Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Systrarna Ericsson Bakery shop & Caféteria i Västerås...............

Av Malin wiper - 11 juni 2013 12:15

    


I fredags åkte vi iväg till Västerås för att möta upp min mans bror som bor där. Vi hade tänkt gå på bio "After Earth" en sience fiction med Will Smith och hans son (Jaden Smith) i huvudrollerna. Klicka här för att komma in på Filmstaden i Västerås där filmen gick. Innan vi träffade Mr J som jobbade till 16.00 så hann vi både strosa omkring i hamnen och sen äta sushi. Vi mötte upp Mr J 16.00 inne på en fin galleria vi brukar besöka varje gång vi är där. Systrarna Ericsson som är ett anrikt konditori håller till därinne och dom har ett fantastiskt utbud av kaffebröd och matbröd. Dom sista gångerna vi varit till Västerås så har vi fikat där eftersom man aldrig blir besviken utan njuter så tandvattnet rinner... 


 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. 

 

 Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att se vad dom fått för betyg på "Cafékartan". Klicka här för att komma in på Gallerians hemsida.

 

  


       


Man kan sitta på tre ställen men vi satt ute i gallerian så man kan se lite folk och det är så snyggt där. Lite lugnare och mindre än i andra gallerior.


  

Mr J ville bjuda oss på fika så här står han med sitt kontokort i högsta hugg... 

  


   


Eftersom det var full gång med studenter på gatorna så hade dom lite tårtor och bakverk som passade.  

       


  


  

        


På sista bilden så ser man lite av den fina gallerian. Klicka på bilderna så blir dom större.

  

  


Här sitter mina tre följeslagare och njuter medans jag tar en bild.

 

 

      



    

   


Mr J kom direkt från jobbet och var hungrig så han tog en räksallad med penne och andra godsaker.

    


   


En bit från gallerian så ser man denna höga skrapa där det finns en restaurang längst upp. Dit har min man och hans bror varit en gång. Hissarna går utanpå huset och jag vet inte om jag skulle klara av att åka så långt upp med min svindel. Jag skall försöka ta mod till mig nån gång eftersom jag ibland utmanar mina rädslor. 


   

Skrapan är ett höghus i centrala Västerås. Det började byggas 1988 och stod klart 1990. Den är 81 meter hög och har 25 våningar (27 om man räknar med p-huset i källaren) och är i dag Sveriges 8:e högsta höghus / 21:a högsta byggnad. Byggnaden rymmer hotell, restaurang och bar samt matbutik, kontor, parkeringshus med 300 platser. Lägenheter och studentlägenheter. I mitten av 2012 beslutades att den dåvarande gallerian skulle byggas om till kontorslokaler på grund av låg hyresbeläggning. Källa Wikipedia.


Vi har upplevt så mycket så jag får ta lite i sänder. Efter fikat så gick vi på på bio på en biograf som inte låg långt därifrån. Skriver om filmen senare. I dag ser det ut att bli finare väder än i går men jag orkar inte gå ut utan fixar lite hemma. Vi fick en lapp i brevlådan om att tv:n kommer att vara utslagen i dag på grund av flyttning till nya lokaler. Tur att man kan se film istället för jag har fått låna lite av min son. 

  

 

Jag kommer in på era bloggar så fort jag hinner och orkar för jag måste varva ner lite först och även få in lite inlägg. Tack för dom kommentarer som väntade mig när jag kom hem...    

 

 

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

11 juni 2013 18:43

Som alltid fina bilder så man får följa med er på mycket trevligt och se en massa intressant och frestande!
Kul att få vara med sin son och hinna umgås några dagar.

Kram till dig!

Malin wiper

12 juni 2013 08:57

Tack snälla du. Vi har haft det jättekul och bra

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards