Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2015

Coop Vaggeryd slår upp sina portar i dag, del 1 av 2.

Av Malin wiper - 21 oktober 2015 13:00

 

       

Här följer lite bilder jag tog i går eftermiddag. Vi har fått en helt ny del av affärsgatan på ena sidan. På den andra har vi både restaurang, järnhandel och ICA. Gillar att det lyser upp lite med skyltarna. Klicka här för att se vad jag skrev 16 oktober                          

 

Klicka här för att komma in på Skillingaryd.nu och läsa om vår nya Coopbutik som slog upp sina nya portarna för allmänheten i dag.

 

   

Man går in genom en stor dubbeldörr och till vänster ligger bankens ingång och rakt fram Coop. I taket hängde jättefina lampor som såg lite kristalliga ut             

  

        

Så här såg Coophuset ut före, det blev verkligen skillnad.                 

 

   

Så här ser det ut på höger sida 

 

Dagens datum: 

 

Vi var ner i morse 07.00 till Coop på deras öppningsdag för allmänheten. Vi skulle egentligen ha varit bortresta men det blev ändrade planer och då hade vi inget på agendan så vi åkte ner innan min man började på sitt arbete.

 

   

Dom bjöd på frukost mellan 6-9 och här ser ni den gulliga glada tjejen som serverade. Hon heter Lena. Dom hade ett fat med skinksmörgåsar och ett med ost, dom var dekorerade så fint och smakade ypperligt. Sen fick man även yoghurt och ett glas juice. Klicka här för att se vad Skillingaryd.nu skriver om nyöppingen i morse 06.00 En bild jag eller min man tog på en annan kvinnlig chef som var där blev inte bra. Min man gick dit igen för att ta en ny bild men då var hon inte där      

 

     

Det var så luftigt och fint därinne plus att belysningen var perfekt. Här ser man även dom nya moderna kassorna som ser lite annorlunda ut. Det finns även kassor där man kan scanna in själv. När man går omkring därinne så känns det verkligen mer som vi bor i en stad så epitetet "Vår Lilla Stad" passar in på Vaggeryd numera som har expanderat stort, det bara fortsätter och kommunen har fler planer på gång

 

   

Frukt och grönsaksdiskarna var proppfulla med fräscha och färgstarka grönsaker och frukter         

 

 

Dom har även Rudenstams fina drycker som vi tycker mycket om 

 

     

Snyggt och pyntat vid potatis och lökstället                     

 

  

Äpplena var också en fröjd för ögat.            

 

   

Fick fota den glada tjejen som fixade vid grönsaksdelen. Hon hade ett härligt leende              

 

 

 

Fortsättning följer med del 2...................

 

 


En öppningsfanfare från filmen Rocky, komponerad av Bill Conti

 

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att se vad Vaggerydstorget skriver om den fortsatta utvecklingen i Vaggeryd. Där kan man sen klicka vidare 

 

                          

  

#Coop #Allmänheten #Öppningsdag #Frukost #Belysningen #Kassorna #Grönsaksdelen #Rocky #Bill   

 

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

21 oktober 2015 16:41

Coops bröd hade dom på förlossningen båda gångerna, va faktiskt goda.
Får nog springa in på Coop när jag ska leverera bebisgrejer till fd kollegan någon gång framöver.

Malin wiper

22 oktober 2015 08:15

Detta verkar vara ett nytt bröd med mycket nyttigheter i och sockerfritt. Kul att du gillar det också. Det får du göra

Ha en skön dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards