Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 december 2021

Hugo, Lukas Nelson, Kopparlunden och Robson Field

Av Malin wiper - 10 december 2021 08:00


 

För några dagar sen då vi var ute på vår promenad så träffade vi hunden Hugo. Det är tredje gången och han är alltid på sin vakt. Han har en trevlig matte som vi brukar prata med ett tag då vi träffas ute. Hon kommer från Kalix så det finns lite fler norrlänningar här förutom oss två. Min man är född i Boden och jag i Sundsvall

 

                        


Klicka  här för att se när vi träffade hunden Hugo sist. Ni får scrolla ner lite på sidan

 

         

Lukas Nelson & Promise of the real. Lukas är son till Willie Nelson och Willie är med lite i klippet också 

 

                                                              

Clipart Library 

 

Här en bild jag tog på Hugo 15 juni 2019. Klicka här för att se nåt riktigt sjukt som jag tycker är djurplågeri. Ondska finns verkligen         

 

I morse klev vi upp redan 06.30 i och med att vi skall iväg till Västerås och ta spruta nr 3. Det är nollgradigt men det snöar och blåser lite. Elbilen har vi hyrt från 09.15 och dom öppnar 10.00 Vaccinationen sker på Kopparlunden i Västerås. Detta blev ett kort inlägg för jag hinner inte mer nu innan vi åker iväg. Nu är det fredag igen och jag hoppas ni alla får en fin början på en kommande helg.

 

                            

       

Robson Field med It's to soon to know. Det är en Roy Orbison cover. Han gör den rätt bra och har en fin röst. Klicka här för att höra orginalet 

 

                        


Clipart Library

 

#Hugo #Elbilen #Lukas #Kopparlunden #Robson

 
 
Ingen bild

Gunilla

10 december 2021 11:19

Vilken liten sötnos Hugo är, ja man blir glad av att möta djur.
Kameler i skönhetstävlingar låter inte klokt, stackars djur. Vilken prissumma 600 milj.
Skall nu baka hallongrottor igen, maken äter upp dom, är så goda.
Fint bröd ni köpte och såg riktigt gott ut.
Roy Orbinson är en favorit på den tiden.
Önskar en fin fredag och helg!
Kram!

Malin wiper

10 december 2021 14:12

Hugo är alltid på sin vakt men han är jättefin och go. Det är verkligen ett bottennapp detta med dom stackars kamelerna. Man tror knappt det är sant. Prissumman är ju overklig

Jag skall själv baka hallongrottor men i morgon för i dag hinner jag inte. Vi kom nyss hem från Västerås. Förstår att din man gillar dom ;)

Rågbröden är verkligen goda så dom är bra på att baka hos Håkans

Han är en av mina favoriter också Roy

Ha en fin fredag själv och helg
kram

 
Bittan

Bittan

10 december 2021 17:17

Hej! Grattis på namnsdagen! ❤🎂

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

10 december 2021 17:28

Jag visste inte att jag har namnsdag i dag ;)

Vad gulligt av dig. Tusen tack snälla du.

Ha en skön kväll
varm kram från Malin

 
Göran

Göran

10 december 2021 18:08

Grattis till både dig o mig! En har namnsdag o en fyller år. I min barndom var den enda Malin jag hört talas om Kronbloms fru. Ja, och så den undersköna storasystern till bröderna Melkersson i Saltkråkan förstås. Men namnet kom ju tillbaka, vilket är mer än mitt namn gjort. Inte många småpojkar får samma namn som jag sen många år tillbaka. Det var förresten inte många i min barndom heller. De flesta Göran jag stötte på var mogna farbröder eller gamla gubbar.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 december 2021 08:04

Grattis i efterskott på födelsedagen. Jag hade själv ingen aning om att jag hade namnsdag i går. Jag tog namnet Malin då jag var 15 år gammal. Jag hade mörkaste håret i skolan så dom ropade Svarta Malin efter mig. Tyckte det var så snyggt. Jag var helt ensam om namnet då. Det hade funnits gamla personer som hade det namnet. Nu är det tyvärr många som heter Malin men inte i min ålder

Göran tycker jag är ett fint namn men det är som du säger inte så vanligt nu och det är ju bra för man får vara ensam om ett namn. Som du säger så var det mogna farbröder som hette Göran ;)

Ha nu en fin lördag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards