Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 oktober 2015

Av Malin wiper - 30 oktober 2015 17:27



James Bond Spectre, trailer with theme song  by Sam Smith performed by Sofia Karlberg. Sofia Karlberg är en svensk sångerska och låtskrivare som blev känd genom att ladda upp covers på Youtube

 

 

 

Klicka här för att komma in på den officiella James Bond 007 website. Filmen kan ses på vårt Folkets Hus i kväll. Önskade jag kunde gå men jag tror inte jag kan sitta i 2,5 timme och vi har fullt schema i morgon.

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 

 

 

 

#James #Spectre #Sofia 


Av Malin wiper - 30 oktober 2015 14:15

  

Jag var så rastlös i morse så jag ringde min man och frågade om vi kunde ta en fika tillsammans på Jonssons Konditori. Han har ju kafferast vid 09.30 Det gick bra och vi tog varsin lagomt stor smörgås som smakade toppen. Dom har otroligt gott kaffe också 


  


Stefan å Krister med Kaffe. När jag var barn så såg man många äldre som drack kaffe på fat. Jag har undrat varför och fick senare i livet reda på att då svalnar kaffet fortare. Sen doppade dom sockerbitar i kaffet och stoppade sen i munnen. Det var mormor och morfars generation som mest använde sig av den metoden. Klicka här för att läsa lite mer om hur det gick till att dricka på fat. Fortfarande används metoden av dom som provsmakar kaffe  


  

När jag betalade så fick jag en ny 20:a tillbaka och det var första gången jag höll i en av dom nya sedlarna. Den är jättefin med Astrid Lindgren och Pippi Långstrump. Känns lite tunnare än dom gamla sedlarna


 

Sen visade Madelen upp en 50-lapp med Evert Taube. Som hon sa så ser den ut som en leksakssedel, man får den känslan.  


  

En fin Halloweentårta                         


Sen följde jag min kära make tillbaka till hans härliga arbetsplats Magnisa Stuga hos Museieföreningen. 

 

   

Vi åker ibland förbi vårt gamla hus och nu kollade vi ner mot Hjortsjöån där vi brukade sitta på somrarna med fika och blicka ut över vattnet och fågellivet. Vår gamla bänk står kvar där som ett minne från en svunnen tid, nu lät jag lite patetisk...  

 

                    

 

Klickbilder på bilder nere vid Hjortsjöån från 2009-2011. Som synes så använde jag många till headers. Det var synd att vi skulle bli sjuka bara efter några år i Vaggeryd annar hade vi haft resurserna att reparera upp huset som vi tänkt. Fasaden hade vi tänkt ta samma år som vi flyttade in men livet tar andra vägar ibland och nu känns det lite som vi aldrig bott där, konstigt  

     


#Jonssons #Madelen #Magnisa #nostalgitripp

Av Malin wiper - 30 oktober 2015 07:30

   



  

Malmborgs Lilla i Jönköping började med sopplunch för ett tag sen och det har blivit väldigt populärt. Vi har ätit sopplunch en gång hos dom och då serverades morotssoppa med ett stänk av citron. Både min man och jag tyckte den var jättegod.     


  

Soppan serverades ur denna soppkokare. Man har kunnat få soppa där förut också av olika sorter men nu är det på ett nytt sätt då det är uppdukat för att ta själv


  

Här står min man och brer en god färsk smörgås. Till soppan serveras en klick yoghurt på toppen


  

Soppskålarna ser man här till vänster och dom är väldigt passande eftersom man blir mätt på bara en portion



Här satt vi och njöt för ett tag sen och soppan var väldigt nustig och smakrik. Jag skall testa att göra morotssoppa själv också

 

    

Den här servettvikningen skall jag testa på och om jag lyckas så visar jag upp den i bloggen. 


  

Vi har haft sån fin höst så många har ett eller några utemöbler kvar ännu

 

Sen jag började på gymmet så är jag uppe ur sängen senast 06.30 varje morgon. I dag skall jag inte ut på nåt äventyr utan städa och lägga upp gardiner plus lite annat hemma som blivit eftersatt. Sen har jag avslappningsträningen jag fick av logopeden som tar sin lilla tid också. Jag sitter just nu i vardagsrummet och ute ser det så vindstilla ut och allt är på väg att vakna upp inför helgen. Nu önskar jag er mina bloggläsare en härlig dag och njutningsfull helg

 

 

 

 


#Malmborg #Sopplunch

   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards