Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2020

Håkans Hembageri , fika, Katt, Hans Zimmer och Nisse Hellberg

Av Malin wiper - 24 oktober 2020 09:30


 

Efter att vi promenerat i går så gick vi in på Håkans Hembageri för jag hade fått slut på mitt rågbröd. Det är så otroligt gott och lättuggat nu när jag inte kan äta på nåt hårt. Ändå har jag blivit mycket bättre nu så jag ser tiden an. Jag brukar ta en halv till kaffet och som pålägg skivad banan och min mans egen blåbärssylt på toppen men bara lite. Brödet och pålägget går så bra ihop.


 

Min man valde några mango och tranbärsbröd plus tomatbröd. Dom är säkert jättegoda också men han har inte testat dom än


 

Det är ju snart Halloween och jag såg dessa kakliknande bakelser med en chokladbit på varje som var i form av Batman symbolen. Bakelsen var magiskt god och den var i chokladmoussé en botten av lite mörkare choklad av lite stabilare form. I mitten en överraskningsgömma av vad jag gissar hallon och det blev som pricken över i:et. Det är fredag så det får bli fredagsgodis istället för lördagsgodis.

 

        

The Dark Knight  (Batman) Soundtrack av Hans Zimmer/J.Newton Howard


 

Sen gick vi in på Hallsta Café & Restaurang för att få en njutningsfull stund. Jag tog cappuccino och min man vanligt kaffe. Till detta tog jag min favorit som är deras blåbärsmuffins och min man tog sin favorit morotskaka. Den har dom bakat själva


 

Jag fick ta en bild på söta gulliga Siba som driver cafét tillsammans med sin man Bazel. Vilka fina namn dom har. 


 

I dag hade dom torghandel och bland annat detta där allt kostar 10 kr/st. Jag kunde bara fota en del av stället för det var rätt mycket folk i farten


 

Här ett gosedjur i form av Joakim Von Anka som dom sålder för 50 Kr så dom ingick inte i 10-kronors sortimentet


 

Nu har dom kommit lite längre med utbyggnaden från ICA Matkassen där det skall bli Café. Fasaden ser inte rolig ut och ser ut som en lagerbyggnad och passar inte riktigt in. Hoppas slutresultatet blir bättre. 

 

 

På vår promenad gick vi förbi ett hus där en katt låg och njöt i solen vid husgrunden. Den rörde sig inte ur fläcken och brydde sig inte ett dugg om mig 


   

Den var så söt och en riktigt cool cat

 

        

Nisse Hellberg med Nu smet katten in till grannen igen.

 

Det här inlägget skulle vara klart och inne i går eftermiddag men jag har såna besvär från min nackskada så jag fungerade inte. Min man fick göra bindvävsmassage och sen satt jag med icegelépåse på nacken. Jag har varit rätt bra länge nu men det går så upp och ner. Nu fick jag en dålig period med nacken och denna gång har jag även fått huvudvärk. Jag har levt med denna skada i 30 år så jag är van men den begränsar mig mer eller mindre. Nu önskar jag er en härlig lördag och helg mina fina besökare. Tack för att ni tittade in

 

                   

Kattkompaniet      


#Håkans #Rågbröd #Batman #Hans #Morotskaka #Siba #Torghandel #Joakim #Katt #Nisse

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

24 oktober 2020 09:57

Söta katter.och hej!
Idag är det bra grått.
kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

24 oktober 2020 10:00

Katten var jättesöt och jag har träffat rätt många katter ute på sista tiden

Vi har samma väder som hos dig

kramar från Malin

 
Ingen bild

Syrran

24 oktober 2020 10:33

De har fina namn men jag blev så full i skratt för om de bara hade varit lite annorlunda, Sybil och Basil, hade de kunnat driva Fawlty Tower :-)
Ha en bra dag!
kram från Syrran

Malin wiper

24 oktober 2020 11:26

Nu fick du mig att brista ut i ett gott skratt ;) det behövs verkligen. Den serien måste jag bara söka upp på Youtube och kolla lite på igen. Jag mår bättre om jag tittar på roliga saker just nu

Ha en fin dag själv syrran

Kram från storasyster

 
Ingen bild

Gunilla

24 oktober 2020 11:23

Ser så gott ut brödet och vad bra att ha hemma i frysen.
Bakelsen med hallon i med chokladen måste varit så god.
Lille kissen så fin ,tittar på min egen som sover bredvid mig han vill inte gå ut fastän dörren är öppen det är läskigt.Glad han är innekatt.
Låter inte kul med värk i nacken vet inte hur det känns men haft migrän i 30 år som inte var roligt att leva med.Men det är över nu så glad för det.
I dag trist och grått men det är väl bara göra det bästa av det.
Önskar er en trevlig helg och må gott i allt!
Kram!

Malin wiper

24 oktober 2020 11:29

Håkans Hembageri är fantastiska på att baka gott och fint bröd. Dessutom är dom supertrevliga

Halloweenbakelsen var en dröm av smakupplevelser

Önskade att jag kunde ha katt också men jag har upplevt katter i och med att syrran haft många katter genom åren. Migrän är som du säger ingen höjdare heller. Hade det i 4 år på 1990-talet. Hemskt att ha det i 30 år men så skönt att det är över.

Vi har också trist och grått här hos oss men som du säger måste man göra det bästa av situationen.

Ha en trevlig helg själv sköt om dig
kramar från Malin

 
wiolettan

wiolettan

24 oktober 2020 17:47

Det ser mycket gott ut detta bröd och jag skulle inte ha något emot att göra mackor med dom.
Kaffebrödet också, så fint. Blev riktigt sugen.
Vilken mysig katt och den ser så cool och snäll ut. Tänk att du fick fota så många bilder utan att den blev skrämd.
Krya på dig.
Ha en finfin helg.
Varm kram till dig och var rädd om dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 oktober 2020 18:12

Dom har så fina smaker i sitt bröd och är så skickliga bagare så dom har massor av kunder hela tiden. Härligt att ha ett sånt eminent bageri här i Hallsta

Ja du katten bara satt där helt cool och avslappnad

Jag mår bättre i dag. Tack för din omtanke

Ha en jättefin helg själv och var rädd om dig du också fina Wiolettan

kramar från Malin

 
Amisa

Amisa

24 oktober 2020 20:52

Den där katten ser ut som gatans kung!

Kul låt du hittat med Nisse Hellström, jag har aldrig hört den förut. Som sagt - katter har sin egen vilja och gör som dom själva vill. Älskar dom för det!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

25 oktober 2020 08:10

Jag hade inte en aning om att den låten fanns. Jag sökte på Youtube kattlåtar och då kom den fram. Katter är verkligen härliga och jag älskar dom också för deras egna vilja.

Ha det bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards