Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2020

Fjäril på besök, Höstbilder och Joan Baez

Av Malin wiper - 9 oktober 2020 15:15

 

Jag såg en fjäril inomhus och den satt så stilla och vackert där i fönstret. Det känns som ett tecken att jag inte skall fundera så mycket utan ge mig till tåls och ta vara på tiden än om jag inte kan göra allt jag vill. Just fjärilar blev min tröst då jag opererades för en tumör i sköldkörteln 26/2 2015. Läkaren sa att den kan ha växt i över 30 år och jag hade tur att den var inkapslad. Blev i alla fall av med halva sköldkörteln så jag blev en halv fjäril. Jag hade nog inte fått den om jag inte hade arbetat 5 år i ett hus fullt av mögel. Så passar er noga för mögel för det får konsekvenser i kroppen. Om tumören inte varit inkapslad så hade jag nog varit död nu. Då hade den kunna sprida sig till lymfkörtlarna. Klicka här för att se vad jag skrev då det gått 3 år sedan jag opererade mig. Klicka här för att se vad jag skrev 2018. Nu har det gått 5,5 år sedan operationen och jag fick tillbaka mycket av min enérgi efter operationen som förut höll på att slockna utan att jag visste vad det var som hände i min kropp.

 

    

En fjärilsbild jag tog 2019. Jag fattar inte att det snart är 6 år sedan jag opererade bort halva sköldkörteln och inte har fått några bakslag. Det är bara att konstatera att tiden rusar iväg och den går inte att bromsa

 

        

 

Vi tog en lång promenad lite utanför samhällskärnan i dag. Så här kommer några höstbilder

 

            

Jag har lite låg enérgi i dag så jag kommer ut på era bloggar i morgon istället. Har inte nåt mer att skriva om just nu så ha det så bra ni kan mina kära besökare

 

      

Joan Baez med Brothers In arms . Hennes röst ger mig gåshud och hon har varit  en favorit ända sen jag var tonåring.

 

#Fjäril #Sköldkörteln #Höstbilder #Joan

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

9 oktober 2020 18:06

En nässelfjäril, vuxen sån, som troligen söker en plats att övervintra på. Kanske på er balkong? Inomhus kan vara för varmt för den. Nu ska den gå i vinterdvala och vakna upp när solen åter är här, para sig innan den dör nästa sommar. Om det har överlevt tills dess.

Så skönt att det gick så bra för dig med tanke på hur illa det kunde ha gott. Du har mycket att vara tacksam för som klarade dig så bra som du gjorde. Jag är glad för det och för din skull.

Joan Baez är en av mina favoriter också, har alltid varit sedan jag hörde henne första gången.

Ha en fin fredagskväll, vila och ha det skönt.
Kramar <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

10 oktober 2020 09:00

Tack för att du berättade vad det är för fjäril och att jag fick lite fakta om den. Vi släppte ut den.

Jag hade verkligen änglavakt när det gäller tumören. Jag är verkligen tacksam för detta. Tack för omtanken Karin.

Kul att du också har Joan Baez som favorit. Hon har en makalös röst. Hon är också aktivist.

Ha en fin lördag och sköt om dig
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

10 oktober 2020 12:14

Så lika historier vi har om operationen angående sköldkörteln.
Det visade sig att jag hade cancerceller, så fick även operera
bort bisköldkörteln med. Men det gick bra och är 16 år sedan.
Jag hade tur som blev förkyld och gick till doktorn för det gick inte över och svårt att andas,jag är aldrig förkyld. Remiss
och då uppdagades det. Så ibland får man vara tacksam för en förkylning.
Vi hade tur att det gick bra för oss båda.Så tacksam för det.
Kram!
Nu önskar jag en trevlig lördag.
Kram!

Malin wiper

10 oktober 2020 15:44

Då har vi liknande historier och sån tur att du sökte för förkylningen. Själv såg jag en liten knöl på halsen och gick till läkare direkt. Härligt att det gick så bra och att du fått vara frisk. Jag är också jättetacksam för detta. Det är som om man haft en skyddsängel på axeln.

Ha en trevlig lördag själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards