Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 oktober 2015

Av Malin wiper - 21 oktober 2015 18:00


Nu finns det även en delikatessdisk och det känns fantastiskt. Dom kommer att ha ostar, annat pålägg och även en fiskdisk. Det ser snyggt, fräscht och öppet ut vid disken och innanför. Delin har öppet från 8-20

 

                         

  

  

Det märks att vi har ett mycket större Coop nu med massor av gott att välja på                               


  

Här en trevlig kille som är chef för ett Coop i Bor utanför Värnamo. 


  

Min man hamnade bredvid den glada kvinnan som ställde in färskt fint bröd i diskarna 

 

   

Dom har nog aldrig haft så mycket mat och kaffebröd som i dessa diskar. Allt såg så gott ut så jag kunde inte uppehålla mig där för länge...         

  

  

En trevlig man som fyllde på bröd         

 

     

 

Detta var en låååååång frysdisk      



  

Chefen för kassahanteringen fick jag föreviga på bild                                                         

 

   

Det var så mycket folk så alla kassor öppnades efter ett tag.

 

   

När jag sen gick förbi torget på väg hem så slogs jag av hur fint det såg ut i morgongryningen.

 

 

#Coop #Delikatessdisk #Salladsbarer #Bor #Bröd #Ärter #Kassor

Av Malin wiper - 21 oktober 2015 13:00

 

       

Här följer lite bilder jag tog i går eftermiddag. Vi har fått en helt ny del av affärsgatan på ena sidan. På den andra har vi både restaurang, järnhandel och ICA. Gillar att det lyser upp lite med skyltarna. Klicka här för att se vad jag skrev 16 oktober                          

 

Klicka här för att komma in på Skillingaryd.nu och läsa om vår nya Coopbutik som slog upp sina nya portarna för allmänheten i dag.

 

   

Man går in genom en stor dubbeldörr och till vänster ligger bankens ingång och rakt fram Coop. I taket hängde jättefina lampor som såg lite kristalliga ut             

  

        

Så här såg Coophuset ut före, det blev verkligen skillnad.                 

 

   

Så här ser det ut på höger sida 

 

Dagens datum: 

 

Vi var ner i morse 07.00 till Coop på deras öppningsdag för allmänheten. Vi skulle egentligen ha varit bortresta men det blev ändrade planer och då hade vi inget på agendan så vi åkte ner innan min man började på sitt arbete.

 

   

Dom bjöd på frukost mellan 6-9 och här ser ni den gulliga glada tjejen som serverade. Hon heter Lena. Dom hade ett fat med skinksmörgåsar och ett med ost, dom var dekorerade så fint och smakade ypperligt. Sen fick man även yoghurt och ett glas juice. Klicka här för att se vad Skillingaryd.nu skriver om nyöppingen i morse 06.00 En bild jag eller min man tog på en annan kvinnlig chef som var där blev inte bra. Min man gick dit igen för att ta en ny bild men då var hon inte där      

 

     

Det var så luftigt och fint därinne plus att belysningen var perfekt. Här ser man även dom nya moderna kassorna som ser lite annorlunda ut. Det finns även kassor där man kan scanna in själv. När man går omkring därinne så känns det verkligen mer som vi bor i en stad så epitetet "Vår Lilla Stad" passar in på Vaggeryd numera som har expanderat stort, det bara fortsätter och kommunen har fler planer på gång

 

   

Frukt och grönsaksdiskarna var proppfulla med fräscha och färgstarka grönsaker och frukter         

 

 

Dom har även Rudenstams fina drycker som vi tycker mycket om 

 

     

Snyggt och pyntat vid potatis och lökstället                     

 

  

Äpplena var också en fröjd för ögat.            

 

   

Fick fota den glada tjejen som fixade vid grönsaksdelen. Hon hade ett härligt leende              

 

 

 

Fortsättning följer med del 2...................

 

 


En öppningsfanfare från filmen Rocky, komponerad av Bill Conti

 

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att se vad Vaggerydstorget skriver om den fortsatta utvecklingen i Vaggeryd. Där kan man sen klicka vidare 

 

                          

  

#Coop #Allmänheten #Öppningsdag #Frukost #Belysningen #Kassorna #Grönsaksdelen #Rocky #Bill   

 

Av Malin wiper - 21 oktober 2015 09:00

   




Min son bor i samma område som Pizzeria & Salladsbar Karavan i Enköping som har otroligt goda pizzor. Vi var dit i september och då passade vi på att njuta av varsin sort.Dom har även sallad och andra maträtter. Klicka här för att komma in på deras facebook            


Här ser man lite av deras stora uteplats. 


  

Två av deras fina pizzor med bra råvaror. Det jag även gillar är att botten är tunn och frasig. Inget fett som ligger ovanpå och dryper och lagomt med ost. Här kan man säga att smakerna gifter sig och kryddningen är perfekt                        


Här beställer man. Det är alltid rent och snyggt i lokalen och dom som jobbar där är supertrevliga   



    

Karavan fick utmärkelse som bäst i sin stad 2014. Jag har skrivit om dom förut under åren min son bott i detta bostadsområde


 

Läcker klocka som hängde på väggen                           


  

Det är härligt när ett ställe håller sin höga kvalitet från år till år. 

 



#Karavan #Pizzeria #Enköping

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards