Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2020

Västerås Småbåtshamn, tärna, ankare, husbåt och Albin Lee Meldau

Av Malin wiper - 28 april 2020 14:45

 

Vi var ner till småbåtshamnen i Västerås för att både gå omkring där och fota lite. Det hade börjat blåsa och händerna var svinkalla men jag framhärdade ändå för att få lite bilder därifrån

 

 

Det finns massor av segelbåtar och motorbåtar i alla dess storlekar. Nu är dom rätt många som kommit i vattnet från vintervilan. Klicka här för att se en fiskmås fånga en fisk

 

                                        animated-bird-image-0253

 

 

Att promenera genom småbåtshamnen är så lugnande och skönt. Det blir en rejäl promenad om man går genom hela hamnen. 

 


   

 

Stor och liten

 

En sorts tärna

 

 

Snart är det dags att komma i vattnet

 

 

Trepartssamtal på bryggan..  

 

 

Baksidan av Mälarkrogen


Klicka här för att se när jag sist var i närheten av Mälarkrogen. Då var min son med oss. Klicka här för att se när vi var dit 26 januari och då får ni se mer bilder från Mälarkrogen 

 

  

På framsidan av Mälarkrogen kan man se detta jättestora ankare på trädäcket 

 


 

En husbåt dök upp och en sån hade jag kunna tänka mig att bo i året om

 

   

Denna båt stod så bra där fint mellan träden 

 

                               


Jag har fler bilder från hamnen men dom kommer in i ett annat inlägg. Snön som kom i morse är nu försvunnen men det är rätt blött ute för det regnade i går kväll. Jag vaknade i natt vid 02.00-tiden och det är inte så vanligt. Kunde inte somna om så jag tog en kopp te och satt mig i soffan och såg på tv en stund. Sen somnade jag om och vaknade 08.00 och jag bestämde mig för att inte gå ut i dag och det gjorde att jag fick så mycket städat och fixat hemma. Hoppas ni har det bra och är rädda om er. 

 

      

Albin Lee Meldau med Same Boat. Just nu sitter vi alla i samma båt. Härlig röst och snygg video

 

#Småbåtshamnen #Segelbåtar #Tärna #Mälarkrogen #Ankare #Husbåt #Albin

 
 
Jennifer

Jennifer

29 april 2020 00:21

Fina bilder från en härlig dag! :D

http://jennifermarie.se

Malin wiper

29 april 2020 07:24

Tack snälla du

Ha en fin onsdag
Hälsning Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

29 april 2020 07:29

Ja, riktigt fina bilder från en härlig dag säger jag också.
Spiktärna kanske fågeln heter ;) ?
Att bo på husbåt skulle vara ett trevligt inslag, åtminstone sommartid. Undrar hur varmt "golvet" är vintertid men varför inte egentligen. Vattnet är ofta varmare än luften är.
Ha en fin onsdag Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

29 april 2020 08:31

Du är för rolig Karin ;) Vore kul om den hette så med spiken framför ;)

Jag skulle kunna tänka mig att bo i en lite större husbåt året om.

Vi hade det toppen dom timmar vi var ute och det lever man på ett tag

Tack för din härliga kommentar

Ha en fin fin dag kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards