Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Malin wiper - 5 oktober 2015 15:48

  

När man åker igenom Borås så upptäcker man alltid nåt nytt. Det är verkligen statyerna och väggmålningarnas stad. När vi åkte ut från Borås mot Varberg så såg vi denna graffitimålning från den större vägen. Då kunde vi inte låta bli att åka in på den aktuella gatan och kolla. Den lyser verkligen upp och jag ser ju att det är James Brown men han till vänster förstår jag inte vem det är. 

 

Naturligtvis blir det en låt med James Brown It´s a Mans world.  


  

Målningen kan ses på sidan om detta hus där en däckfirma håller till


Är det nån som kan tala om vilken sångare som är avbildad här? 


  

På andra sidan målningen ser man en traktor och en cykel som står lutat mot traktorn


  

Vi åkte även förbi detta hus som sen visade sig hade en graffitimålning på kortsidan, det var inte långt ifrån Åhaga




  

Så här ser den ut, den skall ses live för då är den ännu mäktigare. Vi tvärbromsade...     


 

  

Den var hur häftig som helst och det är sånt här vi behöver runt oss för att det skall bli intressant och kul. Borås har verkligen satsat på konst av olika slag i sin utemiljö. Jag såg fler ställen som hade väggmålningar jag inte fotat, dom tar jag nästa gång


    

Denna var signerad och han som skapat detta heter Robert Proch. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag är väldigt förtjust graffiti och det han skapat på denna vägg är ett riktigt konstverk. Klicka här för att se en bild på Robert Proch och läsa lite om honom

  

 

 

#Graffiti #Borås #James #Robert 


Av Malin wiper - 5 oktober 2015 15:38

 


Eftersom jag nu fått in 3 rätta svar i min gissningstävling så korar jag vinnarna i morgon 10.00 Två av dom får varsitt pris.

 

 

 

                         

 

 


#Gissningstävling

Av Malin wiper - 5 oktober 2015 11:25

  

I morse var det då dags för gympass 5 hos Gym Plus. Jag fick låna en kamera av min son när jag var dit men nu när jag tagit bilder med den så upptäcker jag att min är ett snäpp bättre. För det första så såg man inte vart man skulle ta bort blixten, därför blev korten lite för gula än om jag bearbetat dom i fotoprogrammet. Detta är maskiner som inte vi använder, inte än i alla fall...  Roddmaskinen som vi värmer upp på har vi fått öka upp vikterna på och ändå så kommer vi upp i 11 minuter. Det går verkligen framåt och nu skall vi gå 3 gånger denna veckan för att känna oss för.


  

Min väninna A-G är otroligt vig på bollen. Hon kommer ner till liggande och det är otroligt bra gjort. På bollen tränar man både balans, mage och rygg


  

25/11 hade vi dom första 4 gångerna på denna maskin som är för ryggen. Nu har vi lagt på en till vikt så vi är uppe i 40/18 och vi gjorde lika många gånger som förut. Om vi får för ont och besvärligt så sänker vi vikten igen tills vi känner att det går bra.                     


  

Här ser man massagerummet där Louise arbetar men bilden jag tog på henne blev så mörk så den gick inte att få ordning på. Tar en ny en annan gång. 


  

Vi gick på moln efter träningen och gick till Ritz för att fika och prata en stund. Vi hade jättetrevligt. Desstuom fick jag ett glädjande besked i dag att min ämnesomsättning fortfarande är normal efter sköldkörteloperationen så jag slipper Levaxin. Tydligen är delen som är kvar på höger sida så frisk så den tagit över produktionen helt. Nu behöver jag inte ta nåt prov förrens i september 2016...  


  

Åsa som driver konditoriet tillsammans med sin dotter Jossan har en bror som är bildkonstnär. Han heter Mattias Bokinge. Hans tavlor har hängt där på väggarna ett tag men nu fanns det nya att skåda. Denna är så lyrisk och vacker med flickan som står lutad mot ett träd medans det är lite dimma i bakgrunden. 


  

På en annan vägg denna runda tavla med en uggla som motiv 


Denna gillade jag också som ger en härlig känsla

 

    

Diffusa träd och morgondimma


#Gym #Ritz #Bokinge

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards