Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av Malin wiper - 19 oktober 2015 16:00

   

 

Solvärme, fjärrvärme, luft till luft, luft till vatten, golvvärme, luftvärme o.s.v var mycket aktuellt när vi för några år sedan bodde i ett litet hus vid Hjortsjöåns strand. Vår oljepanna var slut och vi fick ett bra erbjudande på fjärrvärme som fungerade helt perfekt för oss. Det som fascinerade oss mest var ändå värmepumparna med alla varianter.

 

   

 

Man matar in en del el och får tillbaka tre delar energi. Det var svårt att få överblick, faktiskt en riktig djungel. Garanti-delen var också något vi grunnade mycket på.

 

 

 

Hamnade igår av en slump på www.polarpumpen.seHär fanns svar på många av de frågor vi ställde oss då. 

 

 

Fann en bra artikel om golvvärme på Polarpumpens energiblogg som jag hittade på Polarpumpens hemsida.

 

Golvvärme var något vi haft i vår husvagn och något vi önskade vi haft i huset också. Det hade nog känts skönt även i vår nuvarande lägenhet. Svårt val mellan trägolv och klinkers.

 

 

 

Vi mår inte bra om det blir för varmt i lägenheten och funderar på luftkonditionering men vet inte hur bra det funkar eller hur dyrt det blir. Är det någon som har erfarenhet av AC i lägenheter.Vi  har AC i bilen och kylan är skön men jag får irriterade luftvägar av den torra luften. Fungerar det bättre med moderna AC i lägenheter?

 

 

 

 

#Värmepump #Polarpumpen

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards