Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 december 2021

Av Malin wiper - 30 december 2021 17:00


        

Jag har skapat ett bildspel av bilder jag tog när vi besökte Mel's Garage med min son i måndags 27 decmeber. Jag har inte råd att köpa musik så jag får hämta från gratissajter och där kan man även donera en liten summa. Denna gång lånade jag musiken från Fesliyans Studios. Låten heter Preparing for Santa by Steve Oxen. Bildspelet gjorde jag i Ashampoo Slideshow

 

 

Så här fint ser det inte ut i dag för nu börjar det smälta lite och är några varmgrader. 

 

 

En flaska med Trockadero halvlåg i en snödriva. Trockadero har funnits ända sen jag var barn men jag kom inte riktigt ihåg smaken så jag skall köpa en flaska för att få känna lite nostalgi.Trockadero är en svensk läskedryck med koffein som är smaksatt med apelsin och äpple. Den lanserades i Sverige sommaren 1953 av Saturnus AB i Malmö. Trockaderon har genom åren varit särskilt populär i Norrland och har kallats "Norrlands nationaldryck". När jag var barn så kunde man få en läsk nån gång ibland. Flaskan återanvändes med saft sen som man hade med sig till badstranden på sommaren     


                                      

eva Solo  

Jag dricker annars inte läsk utan det har varit mest under dom åren man var ute och roade sig på krogar och klubbar. Då drack man lite fina drinkar och då spädde dom ut med passande läskedrycker. Ett tag var det Whiskey med Ginger Alé som jag gillade bäst men jag har testat många drinkar men numera är det öl som jag mår bäst på och det blir både alkoholfritt och öl med 3,5% eller lite mer då vi gått på nån pub i Västerås

 

 

Här lyser en lampa upp tillvaron då vi var ute på vår dagliga promenad som blev 4,6 km

 

  

Nu hittade jag en till gungställning så jag gungar vidare mot det nya året. Tack för att ni tittat in till mig under året som snart är tillända. Det glädjer mig mycket och jag har fått en del nya läsare och har även läsare som följt mig i många år. Jag önskar er ett Gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt År.  

 

                   animated-champagne-image-0021                    animated-champagne-image-0021                    animated-champagne-image-0021


          

Gladys Knight & The Pipes med Midnight train to Georgia. Det är en gammal klassiker som jag aldrig blir less på 

 

 

 #Mel's #bildspel #Studios #Trockadero #Whiskey #gungställning #Gladys

Av Malin wiper - 30 december 2021 10:00


 

I går fotade jag lite på Mälarpromenaden och lite andra ställen för det var så vackert och vintervitt. I natt har det snöat lite mer så det vackra får ligga kvar och träden är magiska


 

Jag blir fundersam om detta har varit en liten kiosk förut. Den ligger vid Tranellska. Där har dom utbildningar inom restaurang, bageri, turism och hotell

 

 

Snöröjningen var i full gång då vi parkerat bilen och gick ner mot Mälarpromenaden


   

Tyvärr så var det inte plogat där så det gick inte att gå den långa stecka som vi tänkt. Det var fullt med snö på isen så allt var vitt. För mig är det ingen vinter utan snö och is för så är jag uppväxt             

 

 

Ett lastfartyg stack fram långt bort mot Djuphamnen

 

 

Ett träd som nästan ligger ner mot vattnet 

 

      

Sätter in en magisk låt med Laleh som heter en stund på jorden. Jag har haft den inne några gånger förut också men det var ett tag sen. Hon har en röst som berör och även texterna. Vi har bara en stund på jorden men jag hade önskat att vi hade lika lång och bra stund på jorden allihopa.

 

                           

Jordglob.se

 

Sen åkte vi till Lillåudden så jag fick fota lite där också


  

 

På detta ställe är det alltid aktivitet när isen frusit så man såg många som åkte skidor och långfärdsskridskor där. Dom har ställen som är upplogade. En del bara promenerar därute på isen

 

                                                


Clipart Library

   

Här ser ni en som åker skridskor. Min norrlandsådra sticker fram när det ser ut så här. 


 

När vi promenerade tillbaka till bilen mellan dom höga nya husen så såg jag denna grantomte


       

Yesterday (The Beatles) Luca Stricagnoli Reversed Slide Neck Cover. Jättesnygg cover. Klicka här för att även komma in på hans facebook

 

Vi vaknade lite sent i dag så nu skall vi göra oss iordning och ta en lite längre promenad. Hoppas ni har det bra så här dan före nyårsafton. Jag tyckte nyss vi firade in 2000-talet och nu har det gått så många år sen dess. Här blir det som vanligt en lugn nyårsafton med lite gott att äta och dricka. Ha nu en skön torsdag mina kära besökare och sköt om er. 

 

                                        

Clipart Library           

 

#mälarpromenaden #vintervitt #Tranellska #lastfartyg #Laleh #Lillåudden #skidor #grantomte #Luca

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards