan hem nån.

 

 

Här har jag dukat upp för lite minimys. Varsin öl och räkbakelse från vårt ICA Matkassen som är jättegoda

 

 

Vi tände ljus i ljushållaren som vi fått av A-G och L-G då vi flyttade in i denna lägenhet. Den har vi alltid framme på köksbordet för den är så fin, vi saknar dom så mycket. Ha nu en skön lördagskväll mina härliga besökare. Sköt om er och mys i det lilla formatet

 

                         


Enjoj your Brand 

 

         

Eurythmics med Here comes the rain again

  

#Elbilen #Cykel #Myrornas #Dörr #Skulptur #Gustavo #Räkbakelse #Eurytmics

 

 
 
Amisa

Amisa

24 oktober 2020 20:46

Häftig blomkruka du hittat!

Jag gillade också Gustavo Cerati, så synd att han dog i förtid!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

25 oktober 2020 08:08

Ja du den var verkligen häftig. Det var verkligen synd att han inte fick leva fullt ut.

Ha en fin söndag
kram från Malin

 
Fenixmona

Fenixmona

25 oktober 2020 06:44

Ser väldigt mysigt ut. Ibland är det gott att vara två också, det kunde varit värre. Alltid så fina bilder här hos dig. Kramiz.

http://http:fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

25 oktober 2020 08:11

Ja du det är värre för dom som lever ensam och även för dom som vill leva med nån men nu är det svårt i dejtingvärlden.

Vad kul att du gillar bilderna ;) tack snälla du

Ha en jättefin söndag
kram från Malin

 
Hebbe

Hebbe

25 oktober 2020 07:24

Morsning..Så då har vi återgått till normaltid,jag tycker vi ska sluta att hatta fram och tillbaka med den timmen (sommartimmen).Verkar som jag ska få en halvklar dag med risk för regn..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

25 oktober 2020 08:12

Jag tycker också dom skall lägga ner detta med sommar och vintertid. Här ser det lite mörkt ut och har duggregnat i några dagar

Ha en fin söndag
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

25 oktober 2020 08:17

Det är på gång har jag förstått att man ska hålla sig till en enda tid året om . Önskvärt, verkligen.
Så skönt att du fick lite lindring och kände för en liten tur ut i samhället. Det måste vara oerhört jobbigt för dig med värk och eländet som det medför.
De där räksmörgåsarna ser mycket goda ut. Så mysigt ni har det Malin!
Ha en fin söndag, hälsar Karin från ett regnvått Åland.
Kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

25 oktober 2020 10:36

Det vore toppen om det gick tillbaka till det normala. Vi hade det jätteskönt i går och man blir så nöjd efter en sån tur. Nacken är bättre och huvudvärken borta.

Jag har levt med detta så länge och i och med att jag gått på så många behandlingar så har jag klarat mig rätt bra ändå. Mina självbehandlingar hjälpter väldigt mycket och även promenader. I och med att nacken är skadad så blir man lite konstig i huvudet och småyr hela tiden. Därför har jag svårt för att klara av både bloggen, fb och Instagram. Min utbrändhet ställer till det också men jag vet dom som har det många resor värre med ständig värk trots värkmedicin. Jag har i alla fall många bra dagar då jag kan uppleva saker

Det var urgoda räkbakelser och man måste mysa och njuta av den tid man har. Det gör ju ni båda också.

Ha en jättefin söndag Karin
kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

25 oktober 2020 14:15

Så bra det känns med rätt tid och en timma till godo tycker jag.
Så mysigt ni har och bakelsen ser så god ut.
Skrattade högt över krukan med peruken.
Kram från mig och en fortsatt fin söndag!

Malin wiper

26 oktober 2020 07:51


Den krukan såg verkligen rolig ut ;). Räkbakelserna är jättegoda

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards