Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Café Herrestad!

Av Malin wiper - 28 april 2010 16:55



        

 

I kväll hade vi tänkt gå på ett musikcafé i Herresta det ligger utanför Värnamo och det är drygt fyra mil att köra dit men vi känner att vi inte orkar så vi får gå en annan gång istället. Bandet som spelar där i kväll heter "Bluesband" det kostar inget inträde, man sitter där och tar sig en fika och bara lyssnar och njuter. Det börjar 19.00 och slutar 22.00 Det kanske finns nån därute som bor i närheten av Värnamo som hörsammar detta.

 

Klicka här för att komma in på Café Herrestads hemsida.

 

 


Jag tror att detta är gruppen som spelar i kväll där eftersom jag inte hittade nåt annat band med det namnet. Här spelar dom i Göteborg.

 

 

  

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter "potatisbakelse" (en bakelse från min uppväxt) som man nästan aldrig ser numera. Det är en sida som skriver om bra sk "Tantcaféer" och med det menar dom typ äldre kondis från en svunnen tid. Det var en kul sida men tråkigt att det inte kan heta "Farbrorcafé" för en gångs skull jag tror att dom fikade lika mycket som kvinnorna förr...  jag vet inte varför jag tycker så illa om ordet "tant" det är nog så förknippat med gamla tanter som dom förväntade sig vara och uppträda förr.  Jag kan inte se några såna längre...   Det har inte med åldersnoja att göra eftersom jag ogillat ordet "tant" i hela mitt liv. Kärrring och gumma går bra, tänk vad olika olika ord smakar i munnen.

  

 

Klicka  här för att komma in på en "tantsida"...  

  

 
 
Lena

Lena

28 april 2010 19:17

Har ett boktips på min blogg om Mr T vill ha nåt nytt att läsa:)

Kram
Lena

http://wilenas.blogg.se

 
wiper

wiper

28 april 2010 22:00

Lena: Han har inte läst dessa böcker så han tackar dig så mycket för tipsen.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

29 april 2010 05:56

det var ju synd att ni inte orkade det

http://web.comhem.se/animeramedvicke

 
Berith

Berith

29 april 2010 07:47

Godmorgon vännen =))
oj vad du har rensat och stått i på vinden ,
vad fint det blir =))
Det är skönt då det är gjort ....tänk vad mycket man samlar på sig =))
Man jobba inte på för hårt vännen =)
Vissa ord "smakar" illa , men för mig så klingar inte ordet tant illa , utan för mig är det ett positivt ord , jag förknippar det med en bardomens "äkta tant" som alltid var go och glad och ville bli kallad för tant , Tant Agda =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

29 april 2010 09:20

Berith: Vad härligt att du förknippar ordet med nåt fint. Fast det är lite konstigt att inte män blir kallade farbror ;)oss kvinnor blir det satt etiketter på och det är nog det jag vänder mig mot. Då förstår jag att du inte har nåt emot att bli kallad tant. Jag är mycket för jämnställdhet och det sitter fastrotat ;). Förr i tiden såg folk äldre ut och fick inte leva ut som numera i hög ålder. Den svenska tanten ser man inte mycket av numera. Jag har däremot hört i min barndom att föräldrarna sa moster Anna el faster Beda.

Ha en jättebra dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards