Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 december 2021

Mikael Rickfors, kråka, katt, Malin Biller och Darin

Av Malin wiper - 18 december 2021 09:00




                              


Jag skall sätta in en låt varje dag en tid framöver där ordet december ingår och här kommer låt nr 1

 

      

Mikael Rickfors med låten December. Låten finns på ett album som heter Tip Tap och det släpptes 1987. Detta var nytt för mig. Jag har sett honom live när jag bodde i Gävle och då var han med i gruppen Grymlings och dom uppträdde på Furuvik i Gävle. Med i den gruppen var även en av mina favoriter Pugh Rogefeldt. Mikael Rickfors har varit aktiv sen 1960 och är så fortfarande

 

                               

 

  

Jag zoomade in en mäktig kråka som stod där vi ett träd och visad upp sig

 

                                                

  

En bit därifrån i ett buskage stack en sparkcykel upp som smälte in i underlaget med sin dämpade färg

 

 

På ett annat ställe låg detta som såg ut att vara en liten tunn bok av nåt slag 

                    

 

Jag vände på den och där står det Bonden Konrad och den nya traktorn av Malin Biller

 

 

I dag träffade jag även den vita katten som jag inte sett på ett tag nu. Han heter Misse och är 9 år gammal. Väldigt cool, trygg och välmående katt 

           

  

Han var inte så intresserad av mig denna gång utan det var nåt innanför buskarna som lockade mer  

 

 

Det finns en klottrare här i samhället som går under namnet MAF och man ser ofta den personens klotter lite här och där. Här har hen svävat ut och fyllt en halv plåtvägg med sitt klotter

 

            

Darin med What's Christmsas Anyway. En helt ny jullåt med Darin

 

                                 


Vi vaknade 08.00 och det är 5 grader varmt så det gäller att passa på att fortsätta dom långa promenaderna. Nästa vecka skall det ju bli kallare. Det känns att fullmåne är på gång och jag brukar bli påverkad även några dagar före. Vi har ställt in julen i och med att smittan eskalerar och i Västerås börjar det sprida sig rätt mycket nu. Även om man som vi är fullvaccinerade så kan man få det ändå och vi vill inte riskerar något i och med att vi klarat oss så länge. Det känns tråkigt då vi även fick ställa in förra årets jul. Det vi kommer att göra är att åka till min son i mellandagarna och umgås några timmar utomhus med munskydd för att inte få träffas alls känns inte bra. Vi får se hur det utveckar sig framöver. När/om det blir bättre tider så får han komma och ligga över en helg så vi kan umgås lite mer igen och sen även vara hemma hos honom och umgås med att se film och mysa som vi gjorde innan 2020. Nu är det lördag och man får se till att göra nåt av den så man får lite glädje. Ha nu en skön lördag så här före den kommande julen. Sköt om er

 

              

 

 

#December #Mikael #kråka #sparkcykel #bok #Biller #Darin

 
 
 
Ingen bild

Gunilla

18 december 2021 11:38

Du får ihop det och hittar på som låtar på December och Mikael Rickfors är inte dålig. Vad tråkigt att det blir inställt med julen hos dig men man får tänka på säkerheten,men kan inte låta bli att fundera på vad det är vi vaccinerar oss mot.
Tycker om Darin som verkar vara en fin kille och sjunger fint och vilket fint inlägg med vintersnö och är det något jag skulle vilja göra är att åka till ishotellet och även åka hundsläde. Drömma kan jag göra och inte så dumt det heller.
Ha en fin lördag och helg!
Kram!

Malin wiper

18 december 2021 11:54

Ja du man måste förnya sig ibland ;) Han har en bra röst Mikael. Jag funderar också på vad vi vaccinerar oss mot för den nya varianten skall ju få ett annat vaccin så småningom. Vad skall man lite på?

Jag tycker också Darin är en härlig person med fin röst och han har integritet. Det var verkligen en fin video som gav riktig vinterstämning. Jag skulle också vilja åka till ishotellet. Vilken upplevelse det skulle bli. Ja du drömma kan man ju i alla fall få göra ;)

Ha en fin lördag och helg själv Gunilla
kram från Malin

 
Bittan

Bittan

18 december 2021 13:03

Hej Malin! Tack för epost!🌝
Om jag hinner skriver jag epost senare skall se lite på skidor på tv.
Vi önskar Er en trevlig helg!
Kram från Bittan❤🎅

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 december 2021 13:16

Ingen fara Bittan, stressa inte. Kul att se på skidåkning.

Tack snälla du har en jättefin helg
kram från Malin

 
Göran

Göran

18 december 2021 15:05

Tips!: Min husgud Lundell gav ut "Stockholm i december" för två år sedan. Utifall du skulle få idétorka. Finns på Youtube både studio- och liveversionen.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 december 2021 15:21

Tusen tack för det tipset. Den kommer in i bloggen på måndag för i morgon har jag redan klart ett inlägg med decembermusik.

Bra att den finns i olika versioner. Så snällt av dig för jag behöver verkligen lite tips

Ha en skön lördag
Hälsning från Malin

 
Åke

Åke

20 december 2021 20:08

Åhhh Micke Rickfors 🤗 Jag såg honom för något år sedan i Sollefteå. Glömmer aldrig då jag såg honom första gången på Hedbergska skolan på 80 talet… jag köpte två biljetter direkt när dem släpptes. När dagen kom hade jag ingen tjej att gå med så jag bjöd med min kompis Mogge. Oj vad han dansade till tenders turn tuff. Jag har naturligtvis haft koll på honom sedan lång tid.

http://htpp:www.nacka144.se

Malin wiper

20 december 2021 20:28

Vad kul att du sett honom också live. Tänk att du sett honom på Hedbergska skolan nu blir jag nostalgisk. Vilken upplevelse du och din kompis fick

Ha en skön kväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30

    I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00

     Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Mån...

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45

    I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag b...

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards