Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 december 2021

Stilmark damkläder, Väskor, Billie Eilish och Celeste & Paul Weller

Av Malin wiper - 8 december 2021 14:00


 

Nu är del 3 klart av dom inlägg då jag skrivit om Stilmark kläder. Denna gång har jag fotat lite på deras damavdelningen. Här håller Torbjörn upp en nyinkommen blus (top) i lejopadmönstrat med en svart elastisk nederdel. Om jag hade varit som förr i kroppen så hade jag passat i en sån för jag hade ofta korta överdelar

 

   

Den 13 december har Hallstahammars centrum Marknad & Luciatåg. Luciatåg och körsång börjar 17.30 och dom håller till vid Hammarteatern. Marknaden har öppet från 15.00 till 19.00 Det blir bland annat korvgrillning, dom bjuder på glögg och pepparkakor, fiskdamm mm. Vi skall gå ner och kolla runt och se om jag även kan få nåt visbart foto i kvällsljus

 

 

Här ser man en hel vägg med väskor och det är en stor variation från ryggsäck till festväskor. Jag själv har inte använt väska på flera år i och med att jag ständigt är ute och fotar. Jag har däremot bytt fotoväska ett antal gånger. Alla mina väskor ligger i ett skåp och skräpar

 

       

Några av alla väskor som hänger på väggen. Klicka på bilderna så blir dom större


         

Billie Eilish med I'm In the mood för love. Det är en låt som sjungits av många genom åren men jag har inte hört den med henne och hon är bara 19 år och gör låten rättvisa 

            

 

Jag köpte mig ett par såna här tumhandskar och dom kostade bara 145 kr och det ångrar jag inte för dom värmde verkligen i kylan och jag har flitigt använt dom i kylan. Dom passar till min långa täckjacka 

 

 

Jag köpte denna blus som nu var nedsatt i pris. Jag har en likadan men i rosa, vitt och grönt i blommönstret. Det är en sån härlig kvalitet på dessa blusar så jag trivs så bra i dom. 

 

                                              

Erikshjälpen

  

Så hrä ser den ut på nära håll och jag passar rätt bra i kalla färger. Min man ville att jag skulle köpa den för den var så snygg på

 

 

Så här ser samma blus ut men i rosa toner som jag köpte hos Stilmark i maj i år

 

                                     

Clipart Library 

 

Just nu har dom en hel ställning med damkläder som är nedsatta. Blusen ovan finns även i grå toner

 

 

En julgran med paket under i ett hörn där man går in i den lilla gallerian som nu bara har klädbutik och skomakeri. Förut fanns en inredningsbutik och skobutik. Det fanns då vi flyttade hit för snart 5 år sedan

 

 

Denna var jag tvungen att hitta på en egen förklaring till: lång hoodie utan ärm och den finns även i svart

 

 

Nyhemkommen blus i persiskt mönster och oragnge-brun färg

 

 

Den finns även i denna färg

 

 

En jättefin tröja i cericefärg som hade en lite glansig yta och jätteskön kvalitet. Det finns så mycket mer som inte jag fick med i detta inlägg. 

 

 

En jättefin lite tunnare top som även finns i blå fäger

 

 

Dom säljer också strumpbyxor i olika färger. Märket är Oroblu

 

                 

Clipart Library

 

Dom ahr även mössor och hattar i olika färger och här ser ni två mössor varav en med tofs. Tyvärr så passar jag inte i såna utan måste ha vidd på sidorna för annars ser jag ut som ett ägg eller knappnålshuvud..  


         

Jag kör vidare på den softa sköna linjen med en låt som heter You do something to me. Dom som sjunger är Celeste & Paul Weller

 

Promenaden i morse blev bara 3 km så vi skall gå ut en gång till. I dag har vi ätit pannkaka med sylt och grädde och det brukar vi göra en gång/vecka nu. Vi har ett recept som funkar bra och steker dom i vår gjutjärnspanna och den är en lättviktspanna. I dag skall min man baka en päronkaka som vi skall frysa in inför julen. Hoppas att det inte händer nåt drastiskt så man får sitta ensam denna jul också. Vi har ju i alla fall varandra. Det känns kallare i dag fast vi har minus 3 grader för det är så rått. Nu önskar jag er en härlig onsdag.

 

                              


Lilla Stork  


#Stilmark #damavdelningen #blus #damväskor #Billie #tumhandskar #Mössor #Celeste #Paul

 
 
Amor

Amor

8 december 2021 14:25

HEJ.
Tack så mycket för insatser att hitta & skapa sådana verk.
Vi fick fina oväntade vinter bilder med byggnader sammliga står fina i mitten i kyla, & Ni visar varje perspektiv, färg, djup, genomtänkt av varje bilder & byggnader i helhet.)
Lycka till med värma kläder ute önskar vi för Era.
mvh
Amor

http://klockor.beloggplatsen.se

Malin wiper

8 december 2021 14:41

Hej Amor!

Så snällt sagt av dig. Tusen tack för dina fina ord. Du har själv en så annorlunda blogg som jag brukar titta in till men det var ett tag sen jag kommenterade

Ha en härlig onsdag
Med varm hälsning från
Malin

 
Ingen bild

Gunilla

8 december 2021 17:46

Snygga damkläder och leopardblusen skulle vara snygg till en svart snäv kjol. Blusarna du köpt var vackra färger att bli glad av.Gillar små axelremsväskor då jag är en kort typ. Tycker om att ha allt i väskan även om man har fickor får för mig att jag tappar grejerna då.
Full fart i dag med olika ärenden så nu känns det ledigt när det är gjort.
Ha en bra dag på torsdag och må gott!
Kram!

Malin wiper

8 december 2021 18:16

Som du säger så skulle toppen passa till en svart snäv kjol. Synd att man väger över 30 kg mer än jag gjorde förut. Jag har inte haft kjol på många år nu

Jag vill inte heller ha saker i fickorna så jag har sånt i kameraväskan.

Härligt att du fått gjort så mycket i dag. Då är det bara att koppla av nu

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards