Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2020

Katter, utelek, bus. Eartha Kitt och Roffe Wikström

Av Malin wiper - 20 oktober 2020 15:00

 

Det var så vindstilla och vackert ute i dag så det var en fröjd att promenera. Än om det är kallare så känns det inte lika mycket då det inte blåser. Vi promenerade nog i en timme och vi skall gå ut i eftermiddag också

 

Jag såg denna vita fina katt på långt håll så jag fick zooma det mesta jag kunde. Jag har 30x i zoom.

 

 

Katten hade ett öga brunt och det andra blått

 

 

Ytterligare en katt jag zoomade in

 

     

Eartha Kitt I'm a different kind of cat. Hon har kallats "Catwoman". Hon dog 2008 i en ålder av 81. Eartha Kitt var en amerikansk sångare, skådespelare, dansare, komiker, aktivist, författare och låtskrivare.  


     

 

Sen var det dags att vuxenleka lite i närmaste park. Jag hade min nya täckkappa på mig som jag köpt på second hand. Till den följde även med en kapuschong med fuskpäls runtom. Den sätter jag på när det blir kallare

 

 

Nu har jag verkligen "Coronahår" Har inte klippt mig på länge och man ser hur otonat håret är också. Fortfarande finns det lite mörkt hår under det ljusare. Min naturliga färg är ju mörkt brunt nästan svart med en liten röd ton i.

 

       

Roffe Wikström med Himlen är blå. Jag har sett honom live i Göteborg på Nefertiti och det var en höjdare. Roffe Wikström är en svensk bluessångare, gitarrist och låtskrivare. Till min glädje ser jag att Nefertiti skall öppna igen efter en tids nedläggning

 

 

Det här såg lite roligt ut med en massa barncyklar och en skylt där det står: Endast personal

 

 

En läcker skateboard i ett cykelställ

 

  

En av dom buslekar man höll på med då jag växte upp var denna: Jag och en kompis ringde upp en person som bodde på Storgatan och hette Löv. När en man svarade så sa jag: är det löv på storgatan?. Ja! sa mannen och då sa jag: Sopa upp dom då..  sen slängde man på luren. Den mannen måste ha blivit less till slut för det var många som ringde dit och sa samma sak.

 

                         animated-laughing-image-0116                    animated-laughing-image-0116                    animated-laughing-image-0116

 

Här kommer ett minne som min man har från sånt bus: 

 

När jag var 13-14 år skojade vi med vuxna på telefon. Några av oss kunde ringa till ett slumpvis nummer och fråga efter "Lasse" eller annat namn. När de fått ett antal förfrågningar efter "Lasse" och varje gång förklarat att det inte fanns någon "Lasse" här så var de lite irriterade. Sen ringde den sista upp och sa: Hej, det är "Lasse", har det varit något?Efter en tyst sekund kom det: - Ungjävlar...

 

#Katt #Eartha #Vuxenleka #Roffe #Barncyklar #Buslekar

 
 
Veiken

Veiken

20 oktober 2020 16:12

Heja Lasse! Där fick jag mig ett gott skratt! Tack för det!
Katter är jättesöta, men just nu är dom inte mina kompisar! Flera av våra grannar har katter som är ute dygnet runt nästan och använder vår slänt som toalett! Jag begriper inte att man skaffar katt och har dom som utekatter i tätbebyggda områden. Det blir ju folk runt omkring som har dom på sina tomter. Gillas inte!
Ha det gorr och njut av de vackra dagar som kommer!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

21 oktober 2020 08:42

Den hade jag inte hört heller ;) förut. Vad trist att ni råkat ut för detta och att dom inte ser till sina katter.

Ha en fin dag själv
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

20 oktober 2020 16:39

Härligt att du fortfarande har barnasinnet kvar och använder dig av lekplatserna! Stackars han Löv på Storgatan, han hade det inte lätt.
:)

Jag hoppas att det inte blir fullt av utekatter i vinter! Det är ju rekordmånga som skaffat husdjur under Coronan och en del beter sig som om djuren också är slit- och slänggrejor man kan göra sig av med då man tröttnat. Själv tycker jag att man ska se att ett husdjur är någon man vill och kan dela sitt liv med i 10-20 år tills dom dör (såvida inte något fullständigt oförutsägbart inträffar förstås).

Jag brukar också ofta lyssna på Roffe Wikström, han är en av dom stora inom svensk blues!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

21 oktober 2020 08:46

Barnasinnet finns kvar så länge man lever. Utsidan speglar inte hur man känner sig inuti. Löv på storgatan hade det inte lätt :)

Skaffar man sig ett husdjur så måste man ta hand om det på bästa sätt. Håller med dig helt i det du skriver

Kul att du också gillar Roffe

Ha en jättefin dag
kram från Malin

 
Göran

Göran

21 oktober 2020 10:52

Fina bilder. Håller med om katter. Fina djur men man måste ta ansvar för dem också. Eftersom du kommer härifrån undrar jag om du hittat FB-gruppen "Du vet att du är från Sundsvall när...". Du visar ju själv gamla bilder härifrån då och då så kanske du skulle gilla den gruppen.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 oktober 2020 13:24

Kul att du gillade bilderna. Ja du skaffar man katt så måste man ha uppsikt och ansvar över dom. Det är ett stort åtagande. Den gruppen har jag inte hört talas om så tack för tipset. Går in dit så fort jag hinner. Den gruppen skulle jag säkert gilla.

Ha en fin dag
Hälsning Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

21 oktober 2020 13:30

Givetvis ska man ta hand om sina katter! Jag förstår inte att man skaffar katt och så får den vara "husvill" mera eller mindre.
Fina bilder på katterna, jättefina och fin är den där kvinnan som leker bakom loket också!
Ha en fin fortsättning på dagen Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

21 oktober 2020 13:49

Skaffar man djur så måste man veta vad man ger sig in på. Det är ett annat liv man har ansvar för. Tack för dina gulliga ord. I dag är jag i dålig form.

Ha en fin fortsättning själv på dan Karin

Varm kram från Malin

 
Ingen bild

GUnilla

21 oktober 2020 14:17

Söta kissar,tänk om folk tänkte innan dom skaffar sig djur
för det är ett långt åtagande. Sådan glädje men det är en del jobb med och djuren blir sjuka och kostar en hel del.
Fin du var i kappan och håret så lockigt och fint.
Busringde, kom ihåg hur kul som helst.
Må så gott!
Kram!
Hoppas du kommer över den dåliga formen och får må riktigt bra!

Malin wiper

21 oktober 2020 14:42

Det är verkligen ett åtagande som man tar på sig. Jag älskar djur men har svårt för att känna mig bunden och då skaffar jag inga djur. Syrran har haft många katter så jag har ändå fått uppleva glädjen med djur.

Tack för dom snälla orden om kappan ;) Ja du det var så kul att busringa ;)

Det går så upp och ner med formen så man får stå ut med dåliga dagar. Har man dessutom skador i kroppen så blir det så man jag kämpar med behandlingar och avslappning. Det behövs ännu mer i detta oroliga läge

Sköt om dig och ha en så bra dag som möjligt
kram från Malin

 
Ingen bild

Paola Svensson

21 oktober 2020 18:24

Så fina katter du fotat! Jag har själv en katt som heter Stella (röd med lite vitt). Hi,hi... Ja, busringde gjorde vi också då vi gick i skolan. Bodde i Norrköping då och vi ringde upp någon som hette Löv och som bodde på Generalsgatan och frågade: Är det löv på Generalsgatan. -Ja!
Men ta för f-n och sopa upp dem då... Hm... och sedan slängde man på luren. Det är ju preskiberat nu. Ha,ha... Ha en fin vecka Malin!

Malin wiper

21 oktober 2020 19:18

Vad kul att du har en katt och vilka fina ovanliga färger på pälsen. Då höll verkligen busringandet i sig i din unga generation också ;)Då var det samma bus men en annan gata ;)

Ha en fin vecka själv Paola.

Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards