Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Malin wiper - 9 april 2013 14:00

   



En dag åkte vi ut till Rolstorpasjön som ligger i Jönköpings län och det är ca 2 mil dit. Klicka här för att se vilket betyg dom får på badkartan.se


   


Det är alltid roligt att åka på dom små vägarna för man får se både hästar, kor, får och andra djur. Klicka här för att se hur det ser ut på sommaren (2012). Klicka här för att se när vi var dit 2010  



    


Här är vi framme vid badplatsen som vi  har  besökt i några år men aldrig när isen legat kvar. Badplatsen har en långsträckt sandstrand  och det är så idylliskt och avslappnande att sitta där och mysa medans man njuter av en kopp kaffe med medhavd smörgås.  På sommaren så är det alldeles lagomt med folk där och ibland har vi stött på Vaggerydsbor.   

  


      



            


Det var ganska kallt och blåsigt men funkar ändå när solen är framme.   



 



  


Till och med jag som är höst och vintermänniska längtar nu till öppet vatten.   



  


Klicka här för att se vart jag hittade denna picnickryggsäck för två personer. Klicka här för att se en läcker gammal picnicväska.


  


Vi var tvungna att stanna till här för granen var så otroligt fin. På nära håll såg det ut som pärlband runt granen.



  



  


Skådespelaren Kevin Spacey sings "Beyond The sea" från filmen med samma namn. Jag har sett den och den var jättebra. Klicka här för att läsa om filmen. Detta får bli ett filmtips från mig.



Av Malin wiper - 9 april 2013 08:00

    

Här följer lite bilder jag tagit när vi varit ute och promenerat under min bloggvila. Vi skulle ha åkt och hälsat på min mamma ända sen i påskas men det blev inte så men nu gör vi ett nytt försök i dag och min man började tidigare och arbetade så vi kan åka iväg 11.00 Jag skall fixa till varsin lunchlåda med en god sallad så vi kan sätta oss ute i naturen och äta på nån rastplats utefter vägen. Vi vill inte börja vräka i oss och äta ute just nu.  Det är 10 grader kallt just nu men det är bara på natt och morgon sen är det 5-6 varmgrader som gäller. 


  

  

  

Nu dröjer det inte länge förrens alla cafémöbler är ute hos Ritz Konditori.


    

   

  

Inte långt från oss så ligger Östermoskogens Naturreservat. Klicka här för att läsa om reservatet. 


  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards