Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Malin wiper - 12 oktober 2015 14:00

  

Jag kom i alla fall iväg till Gym Plus i morse och det är jag glad för nu. Jag tränade lagomt mycket denna gång och som ett plus så får man såna lyckokänslor efter träningen och jag blev inte sämre, tvärtom bättre. Första dan kom jag knappt upp från uppvärmningsmaskinen (rodd) nu kan jag ta mig upp utan besvär så det går framåt. Vi har ju ett helt år på oss först och främst och som dom sa förr "Rom byggdes inte på en dag"

 

Den här maskinen har jag fått sluta med för det var den som förvärrade min nackskada. 


  

Efter endast två maskiner i övre planet så gick vi ner i källaren där vi har en maskin till plus bollen. A-G hade varit till Stadium och köpt en ursnygg t-shirt i en härlig kvalitet och kraftigt rosa med snyggt motiv. Hon passar otroligt bra i rosa nyanser.


Denna har jag också fått ta bort så jag skall ner till Gym Plus i eftermiddag då receptionen är bemannad för att få förslag på två nya maskiner som passar bättre för min nacke. Det som är problemet är att såna maskiner som är bra för att bygga upp ryggen passar inte för nacken så det blir lite moment 22


 


giftshirts    


  

Vi la till denna maskin skälva som åstakommer vibrationer och skall vara bra för både balans och cirkulation


  

Vi har på lägsta än så länge som är 30 sekunder och 30 frekvens. Den känns lite läskig i början men  sen är det bara skönt i kroppen. Den har även handtag så jag antar att man även kan göra rörelse under tiden det vibrerar...  


  

Sen gick vi med lätta steg bort mot Ritz Konditori för att få oss en belöning efter vårt slit...   


  

A-G och jag tog oss varsin god smörgås med ost

 

Nu är det dags för älgjakt igen och då har dom gjort denna fina tårta med älgmotiv          

 

 

Nån timme efter gymmet så hade jag tid hos min frissa Salong  Hon & Han Frisör Interiör. Trodde inte jag skulle kunna sitta så länge för det började bränna i midjan men när jag sen försökte slappna av och ta några yogaandetag så började det lätta. 

 

 

#Gym #Maskiner #Vibrationer #Ritz    

Av Malin wiper - 12 oktober 2015 07:15

                                                                              

  

I lördags sa min man till mig att du måste komma ut lite trots att kroppen strejkar. Då åkte vi ner till Jönköping för att promenera längs en strandpromenad. Nacken var bättre men ländryggen behövde rörelse och det visade sig bra när jag sedan kom hem och det hade lugnat ner sig i ryggen så jag kunde skriva detta inlägg men min man fick fixa till bilderna som jag annars gör själv och även hjälpa mig med annat. Jag satt bara 10 minuter åt gången. 

  

Snygg och välskött träbåt i höstinramning   

     

  

Än så länge så går det att paddla också          

 

Snygg selgelbåt 

               

    

Häftigt att båten är döpt till "Miss Moneypenny" sekreteraren i dom äldre James Bondfilmerna där Sean Connery spelade James Bond.

 

Här får man se den första Miss Moneypenny Lois Maxwell som föddes 1927. Hon dog 2007 i en ålder av 80 år. Hon spelade Miss Moneypenny 1962-1985


  

Det slängs rätt mycket i naturen               


  

Detta är en gråtrut som jag fick zooma rätt rejält för att få på bild


  

  

Jag gillar verkligen hösten med sina fantastiska färger från alla nyanser av rött och gult. Luften känns lättare att andas och temperaturen passar mig ypperligt. Gillar även vintern men utan snö så kan det kvitta...                                    


  

Cocker spanieln Lisa 6 år en helt underbar hund som ville bli klappad på. Matte lät mig fota hennes härliga hund. Jag har alltid gillat Cocker spaniel och även Skotsk terrier. Klicka här för att komma in på Cocker spanielklubben       


  

Kontraster

  

Segelbåt som mönster i hamnpromenadens stenbeläggning


   


    

Krösatågen har fyllt 30 år 30/9 

 

I dag måndag är det inget vidare. Jag är uppspänd i nacken och  ländryggen går det upp och ner med. Jag skall ändå gå till gymmet för att testa om det funkar med några få maskiner och ett lugnare tempo och kortare tid. Jag vill ju så gärna gå på gymmet som hittills gjort nytta så jag förstår inte varför ländryggen börjat krångla igen. Att nacken sa stopp förstår jag eftersom jag varit på en maskin där jag haft armarna över huvudet och dragit ner handtag. Enbart promenader funkar inte för att få muskler runt skadorna. Ursäkta att jag klagar men jag blir så besviken. Önskar er alla en skön början på veckan.

 

 

#Höstkänsla #Träbåt #Paddla #Segelbåt #Moneypenny#Naturen #Gråtrut #Cocker #Fest #Råbock #Krösatågen

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards