Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 oktober 2020

Av Malin wiper - 1 oktober 2020 15:00








 

Nu har dom bytt från blommor till ljung i planteringskrukorna på Hammartorget. Det ser verkligen höstlikt ut nu och som ni ser så är det inte folktomt på bänkarna. Folk är bra på att utnyttja sittplatserna vi har i samhället och det är många fler än jag sett på andra ställen. Sen finns det inte mycket att göra nu i dessa tider. 


 

En närbild på det vackra med lite lila blommor inplanterade


 

Vi gick in på Torghörnan för att spela några rader på lotto än om vi inte har tur i spel. Jag har vunnit två gånger på spel men det var nog 7 år sedan. En gång 4000 kr och andra gången 6000 kr. 


 

ICA Matkassens byggnad går framåt och dom lägger just nu på tak. Där skall det bli Café och vad jag hört även restaurang


 

Det öppnar tydligen inte förrens nästa år, vad jag hört

 

 

En snäcka tar sig fram på ett blad

 

 

En slända har satt sig på en stor sten

 

          

 

Må denna ingång till Gamla Folkets Park få vara kvar. Klicka här för att komma in på en sida där en man skriver och visar bilder hur parken såg ut förr. Klicka här för att komma in på Hallstaparken som försöker hålla sig över vattenytan i dessa tider. Dom har ofta Musik Quiz och vi har varit på underhållning där ett antal gånger. Nu i coronatider så är det många restriktioner så allt ser inte ut som förr. Hoppas verkligen vi snart når ett normaltillstånd 

 

 

Idylliskt innanför grindarna.


 

Än blommar det på en del balkonger 


  

 

Här blommar det så det svämmar över, så vackert!


     

Angelina Jordan - Elvis Presley med Welcome to my world. Mash Up. Vi kände för en innedag i dag så vi fixar lite hemma. Ha nu en fortsatt fin torsdag 

 

 

 

#Hammartorget #Ljung #Torghörnan #Tak #Toppensnäcka #Folkets #Balkonger #Angelina

Av Malin wiper - 1 oktober 2020 09:30

  

Tänk att nu är vi inne i oktober och det känns helt overkligt. Det är inte långt till jul som i år blir i en annan form gällande min familj  men det är ingen idé att gå händelserna i förväg. Det känns att det varit fullmåne för jag sov dåligt i natt och hade gråten i halsen när jag vaknade. Jag har så få bilder klara nu så jag tar till det jag har just nu och det är mest höstbilder. Jag är så less på denna Corona som åtminstone fortsätter året ut och jag gissar på att den fortsätter även nästa år i och att folk börjar leva som vanligt igen 

 

                                                  animated-month-image-0269

 

En positiv sak är att Preem stoppar utbyggnad i Lysekil och Greta Thunberg har ju tagit upp detta och uttryckt sig så bra med orden: Något är väldigt fel med vårt samhälle. Håller verkligen med henne för vi måste minska koldioxidutsläppen annars är vi på väg mot en katastrof, om vi inte redan är det. Tänker även på en till skrämmande sak att det kommit upp, varmare vatten i Antarktis så isarna smälter fortare än dom räknat med. Klicka här för att se ett klipp

 

          

Klicka här för att läsa om vad som hänt i ett bostadsområde i Jönköping. Att folket där måste bo kvar i en giftig miljö är stor skandal. Dom får ingen hjälp fast dom inte har nån som helst skuld i detta. Nu har jag bara vräkt ur mig elände men så ser det ut och detta var bara en del av allt som sker

 

      

Alice Cooper med en passande låt Poison 

 

   

Nu skall jag stryka lite kläder som ligger i en stor hög. Hade tänkt stryka för flera dagar sen men vi har ju varit ute och kört med elbilen så mycket på sista tiden så vi båda har kommit lite efter med hemmet. Nu är det dags att få nåt gjort. Varje dag nu är jag sugen på att åka ut på landsvägarna för jag har kommit in i en rastlös period och är piggare i och med att jag varken har besvär med ländrygg, nacke eller knän. Mina skador håller sig i skinnet och det tack vare att jag gör mina övningar och behandlingar så fort jag känner av att det är på gång. Jag har en himla tur att det jag gör hjälper och blir det värre så går jag till kiropraktor eller fysioterapeut. Jag har dessutom en stor läkningsförmåga och det är jag otroligt tacksam för. 

 

            Nu önskar jag er mina fina besökare en höstfin första oktober..animated-autumn-image-0001

 

 

 #Oktober #Preem #Greta #Miljö #Alice 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards