Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 december 2021

Dimma, Louis Armstrong & Ella Fitzgerald, Spirande frö och The Rolling Stones

Av Malin wiper - 28 december 2021 08:15


 

Det var rena rama Londondimman i går då vi åkte iväg till min son med elbilen. Det var rätt vackert och magiskt. Det är alltid finare att åka den mindre vägen dit istället för motorvägen som känns lite stressande. Det är alltid nåt fint att vila ögonen på


 

         

Louis Armstrong & Ella Fitzgerald med låten A foggy day In London town

 

  

 

Vi åkte direkt till minneslunden för att tända ett ljus för dom som inte finns med oss längre. Här ser ni min son på vägen till minneslunden. Vi hade som vanligt jättemysigt tillsammans vi tre 


 

Den fina minneslunden ligger vid S:t Olofs kapell. Den vackra skulpturen i mitten heter Spirande frö som är skapad av Rolf Karlsson och var färdgi 1989

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2016 och se när vi var dit för där finns det fler bilder och det är inte snötäckt. 

 

 

Här ser man att det lagt sig lite snö i frööppningen


 

Här tänder min son ljuset vi tagit med oss


 

Sen stod vi där en stund och tänkte på dom som inte finns längre bland oss. 


 

På ett ställe i snön låg denna frusna rosenbukett och det var så vackert så jag fick en tår i ögat


 

Nån hade lagt ett gräshjärta bredvid sitt ljus. Ovanpå en fågel, hjärta och kottar


 

Lite fler frusna rosor


 

En färgstark fågelholk satt på ett träd en bit bort från minneslunden


 

Sen åkte vi ner till min sons båt för han skulle sopa av presenningen. Tyvärr blev det en väldig stress vad gäller elbilen för i sån kyla som vi har nu så laddas den ur dubbelt så snabbt. Tyvärr så har dom dåligt med laddningsstationer och dom vi testade fungerade inte. Förra gången hittade vi ett gratisställe med några små stolpar och där laddades bilen upp snabbt medans vi tog en långpromenad. Nu var dessa laddningsstolpar upptagen av andra bilar. Märkligt att vi nu har så många elbilar men inte tillräckligt med fungerande laddningsstationer.

 

                         

Clipart Library 

I Uppsala har dom en uppskö av såna och dom fungerar perfekt och det är inte så komplicerat att använda dom. Vi fick stora problem när vi åkte hem för vi visste inte om elen skulle räcka ända hem så vi fick ta bort all värme ur bilen och då hann vi hem innan den var urladdad men vi var helt stelfrusna. Vi måste kolla upp om det finns nån bensinbil som hyrs ut här i samhället när vi skall till sonen på vintern. På vår och sommar är det inga problem då kan vi åka runt en del på den el som finns i bilen. Jag är ingen tidsoptimist så jag mådde rätt dåligt av detta.

 

                            

 

Min man har åkt iväg med sjuktaxi till Västerås sjukhus för nu har det gått en tid sen hans canceroperation och strålning. Nu skall dom kolla upp honom några omgångar för att se hur det ser ut. Denna gång på Öron, näsa hals. Nästa gång hos tandkirurgin. Han är så tacksam för att han blivit uppkollad så mycket och så väl omhändertagen. Han fick reda på att han var med i ett projekt med en ny laser som fungerar så att dom bara behöver ta bort det nödvändigaste och inte halva tungan. Det har visat sig fungera för dom har kunnat se ordentligt hur mycket som behöver tas bort så det inte blir mer än nödvändigt. Jag skall ta mig en promenad i min ensamhet för att få tiden att gå. Vi är så tighta så det är så tomt varje gång vi måste vara ifrån varandra. Det är bara 4 grader kallt i dag. Ha nu en skön tisdag mina kära besökare

 

        

The Rolling Stones med Under my thumb 

 

#Londondimma #Louis #minneslunden #Olofs #Spirande #rosenbukett #fågelholk #laddningsstationer #sjuktaxi #Rolling

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 december 2021 11:46

Vilken fin början på veckan ni fick att du kunde träffa sonen.
Nog har man sina kära i åtanke och så vackert på kyrkogården med rosorna och lille pippifågeln.
Men det blir stressat förstår jag om man inte vet om man blir stående, och allra helst i kylan.Det behövs verkligen byggas ut, och ses över det här med elen.
Ha det så bra och må så gott!
Kram!

Malin wiper

28 december 2021 12:03

Det blev som du säger en fin början på veckan när man kan träffa sin son 6 mil bort.

Det är verkligen en vacker kyrkogård. Det blev väldigt stressat så vi åker dit nästa gång en dag då det inte är 11 grader kallt eller mer för då håller elen längre

Elbilarna kom ut innan dom byggt ut alla laddningsstationer och det är så många olika bolag

Hoppas du haft en fin julafton och helg
God fortsättning
kram

 
Bittan

Bittan

28 december 2021 12:48

Hej Malin! God fortsättning på julen till dig och din man!
Vi har haft en bra julhelg. Men nu tycker jag att alla helgerna snart tar slut och allt blir som vanligt. Julen är en svår tid för oss då saknaden av vår son är stor
Här har det snöat ganska mycket och nu endast någon minusgrad.
Kram från Britt-Marie❤🎄❄
Johnny hälsar till Er båda.❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 december 2021 13:07

Tack snälla du. Jag önskar er båda detsamma. Härligt att ni haft en fin julhelg. Som du säger så känns det som att allt snart blir som vanligt. Vi har bara nyår kvar. Jag förstår att saknaden är stor och jag känner så med er.

Vi har också fått lite varmare i dag men snön ligger kvar och just nu snöar det lite

Hälsa tillbaka till Johnny från oss båda

Vad gullig du är jämt fina du

Ha en fortsatt fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards