Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Syntema HappyHomes i Vaggeryd! Loppis....

Av Malin wiper - 28 april 2013 13:00

  


I går var vi på Loppis utanför Syntema Happy Homes och det hade samlats rätt mycket folk och det var många som hade bord.



   


Här ser man en annan del av loppisen.


    


Hos denna tjej fick jag tag på tre tavlor som hon sålde jättebilligt.


    


Ännu en tjej som vi köpte en del jättebra saker av. Vi hade inte tänkt köpa så mycket men priserna var så låga för så bra saker.


  


   


Snygg utekruka med blomma utanför Syntema. Det var fullt med folk inne i butiken också. Dom har både färg, tapeter, badrum och andra inredningsgrejer där.


  


Här hade dom jättefina nästan nya kuddar så vi köpte 2 st som kommer att passa på vår säng tillsammans med några andra vi har. 



  


Min man fick en läcker nyckelring i form av en motorcykel och längst fram sitter en flasköppnare.  



  


Så här ser kuddarna ut som vi köpte. Dom var nästan nya och jättefin kvalitet. Dom fick vi för 50 kr/st. Jag visar sen när vi lagt på dom på sängen där dom skall vara.



  


Dessa två tavlor med motiv av Marilyn Monroe köpte jag för endast 20 kr/st. Dom har rejäla tunga ramar och jag tror att dom sålts förut på Gallerix.


   


Vi har redan satt upp tavlorna utanför "Gästtoan" det är en liten hall före köket där vi skall sätta upp fler skådespelare och musiker. Jag har många signerade foton av flera stora musiker och skådisar som jag skall rama in. Det är svårt att fota där för det är trångt och litet. Det ser ut som tavlorna hänger högra upp än dom gör. 




Vi köpte denna tavla för 25 kr. Det är som ett djup där man kan sätta foton, och det skall vi göra med mig, min man, och min son. Vi har hittat en plats i sovrummet.



  


Hittade även en jättefin glasskål med lock för 20 kr. I den kan man ha godis eller annat i. Den är mycket snyggare i verkligheten. 

 

   

   


När vi kom hem så tillagade min man en kycklinggryta med kycklingbitar, champinjoner, morötter, purjolök. Till den en sås med grädde, curry, svartpeppar, salt, lite citron, halv grönsaksbuljong tärning. Han är så bra på att få till smaker och skär grönsakerna rätt smått så det blir en härligt smak.  

 

  


Vi kände för att ta ett glas rött vin till maten, det heter Oude Kaap. Klicka här för att läsa om vinet som kommer från Sydafrika. Det var ett milt vin med lite rökig eftersmak.

 

    

I dag kom vi inte upp ur sängen förrens 09.00 så vi fick äta frukost snabbt och sen skall vi ut och gå eller åka iväg nånstans för att promenera. Vi tar kaffe och smörgås med oss för att sitta ute och njuta nånstans eftersom det ser så fint och soligt ut nu. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot.




 
 
Ingen bild

Lambergsfrua

28 april 2013 14:30

Vilka jättefina loppisfynd ni gjorde! De där kuddarna gillar jag skarpt, men allt det andra är också fint.
Vi hade sol här hela förmiddagen, men nu har det mulnat på och blåser rejält. Jag tycker nästan blåsten är värre än regn - men bara nästan ;)
Ha en fin fortsättning på söndagen.
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

28 april 2013 16:35

Ja du ibland har man tur. Kuddarna var så färgstarka och oförstörda, kul att du också gillar dom. Vi har också sol men inte hela tiden och det är rätt kallt. Blåsten är verkligen värre än regn.

Ha en fin fortsättning på dagen själv
kramar

 
Ingen bild

Bosse Lidén

28 april 2013 18:04

Vilken fin Header. Det är trevligt att gå på loppis. Helst om man gör några fynd. Vi har även haft bord och sålt själva. Då är det roligast om det gått skapligt.
Kram Bosse

Malin wiper

29 april 2013 08:09

Tack snälla du. Ibland kan man verkligen göra fynd. Hoppas ni fick sälja bra när ni hade bord

Ha en fin början på veckan
kram

 
AprilSus

AprilSus

28 april 2013 18:44

Vad roligt med så fina fynd från loppisen. :) Det är nog på loppisar där privat personer säljer sina överblivna saker som man kan göra det bästa fynden.
Ha en fin söndagskväll!
Kramkram!♥

http://aprilsus.blogspot.se

Malin wiper

29 april 2013 08:08

Ja du ibland så hittar man fynd och då kan man inte låta bli att köpa fast man borde ;)

Håller med dig.

Ha en fin början på veckan
kramar

 
helga

helga

28 april 2013 18:56

Det var ju verkligen jättefina fynd ni gjorde på loppisen. Vad kul!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 april 2013 08:07

Ja du ibland har man tur

Ha en skön dag
kramar

 
Cattis

Cattis

28 april 2013 21:33

Sitter här och läser lite inlägg som jag missat och tiden rinner iväg så jag får kommentera dina inlägg imorgon.
Vill i alla fall önska dig en ny och trevlig vecka.

Kramar

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

29 april 2013 08:06

Jag överdriver lite för jag sätter in för mycket bilder. Kul att du tittade in vännen

Ha en fin början på veckan
kramar

 
Patricia

Patricia

28 april 2013 23:22

- Tack så jättemycket:) Nej vad tråkigt att ni fortfarande har det så kallt, fast det går ärligt talat trögt här i Göteborg också med grönskan tycker jag. Fast lite blommor har det ju tittat fram.

Kram

http://patriciac.blogg.se

Malin wiper

29 april 2013 08:05

Då har ni inte så mycket varmare i Göteborg. Jag bodde där halva 70-talet och sista hälften av 80-talet. Ni har i alla fall fått lite blommor och dina bilder var ju lyriska.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards