Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2021

Röd Vårsymfoni bildspel, Transportkärra, Tvärflöjt och Strandskator

Av Malin wiper - 28 april 2021 13:15


        

Jag har skapat ett bildspel som jag kallar Röd Vårsymfoni. Det består av både nya och lite äldre bilder. Jag gör mina bildspel i Ashampoo Slideshow Studio HD4. Jag har förut haft gratismusik från olika ställen men för denna musik har jag betalat och stället jag laddade ner musiken från heter audiojungle. Musikstycket heter avslappnande piano. 

 

Nästa gång jag gör ett bildspel eller blandar bilder med filmklipp så skall jag använda ett musikstycke som min son komponerat till mig. Det passar bäst med lite häftiga bilder så jag håller på att spara ner såna i en mapp.

 

 

Vi fick en transportkärra (kallas för pirra) av min son då vi var dit i söndags. Han har ingen användning av den längre. Man fäller ut bottenstödet och då viks hjulen ner. Den kommer vi att ha användning av då vi handlar på Matpiraten för där kan man köpa en hel karton med öl men i och med att vi inte har bil så har vi inte kunnat köpa med oss så mycket hem. Stockholms alkoholfria öl har dom ju just nu till extrapris. Sen kan man ju frakta en hel del annat på kärran också. Tack min son Mr C. 

 

        

Min man hittade ett klipp på transportkärran. Där visar dom hur man använder den 

 

 

Min son går och lär sig spela tvärflöjt på Kulturskolan som inryms i detta fina gamla pampiga stenhus. Fast nu sker lektionerna över nätet med läraren. Han kan ju redan spela både fiol, piano, trummor mm. Hans pappa spelade tvärflöjt och altsaxofon. 

 

                 

 

Klicka här för att se ett musikklipp som min son skickade över mejl. Riktigt mäktigt liveklipp ang dance music


 

 

Här ser man fontänen på torget i Enköping

   

Avslutar med två strandskator som jag såg förra veckan och jag kan inte minnas att jag sett sånar förut. Jag trodde inte att jag skulle få nån visningsbar bild för jag fick zooma rejält men jag fick några bra bilder. Jag tycker att dom är jättefina

 

     

Hittade ett klipp på Strandskator och där hör man även hur dom låter

 

När detta kommer in så är min man på Västerås Sjukhus för strålbehandling. Efter det så blir det Drop In så han kan välja vilken tid han vill att komma dit. Han får sen berätta hur det fungerar. Ha nu en skön fortsättning på onsdagen

 

              

 

 

#Vårsymfoni #Transportkärra #Tvärflöjt #Fontänen #Strandskator 

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 april 2021 21:47


Fint bildspel du gjort så vackert med landsbygdens lador och hus.
Ja du har verkligen blick för det fina med detaljer och det är mycket jobb bakom.
Pirran var praktisk som går att fälla ihop ja man orkar inte bära
och släpa som man gjort förr.Det är konstigt att armarna inte hänger i backen.
En bra torsdag önskar jag!
Kram!

Malin wiper

29 april 2021 07:01

Vad roligt att du gillar bildspelet. Tack för dina fina ord ;)

Förut åkte vi ner med vår egna bil och handlade men nu får man släpa hem maten för hand. Vi har fått bättre kondis sen dess så det har medfört nåt bra ;)

Jag har haft svårt för att bära tungt sen jag fick nackskadan så det är tur att vi är två som kan hjälpas åt.

Ha en jättefin torsdag själv Gunilla

Tack för dina alltid så härliga kommentarer

Sköt om dig
kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

29 april 2021 10:29

Vilken praktisk pirra, den kommer ni att få mycket användning av. Det är tungt att bära matkassar också.
Hos oss är det min man som bär matkassarna, jag skulle inte klara det, men han är stark. Vi har en Dramaten som han inte gärna vill använda.
Det är roligt att kunna spela instrument, det berikar.
Fin bild du fick på strandskator.
Jobbigt för din man, jag hoppas att det gick bra för honom igår.
Trevlig torsdag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 april 2021 12:31

Den var verkligen kraftfull sen har vi ju även en dramaten. Min man bär också dom tyngsta kassarna på grund av min nackskada. Tur att man är två.

Jag har själv spelat saxofon och sjungit. Jag har hittat ett instrument som jag skall testa så småningom

Kul att du gillar bilden på strandskatorna. Ibland har man tur

Min man ringde och allt hade gått bra. Det tar bara en kvart men väntetiden i och med sjuktaxi gör att det drar ut på tiden

Ha en fin torsdag själv
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards