Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2022

Hallsta Skrädderi & Skoservice, sulor, Paolo Nutini och Smokie

Av Malin wiper - 28 april 2022 10:15


 

Min man behövde ett par nya sulor till ett par skor han köpte förra året. Då är det tur att vi har ett ställe här som har både sulor och mycket annat. Det heter Hallsta Skrädderi & Skoservice. Han fick tag på dessa som passade ypperligt i skorna. Dom är mjuka och känns softa så han tyckte dom var jättesköna. Märket på sulorna är Sensation Shoeboy's

 

Klicka här för att se när jag skrev om stället 2020

 

                                      

Clipart Library  

 

Det är till dessa loafers i mocka som  min man köpte sulorna till. Skorna köpt han hos fd Expo Skor 2021. Märket på skorna är Ara

 

       

Paolo Nutini med New Shoes

 

 

Hallsta Skrädderi & Skoservice ligger i Centrumhuset framför Hammartorget. Där ligger även Stilmark kläder. Förut hade vi även Expo Skor där och en inredningsbutik

 

 

Så här ser deras skylt ut utanför Centrumhuset

 

                                                                

Clipart Library 

 

Dom står även för denna service: Bilnycklar frästa och programmerade

 

 

Här betalar min man det han köpte och mannen som driver stället är utbildad skräddare. Behöver man ha kläder ändrade eller isatt ett blixtlås mm så har vi den servicen där. Som synes till höger så har dom även solglasögon där. Det är en vänlig och proffsig stämning där.


 

Här ser mn lite av deras armbandsurar som han har rätt mycket av och priser för alla plånböcker


 

Ytterligare några modeller


 

Några guldglimmande och några lite sportigare


 

Det går även att beställa en skylt hos honom med personlig text. Antingen till en dörrskylt eller annat

 

 

På andra sidan luckan så finns dessa skåp som är fyllda med skoprodukter, väggklockor, väckarklockor, nyckelringar och mycket annat

 

                                                     

Dom har också sytrådar, symaskinsnålar, saxar, synålar och massor av andra sybehör och tillbehör i två hyllor. Tyvärr var det svårt att fota där i och med att plasten runt sakerna glänste för mycket.

 

                                                       

Clipart Library 

I morse hade vi nollgradigt men 08.00 var det 2 grader varmt och solen kom fram. Min man åkte iväg med sjuktransport i morse till Käkkirurgen Västerås Sjukhus. I och med att han haft tungcancer så kollar även käkkirurgin upp hur det ser ut i munnen efter strålningen. Jag skall gå ut och ta en ensam promenad och då passar jag på att önska er en så bra torsdag som möjligt. 

 

     

Här passar det bra med Smokie och låten Needles and Pins

 

                                   

 

#sulor #Skrädderi #Paolo #Centrumhuset #bilnycklar #solglasögon #armbandsur #skylt #skoprodukter #sytrådar #tillbehör #Smokie

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 april 2022 11:01

Ja man måste vara rädd om de små butikerna och det skrädderiet var ju toppen så mycket det fanns att köpa om man behöver.Sulorna såg mycket sköna ut så dom blir nog bra till skorna.
Solen skiner så det blir en vända ut och spana,maken är inte bra men framåt går det, så han får vila ett tag till.
Hoppas allt ser bra ut för Mr T, så bra att dom håller koll på honom.
Trevligt förra inslaget med.
Ha nu en fin dag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

28 april 2022 13:01

Vi försöker handla så mycket vi kan här för vi har bra butiker. Nu har Mr T gått i sulorna några dagar och han är supernöjd

Skönt att det går framåt för din make. Vi har lite bättre väder här nu och 11 grader varmt och sol. Det såg bra ut för min man men dom fick slipa och putsa på framtänderna för dom skavde på tungan. Sen måste han ha en bettskena i nedre käken i och med att han tydligen skär tänder och tungan kommer lite i kläm.

Tack för dina vänliga och omtänksamma ord.

Ha en fin dag själv
Varm kram

 
Karin Eklund

Karin Eklund

28 april 2022 12:47

Snygga skor har din man och om de nu sitter som gjutna på fötterna med de nya sulorna så är det bara toppen. Ni har god service runt omkring er. Hittar det mesta ni behöver där.
Ha en skön promenad!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

28 april 2022 13:04

Dom nya sulorna var jättesköna så nu går han bra i dessa skor. Vi har väldigt mycket butiker och annat fast det inte är nån stad. Det känns som en stad i och med att vi har fullt liv i centrum på dagarna och ibland även på kvällarna. Ett av våra cafén har öppet sent på fredagar och lördagar. Vi köper så mycket vi kan här i samhället

Ha nu en skön dag
Varm kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards