Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2020

Åsby Floristen tulpanens dag, Hugo och en fika

Av Malin wiper - 15 januari 2020 13:00


  

I dag är det tulpanens dag och det är en av mina favoriter vad gäller snittblommor. Jag hade inte en aning om detta förrens vi gick förbi Åsby Floristen när vi var på väg hem från vår första promenad.

 

                 animated-tulip-image-0013          animated-tulip-image-0014          animated-tulip-image-0013          animated-tulip-image-0014

 

 

En av dom gulliga tjejerna där visade upp en fin bukett som jag fick fota

 

Det är nåt fel på Youtube just nu så man kan inte bädda in koden som vanligt för det står bara och rullar. Får därför klicka på klippet och bädda in koden och då blir klippet nästan lite för stort för bloggen. Det var samma sak i går men blev tydligen fixat på eftermiddagen. Klicka här för att se ytterligare ett klipp

 

 

Häromdan köpte jag ett pannband hos Åsby Floristen och det hade kostat 69 kr men nu med 50% så betalade jag bara 35 kr. Jag har ju för det mesta mina härliga baskermössor på mig som A-G stickat till mig men just nu är det plus 8 grader och då blir dom för varma så då passar pannaband bra. Förr använde jag alltid pannband hela vintern för jag svettades i många år i och med tumören som växte i min sköldkörtel och det gjorde att hormonbalansen blev fel och då kunde jag inte ha varma mössor (hade ingen aning om detta då). Det finns fler pannband men lite bredare i svart med utsmyckning framtill och även vantar och mössor. Allt är just nu nedsatt med 50% 

 

 

Guldiga höga plåtvasar

 

  

En liten prydnads- gunghäst

 

  

Detta är en vas för snittblommor. Man sticker ner dom i en oasis och det skall vara väldigt dekorativt

 

 

Vi träffade hunden Hugo med trevlig matte. Vi har träffat dom förut och hunden har varit med i min blogg då. Han är så söt så man smälter

 

 

Han gillar att skälla och skydda sin matte

 

 

Sen träffade vi Kristina och Elisabeth på Hallsta Café & Restaurang. Fotade Elisbeths smörgås som var en dubbel med ost och grönsaker. Vi har mest tagit foccaccia men nästa gång skall vi ta en sån också. Vi kan köpa en och dela på. Det är så härligt för det finns inga inplastade smörgåsar utan dom görs direkt så man får ut dom så fräscha och goda

 

Nu har solen kommit fram och vi har ju 8 grader varmt och det känns mer som vår än vinter. Ha en fortsatt härlig dag.  animated-tulip-image-0004

 

 

 #Tulpaner #Floristen #Pannband #Gunghäst #Hugo #Café 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

15 januari 2020 18:51

Pannband har jag också använt ett tag medan jag fortfarande bodde i stan, men vid havet där vi bor nu är det mössan som gäller. Väderleken är så mycket råare under alla årstider förutom under sommaren.
Tulpaner hör till mina favoriter också den här årstiden. Nu kan man åter få bra tulpaner som inte vissnar efter ett dygn.
Ha det bra Malin!

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

16 januari 2020 08:03

Inte jag heller men nu är det så varmt så det passar bra. Bor man vid havet som dig så förstår jag att det är mössa som gäller

Tulpaner är verklige fina och skönt när dom inte vissnar så fort. Min mamma lärde mig att sätta i flera sockerbitar i vattnet om dom börjar sloka och det har visat sig fungera

Ha det bra själv Karin
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards