Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 juni 2021

SAAB 96 DE LUXE från 1961, Chevrolet 1928, Pelargon och Vindskulptur

Av Malin wiper - 6 juni 2021 17:30


 

Detta är en SAAB 96 DE LUXE från 1961 som vi såg i dag då vi var ute och åkte med elbilen. Otroligt snygg och välskött. Jag har själv haft en Saab 96 i början av 1980-talet då jag bodde i Gävle. 

 

Vi har haft en toppendag i dag och lagomt varmt. Det var lite tryckande så jag började svettas i ansiktet och som jag trodde så kom det en liten åskknall och några droppar regn då vi kom hem igen. Vi hann med rätt mycket och vi bara njöt av dagen och det hände en del så jag kom hem med rätt många bilder.

 

                               


En sån här retro kameraväska skulle jag vilja ha. Klicka här för att se vart den finns. Fast jag måste nu tänka på en större kameraväska eftersom jag fick en Go pro kamera av min son för ett tag sen


 

Den är ju så otroligt snygg och man önskade att dom kunde tillverka lite snyggare bilar numera också. Förstår att man i dagens läge måste anpassa bilarna efter hur vi har det nu och även gällande miljön. Fast det måste väl ändå gå att göra dom lite snyggare med ex detaljer och motivlack

 

        

     

Från bilen fotade jag denna CHEVROLET från 1928. Trodde inte jag skulle hinna få en bild men jag var snabb på kameran. Det såg så härligt ut när mannen kom åkande med den snygga gamla välskötta bilen. Han såg verkligen ut att njuta av färden

 

                     


                             Classic Parts 

 

Vi åkte även en tur till ICA Maxi för där kunde man köpa blommor utomhus. Då såg jag denna öppna bil med ögonfransar på strålkastarna och det såg rätt lustigt ut. Märket på bilen är VW 1200 LIM 113 AVKORTAD från 1965. Den hade en häst motivlackad på motorhuven

 

                   animated-horse-image-0029               animated-horse-image-0029               animated-horse-image-0029 

 

Vi köpte tre pelargon zonaleICA Maxi utomhus. Dom hänger på balkongens innervägg nedanför det långa badrumsfönstret.  Krukorna köpte vi på Åsby Floristen när vi flyttade hit 2017. Blommorna ser inte ut mycket för världen nu men det är massor av knoppar som sen spricker ut och det kommer att bli jättefint. Vi har föut haft Pelargoner som heter Tango deep rose with eye som var årets pelargon 2020. Hoppas dom vi köpt nu blir lika mäktiga

 

  

Sen har vi samma sorts kruka på kallförrådet på balkongen men en storlek mindre. Där sitter den tredje pelargonen. Nästa gån skall vi köpa blommor till våra fyra balkonglådor så vi tar en sak i taget.

 

 

Så här såg det ut förra året i krukan på kallförrådets dörr på balkongen. Hoppas dom vi köpte i dag slår ut lika mycket än om det är en annan sort

 

Vi är så nöjda med dagen så nu skall vi bara slappa och jag fixar lite med bilder tills i morgon. Jag har varit urdålig på att besöka mina bloggvänners bloggar ett tag nu. Det beror på att jag bara orkat med bloggen i och med att jag varit orolig för min man och det tar på men nu syns en ljusning och allt kommer att bli bättre. Ha nu en skön fortsättning på dagen och en fin kväll

 

 

Fotade en cykel där cykelkorgen var dekorerad så fint. Bakom cykeln ser ni elbilen som vi hyr. Vi som är elbils poolare

 

        

En hjärtlig vindskulptur

 

#Saab #Chevrolet #VW #Pelargon #Cykelkorg #Vindskulptur

 
 
Amisa

Amisa

7 juni 2021 20:58

Härligt med dessa gamla fina bilar!

Kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 juni 2021 07:59

Det är verkligen härligt att man får njuta av att se dessa fina bilar på sommaren.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards