Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 december 2021

Bruce Springsteen, promenadbilder, Lekpark och Albin Lee Meldau

Av Malin wiper - 23 december 2021 08:00


 

I dag promenerade vi en bit från stadskärnan på små gator i villaområden och promenaden tog 4,36 km och det var vi nöjda med. Här kommer lite bilder på vad jag såg utefter vägarna


 

En fin stor tomte stod på en altan och höll i en hållare för marschaller. Bakom lite ljusslingor

 

       

Bruce Springsteen med Santa Claus Is coming to town från 2007

 

                        

Print Image

 

En trätomte med lite blommor omkring sig på sidan om en trapp. Klicka här för att se en katt på hal is


 

Jag tror jag fotade detta förra året också men det är så påhittigt och roligt. Så här ser stoppskyltarna ut på håll


 

Jag zoomade in  en av skyltarna som stack upp från planteringen och där står det: Santa stop here. I år får inte tomten komma längre än så, stackars tomten i dessa pandemitider.

 

Fick redag på av Smålandsjenny i en kommentar nyss att skylten betyder inte vad jag skrev utan: Dom vill att tomten skall göra ett stopp och komma hem till dom. Tack Smålandsjenny

 

                                      

Dive In

 

En cykel stod vid ett elskåp så övergiven och sadellös

 

  

Gifer

 

Efter det så dök det upp ytterligare ett elskåp och där stod ett par badtofflor så man blir inte förvånad över nåt längre


 

Efter det promenerade vi in till Hanstäppevägens lekpark där vi gått igenom en gång förut också. Det finns bänkar och bord på vägen till parken som är en jättefin väskött lekpark där även föräldrarna har många bänkar att sitta på och även ta med sig fika


 

En lekställning av nåt slag och denna ser jättefin ut.


 

Det är så kul att det finns en hammock på sidan om lekparken där man kan slå sig ner på vår och sommar

 

  

Den såg lite tom ut så jag fixade in lite julfint i bilden och sånt gör jag i  photoshop som jag tycker är lätt att jobba med och inte så rörigt som många andra bildbehandlingsprogram

 

 

Sen gick vi vidare och jag såg denna fina koja med både trapp och rutschbana 

 

 

Det är så roligt varje gång man ser ett solur i trädgårdar för sånt är på väg att försvinna

 

       

Merry Xmas everybody med Albin Lee Meldau

 

Nu har vi dan före julafton och ingen snö syns till än hos oss utan bara frost. Hoppas vi får lite snö i alla fall för det blir lite ljusare och ger lite julstämning. Hoppas ni har det bra kära besökare och tack för att ni tittar in. Ha en fin torsdag och sköt om er

 

                               


Clipart Library  


#promenerade #tomte #Bruce #stop #badtofflor #lekpark #hammock #koja #Albin

 
 
Ingen bild

Inger Rozén

23 december 2021 12:24

Hej!
fina bilder som vanligt.
Skickat sonen till systemet.
En god jul å gott nytt år
Inger o Leia

Malin wiper

23 december 2021 12:32

Tack snälla du. Vad bra att du får hjälp med detta. Vi har systembolag här och i dag var det en jättelång kö utanför. Dom tar bara in ett visst antal åt gången igen

God Jul och ett Gott Nytt År till dig och Leila och familj
Önskar dig
Malin och Mr T

 
Ingen bild

Gunilla

23 december 2021 13:42

Du har verkligen ögonen med dig att se allt omkring dig och tur det så får man se alla tomtarna m.m
En lugn dag i dag i går var det min födelsedag och maken skulle laga till något gott men blev plötsligt så dålig och låg hela dagen men i dag bättre så det blir inget besök av barnen i jul så vi satsar på Nyår för det var ingen virus som smittar.
Man kan inte räkna ut något i förväg men lite julmat skall väl vi få i oss.
Önskar dig och maken en riktigt God Jul och hoppas ni får en fin jul trots allt!
Kramar!

Malin wiper

23 december 2021 14:41

Det blir så när man vill fota och hitta motiv ;). Grattis i efterskott Gunilla. Vad tråkigt att du blev dålig då förstår jag att ni ställde in julfirandet för man vill ju inte riskera nåt. Skönt att du är lite bättre i alla fall. Bra att ni kan satsa på nyår istället.

Precis så är det att man får ta dan som den kommer. Vi hoppas kunna åka till min son den 27 så vi i alla fall får träffas

Tack snälla du. Vi önskar er detsamma

God Jul med hopp om att ni också får en jättefin och skön jul

Varm kram
Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

23 december 2021 14:08

Tror att skylten i planteringen mer menade att dom i huset vill att tomten ska göra ett stopp i deras hus, har sett sådana skyltar på tex citygross flera år innan coronan kom.
Här är det lite snö och har snöat lite på FM.

Malin wiper

23 december 2021 14:34

OK! då har jag missförstått så jag ändrar om. Tack för att du talade om detta.

Härligt att ni har fått lite snö. Här kommer det nog inget på julafton men kanske efter nyår

God Jul önskar dig
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards