Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2022

Mel's Garage Enköping del 1, Chuck Berry och Bruce Springsteen

Av Malin wiper - 27 oktober 2022 14:45

 

När vi träffade min son lördagen den 22 oktober så tog vi även en tur till Mel's Garage. Dom hade mer bilar än jag sett hos dom förut så det var lite svårt att fota åt olika håll på bilarna men jag fick ändå ihop 2 inlägg. På bilden ser ni Marilyn Monroe (skyltdocka) som dom byter kläder på lite då och då

 

 

Bilderna får tala lite för sig själva

 

       

Chuck Berry med Let It Rock. Chuck Berry dog 2017 i en ålder av 90 år. Jag hade så gärna velat se honom live för det hade varit en häftig upplevelse. Jag tänker på hur många legender jag sett när jag bodde i Göteborg. Då var det inte så dyrt att gå ut och roa sig som det är nu

 

                                 


Guitar World 

      

Som ni ser så har jag Chuck Berrys autograf från 1978. En killkompis som sett honom live flera gånger tog en extra autograf som han sen gav mig. Det uppskattades 

 

     

  

 

Detta är en Oldsmobile från 1957


  

 

Eftersom det var svårt att fota alla bilar så tog jag tillfället i akt att fota mer inuti bilar än jag gjort förut

 

Här en bil som redan är såld.

 

  

Massor av högtalare bak i bilen

 

  

En växelspak med en döskalle. Nu är det ju snart Halloween så det passar bra.

 

Fortsättning följer med del 2. Vi har promenerat 6 km än så länge men vi tar nog ytterligare en promenad senare i dag. Vi har 14 grader varmt, vindstilla och vissa solglimtar. Hoppas ni har det bra och får en härlig dag trots allt som händer i denna oroliga tid. Det går inte att undvika att bli påverkad så man kan bara ta en dag i taget och leva i nuet. Sköt om er

 

                                   


Velltra.se 

       

Här kommer en ny låt med Bruce Springsteen som jag inte hört förut. Den heter Nightshift. Jag gillar både låten, hans sång och den snygga videon

 

#Mel's #Marilyn #Chuck #Oldsmobile #växelspak #Bruce

 
 
wiolettan

wiolettan

27 oktober 2022 16:49

Jag älskar att titta på gamla fina bilar. Vi har ju på våra resor ofta titta på gamla bilar då vi fått tillfälle.
Roligt att få se alla dessa bilar som du har fotat.
Oldsmobile har jag åkt i och det måste jag säga var en fantastisk känsla, men det är länge sedan nu.
Härlig bild av Marilyn Monroe.
Sköt om dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 oktober 2022 09:05

Då är du/ni lika som mig när det gäller veteranbilarna. Härligt att du åkt Oldsmobile det har inte jag haft tillfälle att göra

Det var verkligen en fin bild på Marilyn

Ha en härlig fredag
Kramar från Malin

 
Veiken

Veiken

28 oktober 2022 05:43

Jag undrar hur det kommer att gå med alla amerikanska godingar sedan när bensinbilarna förbjuds.... Då blir dom väl bara utställningsföremål kantänka.
Bruce Springsteen är fortfarande nummer ett! Nightshift är så läcker! Sett honom live på Ullevi och är fortfarande euforisk efter alla år.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

28 oktober 2022 09:08

Jag har tänkt på detta också. Det blir nog tyvärr som du säger att man får gå och kolla på dom inomhus nånstans tyvärr. Världen förändras snabbt nu

Jag gillar ju också Bruce och då tycker vi lika om hans nya låt och video.

Lyckost som sett honom live, jag får gåshud. Förstår att det var ett minne för livet

Ha en härlig fredag

Kramar från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

28 oktober 2022 10:19

Vilka bilar,helt fantastiska. Kommer nog aldrig mer att göras sådana skapelser. Undrar hur elen skall räcka till alla elbilarna.
Marilyn inte dum att titta på heller. Och inredningarna i bilarna är bara så häftiga.
En fin helg önskar jag!
Kramar!

Malin wiper

28 oktober 2022 12:07

Håller med dig dom är som konstverk. Bilarna nu ser likadana ut men det finns några undantag men ändå inte som dom var förr

Jag oroar mig också för elbilarna för då lägger dom ju ner dessa hyrfirmor och då står man ändå utan bil. Som du säger så är inredningen i dessa bilar häftig också.

Ha en härlig helg själv Gunilla
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards