Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 december 2021

Av Malin wiper - 31 december 2021 19:00


   

I dag åt vi till lunch olika sillsorter, gräddfil med gräslök, potatis, min mans hemgravade lax, hovmästarsås, ägghalvor och till detta drack vi Mariestads Julbrygd och den var jättegod. Vi åt sen en jansson lite längre fram mot eftermiddagen. Vi tog ingen smörgås till detta för vi blev så mätta ändå. Jag brukar själv sällan äta smörgås till mat

 

                          

Partykungen

 

Här har jag lagt upp en liten portion för jag gillar att fylla på så det inte blir så proppat på tallriken. Vi hade glömt att vi hade slut på både rödbetssallad och även västkustsallad på äggen så det blev lite avskalat men vi blev mätta ändå


        

Claes Malmberg & Anna Bromee gör här en tolkning på låten Giv me some lovin. En cover på Spencer Davis Groups gamla hit. Klicka här för att höra orginalet. Jag tycker Claes & Anna gör en bra cover av låten. Visste inte att hon även spelar saxofon eller så är det på låtsas

 

                                

Clipart Library 

Klicka här för att se när vi var och såg Anna Bromee på Sagabiografen 2019. 


 

Nu börjar det om igen på Systembolaget och folk får stå i kö. Det får vara 19 personer åt gången där. Tänk att vi har ett systembolag i Hallstahammar. Det ligger på vår långa centrumgata. I går var det helt tomt utanför så jag antar att dom flesta gjort sina ärenden in dit

 

                                                

Clipart Library   

      

Paul McCartney Golden Slumbers, Carry that weight. Ha nu en festlig och rolig nyårsaftons kväll mina kära besökare

 

                                   


Clipart Library 

 

#sillsorter #Mariestads #Claes #Anna #Systembolaget #Paul

Av Malin wiper - 31 december 2021 12:45


 

Nåt roligt skall man väl ha på Nyårsafton så vi promenerade ner till centrum för att ta en fika på Gretas Vardagsrum & Kök. Dom hade långa smörgåsar som var till för att grillas men dom var så stora så vi ville dela på en. Kolla hur fint Emma som arbetade där just då fixade till för oss så vi fick varsin sån här tallrik. Hon dekorerade så snyggt och vi fick både sallad till och en supergod rhode island sås. Sen var den grillade smörgåsen så otrolig frasig, krämig med sin goda skinka och ost. Vårt humör steg flera grader så vi bara satt där och njöt i den fina omgivningen och den härliga musiken som strömmade ut högtalarna

 

                         


Clipart Library 

 

Så här såg det ut från andra hållet med en porslinsmugg med den goda dressingen

 

                                

Confident Living.se

 

Här ser ni fina Emma som fixade till så proffsigt våra grillade smörgåsar. 

 

   

I går var det full vinter med mark och träd som var snötäckta. I dag ser det ut så här och vi har 4 plusgrader och ganska halt så vi fick trippa fram på vissa ställen

 

   

På Hammartorget hade en kundvagn hamnat med nosen i en snöhög så det såg ut som en installation


          

Cyn med What are you doing new years eve. Cyn är en amerikansk sångerska och låtskrivare. Cyn är ett artistnamn för hon heter egentligen Cynthia Nabozny

 

                                             animated-number-image-0022    animated-number-image-0030   animated-number-image-0022     animated-number-image-0022  

 

Klicka här för att se hur det såg ut på nyårsafton hos oss 2020. Det blir lika stillsamnt denna gång och jag har lite dålig ork för att göra nåt kul på bloggen. Vi skall i alla fall skåla in tolvslaget och äta nåt gott.  

 

 

Denna bild tog jag när vi skålade in 2013 och vi bodde i den häftiga lägenheten där vi hade både en filmhall och "Likörhörna". Tänk att så många år förflutit sen dess. Vi har flyttat ytterligare två gånger och det gör att man känner sig lite rotlös än om vi trivs där vi bor nu. Nu önskar jag er en så fin sista dag på 2021 som möjligt med hopp om att 2022 blir lite bättre ändå. Tack till alla mina härliga bloggvänner, fb vänner och andra besökare. Kram på er 

                          

                                

         

ABBA med Happy New Year

 

                                                   

Clipart Library

 

#Gretas #kundvagn #Cyn #Nyårsafton #skålade #ABBA

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards