Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 december 2021

Motorbåt, Joni Mitchell, klotter, Potatistips, skyltdocka och Paul McCartney

Av Malin wiper - 28 december 2021 14:45


 

Innan vi åkte från min sons båt i Enköpings hamn så sopade och borstade han bort snön från presenningen. Han blev så glad när han såg att vi hade med oss en sopborste med skaft så han nådde över hela. Min man tog med den för att sopa av snön på elbilen

 

                        

mabeskinnfasoner

 

Tyvärr blev det inga visningsbara bilder på oss tillsammans. Vi får ta god tid på oss nästa gång och det är mest jag som gör konstiga miner precis då det säger "klick"


 

Vi åkte en tur till Enköpings gästhamn men där var det rätt dött förutom alla änder som det fanns en uppskö av både på land och ute på isen

 

         

Joni Mitchell med River. Vilken godbit jag hittade och sån snygg  video. Hon har en röst som berör och jag gillar även texten

 

                         

Clipart Library 

 

Ett slitet gammalt hus med klotter som vi åkte förbi


 

Ytterligare ett hus som sett sina bästa dagar


                    

 

Jag kan tipsa om denna potatis som vi köpt några gånger hos Lidl. Det är en klyftpotatis men den går lika bra att koka. Den är otroligt god och den är lite fint gul, krämig och som sammet mot gommen. Den heter Himlajord och är från Svenska odlare och är en fast sort. Den är även nyckelhålsmärkt. Jag hoppas den kommer att finnas kvar där för jag vill inte ha nån annan. Vi skall även göra klyftpotatis av den i ugnen så vi får testa det också. Det finns ingenstans att länka till så man får gå in på Lidl och kolla

 

                                   

Potatissticka från Kökstillbehörbutiken

    

På promenaden i dag så såg jag denna halva skyltdocka inne i en öppen parkering. Jag fick ett dejavu att jag fotat den förut också men för rätt länge sen

 

                

VKF Renzel 

         

Paul McCartney med Wonderful Christmas time. Än om det känns som julen är över nu.

 

                

Min  promenad i dag blev 4 km sammanlagt. Det började snöa igen 13.30 men bara en liten stund och det gjorde att träden blev som vita vackra statyer. Vi har bara 1 grad kallt nu så det blir nog varmare ett tag. När min man kom hem från sjukhuset så berättade han att allt såg bra ut i munnen så det var läkt och bra, inga sår eller konstigheter. Den 3 januari skall han till käkkirurgen. Vi får se om jag kommer ut nåt mer i dag utan jag grejar lite hemma istället och ser nån film på Viaplay som nu har 3 gratismånader. Hoppas allt är väl med er och att julen varit till belåtenhet. Sköt om er och ha  en fortsatt fin dag

 

 



#hamn #sopborste #änder #Joni #klotter #skyltdocka #Paul

 
 
Ingen bild

Gunilla

29 december 2021 13:26

Det blev snö till slut men det töar väl bort igen för nu närmar det sig plus.
Det var den julen och det känns som var det jul! Men det gick det med fast det var en annorlunda jul och lugnt var det, om inte annat när man är van att vara flera.Man är två och tänk på de som inte väljer att vara ensamma, mycket är inställt allt med julfirande som i kyrkan och PRO har väldigt mycket mycket och trevligt men i två år har det inte varit något. Det är inget jag besöker men för de som saknar gemenskapen är det inte roligt.

Skönt att det såg bra ut för maken.
Ha det så bra i dag med!
Kram!

Malin wiper

29 december 2021 14:57

Så har vi det hos oss också men i morse var det magiskt vackert med snön på alla träd och vintervitt.

Ja du nu har man haft två lugna jular på rad så man hoppas det blir lite mer fart nästa år. Man får verkligen vara tacksam att man är två och inte ensam helt. Som du säger så är mycket inställt. Det är verkligen inte roligt för dom som är ensamma och inte har nånstans att gå

Det är fantastiskt att det gått så bra för min man så vi njuter av varje dag nu för man vet inte vad som väntar runt hörnet

Tack för att du tittade in. Ha en jättefin dag själv

kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 15:27


llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllll     ...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards