Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2015

Erikshjälpen second hand Huskvarna.

Av Malin wiper - 25 oktober 2015 08:45


  

På Erikshjälpen second hand i Huskvarna har vi fått tag på gardinlängder för endast 60 kr som även hade öljetter så vi slapp sätta i såna. Vi har haft jättefina gardiner i köket som vi köpte på fd Mimmis Magasin men nu måste vi ha lite ombyte. Sen vi flyttade för drygt 1 år sedan så har vi bara haft ett ombyte eftersom det är andra fönster i denna lägenhet. På etiketten i gardinerna så står det att dom kommer från Hemtex. Jag skall bara klippa av dom en bit och lägga upp för det blir lite snyggare med kortare gardiner i detta kök


Vi hade tur för dom fanns även i gröna nyanser så vi fick även ett ombyte i sovrummet för endast 60 kr. Båda paren var lindrigt använda. Dessa behöver jag inte lägga upp för det blev snyggt med långa i sovrummet för det hade vi förut också

 

  

Dom hade en hörna med saker från 1970-talet. Här ser man olika tidstypiska termosar


Brödfat och servettställ i samma utförande. Servettstället var jag lite sugen på att köpa så jag ångrade mig lite att jag inte gjorde det


    

En barnvagn i 1970-tals modell

  

Ett par läckra barnstövlar i passande mönster så här inför Halloween


  

Såna här lappmössor var det finaste man kunde ha på huvude när jag var barn. Nu blev jag lite nostalgisk.

 

 

Det känns som att vakna upp till en annan värld nu när så mycket otäckt händer i landet. Min man har bott 17 år i Trollhättan så han känner till den aktuella skolan. Min man flyttade från Trollhättan 1989. Tänk er att fly från krig och elände och hamna i fortsatt rädsla istället för att få en fristad med återhämtning, tänker även på mordet på den unga tjejen. Nu är det vintertid och en del av våra klockor ställde om sig själv men min man går nu runt och fixar till dom övriga. I dag har vi en helt tom agenda men när jag skrev detta var klockan 08.00 men jag är inte påklädd än och min man är i duschen. Vi har städat och fint hemma så vi behöver bara diska lite. Det blir nog så att vi åker ut en sväng i dag också till nåt ställe där vi kan promenera. Hoppas ni alla får en skön och behaglig söndag                 

      


#Erikshjälpen #Huskvarna #Gardinlängder #Termosar #Halsband #Barnvagn #Brinnande #Barnstövlar #Lappmössor

 
 
Ingen bild

Annelie

25 oktober 2015 12:12

Jättesnygga gardiner. .
Å dina fina älskade ljushus.

Ha det bäst gumman och sköt om dig.. varm kram Annelie

Malin wiper

25 oktober 2015 12:31

Vad kul att du tycker det. Sen ser man ljushuset jag fick av dig som har suttit där sen dess i sovrummet och lyser upp så fint när vi tänder det

Ha en härlig söndag goa du kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards