Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 december 2021

Björn Skifs, Gretas Vardagsrum & Kök, blandade bilder och Jill Johnson

Av Malin wiper - 23 december 2021 15:30


       
Björn skifs med låten It's Christmas från hans nya julskiva. Jag tycker den är jättebra

 

                                   

Klicka här för att läsa en väldigt fin intervju med Björn Skifs. Han har en integritet som jag beundrar och sen har han ju en sån häftig röst och man hör direkt när han sjunger att det är han. Sen uttrycker han sig så bra om detta med religon gällande julmusik. Han har nu efter alla år gjort en julskiva. Hans grundkänsla i skivan är kärlek, gemenskap och omtanke, och en del bekymmer om hur jorden ser ut. Det är verkligen mitt i prick. Han har ju också gjort många bra komedifilmer så han har en härlig humor också. Jag har alltid gillat honom och hans musik

 

 

Vi brast ut i ett leende i dag då vi såg denna boll liggande mellan en husgrund och ett buskage. Såna synintryck gillas. 

 

 

Vad dessa klättrande tomtar blivit populära. Vi har sett många såna på våra promenader. Idag blev det 4 km och vi skall även ut på julafton och se oss omkring i och med att vi ställde in julen och träffas under en av juldagarna istället

 

 

Vi var även in på en fika hos Gretas Vardagrum & Kök. Här ser ni en av dom trevliga och fina tjejerna som arbetar där. Hon bjöd på varsin clementin dagen till ära. Tusen tack fina gulliga du. Klicka här för att se hur det såg ut där i juni då man kunde sitta ute. Klicka här för att se fler bilder från Gretas

 

                

 

 

Jag tog en saffranssemla med vaniljkräm och den finns även att få med mandelmassa. Den är supergod 

 

 

Min man tog denna som också var jättegod

 

                                                      

Nordic Nest 

 

Nu har dom även en barnmeny i form av pannkakor med sylt och grädde

 

                       

       

Jag fick ett tips av Pisan min bloggvän/vän sen många år gällande denna låt. Det är Jill Johnson med Merry Christmas (december) det blir låt nr 6 i julserien. Tusen tack snälla du den är jättefin och jag gillar hennes musik och röst. Jill Johnson är både countrysångerska och låtskivare och hon föddes i Ängelholm och är lika gammal som min son

 

I dag har vi bara haft 3 grader kallt men det blåser lite. Det verkar inte som vi får nån snö på julafton. Det blir en jul i lugnets tecken precis som förra året. Hoppas ni har en fin jul att se fram emot mina kära besökare. Sköt om er och ha det så bra.

 

                            

 

 

#Björn #boll #tomtar #Gretas #saffranssemla #barnmeny #Jill 

 
 
Bittan

Bittan

23 december 2021 16:27

Hej Malin! Tänk Björn Skifs är också min idol och som du skriver han har en speciell röst och man hör att det är han. Han var med i tv programmen efter fem och Hellenius hörna som var mycket bra.
Idag tar vi det lugnt här hemma och pysslar lite ikväll blir det bingolotto med räksmörgås.
Här har vi fått lite snö och är så vackert och några minusgrader så i år får vi en vit snö
God Jul önskar vi dig och din man från mig och Johnny 🎅🎄🎁❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 december 2021 16:50

Vad kul att Björn är din idol också. Han har verkligen en egen stämma. Jag såg honom också i dessa program. Vilken härlig kväll ni har att se fram emot.

Lyckostar som fått lite snö, kan du skicka över lite till oss ;)

Detsamma önskar vi er båda. God Jul

Varma julklaram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards