Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av Malin wiper - 2 oktober 2015 16:00

                


  

Hej allihopa!. Vill ni vara med i en gissningstävling?. I så fall så skall ni gissa  vad det är för pryl på bilden, hittade den på Röda Korsets second hand i Jönköping. Den har en funktion än om den bara ser ut som en kloss. Om ingen gissar rätt inom några dagar så kommer en ledtråd. Ni har på er till 9 oktober 10.00 . Jag har aldrig sett en sån i detta utförande förut. 

 

Ni behöver bara skriva en kommentar med gissningen, ni får gissa hur många gånger ni vill. Jag visar inte kommentarerna förrens tävlingen är avgjord.

 

 

  

    

    

Första pris är denna "Nästomte" med ett positivt och kul uttryck. Jag har själv köpt en. Tomten är 19 cm hög. 

Priset är skänkt av Anna som driver Jul-Ljus Butik & Café i Hok..   

 

   

Förstapristagaren får även dessa flanellfåglar som sitter på klädnypor för dekoration. Även dom skänkta av Anna...   

       

  

Andra pris är denna julfågel som är 15 cm hög. 

Priset är skänkt av Anna som driver Jul-Ljus Butik & Café i Hok...  

 

 

Andrapristagaren får även julservetter 

 

Alison Krauss, Shawn Colvin & Jerry Douglas med  The Boxer 

 

 

#Gissningstävling #Nästomte #Jul #Hok #Anna #Flanellfåglar #Julfågel #Alison #Shawn #Jerry 

Av Malin wiper - 2 oktober 2015 10:15




Här en  låt från  Amanda Bergmans debutskiva Idiot Wind. Det är också en musiker som jag inte hört talas om förut i den yngre generationen. Av denna låt får man lite 1970-talsvibbar och jag gillar tonen i hennes röst, det finns en liten heshet.

 

 

Hat lamp

 

Amanda Bergman föddes 1987 i Gagnef i Dalarna och är en svensk musiker och låtskrivare. Hon har gjort musik under sina egna pseudonymer har hon gjort sin egen musik och i november 2010 utgavs hennes  debut-EP, Idiot Wind. Under några år var hon gift med musikern Kristian Matsson (mer känd under artistnamnet Tallest Man on Earth). Med honom har hon gjort turnéer och bland annat skrivit filmmusiken till långfilmen En gång om året, som jag själv sett. Den 3 februari 2012 medverkade hon som artist i SVT:s program På spåret. Hon var också med i "Hela Sverige skramlar".

 

 



Amanda Bergman med låten Uranium. Här hör man tydligare hennes röst. 

 

 

                     

 


Här ser man henne med dragspel på Kafé K 

 



 #Amanda #Musiker #Songwriter #Café

 

Av Malin wiper - 2 oktober 2015 06:54

  

God Morgon mina härliga läsare. Hoppas natten varit sömnrik. Här ser ni en bild som min son tagit på Högakustenbron. Han har varit på en "roadtrip" till Piteå där han har vänner sen länge. Han gjorde flera stopp bland annat i sin födelsestad Sundsvall. Sist vi åkte över denna bro hade vi en helt ny husvagn och var på väg upp till min mans släkt i Piteå. Kom ihåg att vi stannade på en höjd innan bron så vi kunnde stå och spana in den hisnande utsikten. 

 

När jag växte upp så åkte vi ofta upp till mormor och morfar i Umeå där min mamma var född, då fanns inte denna bron utan vi åkte över Sandöbron som man då tyckte var stor och häftig. Mina morföräldrar fick min mamma rätt sent i livet så dom skulle vara över 132 år nu om dom levat.

 

 

 

Bild tagen i Enköping i början av september 

 

I dag måste jag ta itu med vårt försummade hem som börjar se rätt stökigt och ostädat ut. Det har varit full rulle varje dag så nu får jag prioritera detta. Hinner ändå gå en promenad men jag skall även beta av min vänlista så jag kan se hur mina bloggvänner har det. Vi får se om jag hinner få in nåt mer inlägg i dag. Jag har massor att skriva om men inga bilder är färdiga än. . Jag längtar att gå till gymmet igen men nu skall vi inte träna förrens på måndag. Det är möjligt att jag går dit en extra gång före helgen. Hoppas ni alla får en härlig och stimulerande dag och helg. Sköt om er...   

 

PS. Jag fick gå in och ändra i mitt inlägg för jag trodde det var torsdag i dag, men det är ju fredag...  Jag fattar inte hur veckan har kunnat gå så fort...  

 

 

 

#Högakustenbron #Sandöbron

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards